Amaç: Son yıllarda, toplum eczacılığında eczacıların iletişim becerilerini temel alan çalışmaların sayısı giderek artmaktadır. Ancak, toplum eczanesndeki etkileşimde farklı uzmanlık bilgisi sağlama uygulamaları yeterince araştırılmamış bir alandır. Bu makale, bir toplum eczanesindeki etkileşimde uzmanlık gösteriminin nasıl kullanıldığını araştırmayı amaçlamaktadır.
Gereç ve Yöntem: Türkiye'deki bir eczanede 30 saatlik ses ve video kayıtları toplanmış ve Konuşma Çözümlemesi’nin veri güdümlü ve tabandan yukarı işlemlemeye dayalı araştırma bakış açısı ile analiz edilmiştir.
Sonuç ve Tartışma: Çalışmanın bulguları, eczacının uzmanlık bilgisini hasta, eczane personeli ve eczacı tarafından başlatılan üç farklı sıralı organizasyon içinde, genişletilmiş açıklamalar ve tavsiyeler sunma, dış otoriteye atıfta bulunma ve hem mesleki hem de ticari bilgiyi kullanma gibi çok çeşitli etkileşimsel uygulamalar yoluyla sergilediğini göstermektedir. Eczane etkileşimi üzerine yapılan bu mikro-analitik çalışma, eczacılık hizmetleri ve eğitimine önemli bir katkı sağlamaktadır.
Eczane etkileşimi konuşma çözümlemesi uzmanlık bilgisinin gösterimi
Objective: In recent years, there have been incresing numbers of the studies based on pharmacist communication skills in community pharmacy. However, different expertise knowledge provision within community pharmacy interaction is an under-researched area. This article aims to investigate how the expertise demonstration is deployed in a community pharmacy interaction.
Material and Method: 30-hour audio and video recordings were collected in a community pharmacy in Türkiye, and analysed through data-driven and bottom-up research perspective of Conversation Analysis.
Result and Discussion: The findings of the study show that the pharmacist displayed his expertise knowledge within three different sequential organizations initiated by the patient, pharmacy staff and pharmacist through a wide range of interactional practices such as providing extended explanations and advices, referring to external authority, and using both professional and trade knowledge. This micro-analytic study in pharmacy interaction makes an important contribution to pharmacy services and education.
Conversation analysis display of expertise knowledge pharmacy interaction
We extend our gratitude to the pharmacist and pharmacy staff who graciously participated in this study.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eczacılık İşletmeciliği |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 2 Kasım 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 20 Ocak 2024 |
Gönderilme Tarihi | 31 Ağustos 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Eylül 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 |
Kapsam ve Amaç
Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.