BibTex RIS Kaynak Göster

GENEL İLETİŞİM BİLGİLERİ PERSPEKTİFİNDEN HASTA-ECZACI İLETİŞİMİ :

Yıl 2007, Cilt: 36 Sayı: 1, 31 - 46, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000075

Öz

Birbirlerine ortamlarındaki nesneler, olaylar ve olgularla ilgili değişmeleri haber veren, bunlarla ilgili bilgileri birbirine aktaran, aynı olgular, nesneler, sorunlar karşısında benzer yaşam deneyimlerinden kaynaklanan, benzer duygular taşıyıp bunları birbirine ifade eden insanların oluşturduğu toplulukta ya da toplum yaşamı içinde gerçekleştirilen tutum, yargı, düşünce, duygu bildirişimine iletişim denir. İletişim, insan hayatının önemli bir parçasıdır. İletişim sürecini anlayabilmek için çeşitli iletişim modelleri oluşturulmaya çalışılmaktadır. Çeşitli iletişim araçları da bu süreçte kullanılabilir. Öte yandan, eczacı, yoğun iş temposunun yanı sıra iletişim araçlarını ve iletişim yöntemlerini kullanarak geniş çerçevede birçok değişik insanla iletişim içinde olmak ihtiyacındadır. Eczacının en çok iletişimde bulunmak zorunda olduğu insanlar hastalardır. Dolayısıyla, eczacılar, hasta danışmanlığında bazı iletişim becerilerini kazanmış olmalılardır

FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION

Yıl 2007, Cilt: 36 Sayı: 1, 31 - 46, 01.03.2007
https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000075

Öz

Having the same feelings and originating from the same experiences against the same facts, things and problems; giving information about things, facts and events in their environment, transferring information with each other in a group of people or in public life communicating attitude, judgement, thought and mutual sense is called communication. Communication is a very important part of a human life. Various communication models are being constructed in order to understand the communication process. Wide range of media should be used during this process. On the other side pharmacist, as well as his/her busy working tempo, should be communicating with a wide range of people. The most obvious group of people with whom a pharmacist communicates is patients. Thus, pharmacists should gain some communication skills in patient counselling

Toplam 0 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA84FP26JA
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Simge Çağırcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mart 2007
Gönderilme Tarihi 1 Mart 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 36 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Çağırcı, S. (2007). FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, 36(1), 31-46. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000075
AMA Çağırcı S. FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION. Ankara Ecz. Fak. Derg. Mart 2007;36(1):31-46. doi:10.1501/Eczfak_0000000075
Chicago Çağırcı, Simge. “FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 36, sy. 1 (Mart 2007): 31-46. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000075.
EndNote Çağırcı S (01 Mart 2007) FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 36 1 31–46.
IEEE S. Çağırcı, “FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION”, Ankara Ecz. Fak. Derg., c. 36, sy. 1, ss. 31–46, 2007, doi: 10.1501/Eczfak_0000000075.
ISNAD Çağırcı, Simge. “FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University 36/1 (Mart 2007), 31-46. https://doi.org/10.1501/Eczfak_0000000075.
JAMA Çağırcı S. FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION. Ankara Ecz. Fak. Derg. 2007;36:31–46.
MLA Çağırcı, Simge. “FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION”. Journal of Faculty of Pharmacy of Ankara University, c. 36, sy. 1, 2007, ss. 31-46, doi:10.1501/Eczfak_0000000075.
Vancouver Çağırcı S. FROM THE GENERAL COMMUNICATION INFORMATION PERSPECTIVE PATIENT- PHARMACIST COMMUNICATION. Ankara Ecz. Fak. Derg. 2007;36(1):31-46.

Kapsam ve Amaç

Ankara Üniversitesi Eczacılık Fakültesi Dergisi, açık erişim, hakemli bir dergi olup Türkçe veya İngilizce olarak farmasötik bilimler alanındaki önemli gelişmeleri içeren orijinal araştırmalar, derlemeler ve kısa bildiriler için uluslararası bir yayım ortamıdır. Bilimsel toplantılarda sunulan bildiriler supleman özel sayısı olarak dergide yayımlanabilir. Ayrıca, tüm farmasötik alandaki gelecek ve önceki ulusal ve uluslararası bilimsel toplantılar ile sosyal aktiviteleri içerir.