Derleme
BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 87 - 98, 15.06.2016

Öz

Kaynakça

  • Baxter, H. J. D. (2001). The implementation of a family education program by the British Columbia schizophrenia society. Master Thesis, The University of Northern British Columbia.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cornell, D. G. (1983). Gifted children: The impact of positive labeling on the family system. American Journal of Orthopsychiatry, 53, 322–336.
  • Dixon, L., Stewart, B., Burland, J., Delahanty, J, Lucksted, A. and Hoffman, M. (2001). Pilot study of the effectiveness of the Family to family education program. Psychiatric Services. 52 (7) 965-967.
  • Feldhusen, J. F. (1998). Identification and assessment of talented learners. In J. VanTassel-Baska (Ed.), Excellence in educating gifted and talented learners (3.Baskı, ss. 193–210). Denver: Love.
  • Morawska, A., & Sanders, M.R. (2009). Parenting gifted and talented children: conceptual nad emprical foundations. Gifted Child Quarterly, 53(3), 163-173.
  • Pennell, C., Whittingham, K., Boyd, R., Sanders, M. ve Colditz, P. (2012). Prematurity and parental self-efficacy: The Preterm Parenting & Self-Efficacy Checklist. Infant Behavior & Development, 35, 678-688.
  • Piechowski, M. M. (1991). Emotional development and emotional giftedness. In N. Colangelo & G. A. Davis (Ed.), Handbook of gifted education (ss. 285–306). Boston: Allyn and Bacon.
  • Reis, M. R., & Renzulli, J. S. (2004). Current research on the social and emotional development of gifted and talented students: good news and future possibilities. Psychology in the Schools, 41, 119–130.
  • Roeper, A. (1990). Educating children for life: The modern learning community. Monroe, NY: Trillium Press.
  • Rogers, M. T. (1986). A comparative study of developmental traits of gifted and average children. Unpublished doctoral dissertation, University of Denver, Denver, CO.
  • Saranlı, A.G., & Metin, N. (2014). SENG üstün yetenekliler aile eğitimi modelinin üstün yetenekli çocuklar ve ailelerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 39(175), 1-13.
  • Sevigny, P. R. ve Loutzenhiser, L. (2009). Predictors of parenting self-efficacy in mothers and fathers of toddlers. Child: Care, Health And Development, 36 (2), 179-189.
  • Taylor, L. C., Clayton, J. D., & Rowley, S. J. (2004). Academic socialization: Understanding parental influences on children’s school related development in the early years. Review of general psychology, 8, 163–178.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), (2016). http://www.tdk.gov.tr/
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün Yetenekliler Üniversite Köprüsü Eğitim Programı ÜYÜKEP Modeli.Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Tortop, HS., & Ersoy, B. (2015). Üstün Yetenekliler Üniversite Köprüsü EğitimProgramı’na (ÜYÜKEP) katılan üstün yetenekli öğrencilerin sınıf öğretmenlerinin ÜYÜKEP hakkındaki görüşleri. Üstün Zekâlılar Eği

Tecrübe Etkileşimi Vasatında Araştırmalarla Zenginleştirilmiş Uygulamalı (TEVAZU) Üstün Yetenekliler Aile Eğitim Programının Etkililiğinin Araştırılması

Yıl 2016, Cilt: 3 Sayı: 1, 87 - 98, 15.06.2016

Öz









Üstün zekâlı öğrencilerin yeteneklerinin ortaya çıkışında yaşadıkları zorluklarla
mücadelelerinde en büyük destekleri olan ailelerinin eğitimi üstün yetenekli eğitiminin
önemli konularından biridir. Üstün yeteneklilerin aileleri ile ilgili çok fazla aile eğitim
modelinin bulunmadığı görülmektedir. Bu çalışmada Türkiye’de Üstün Yetenekliler
Üniversite Köprüsü Eğitim Programı (ÜYÜKEP) kapsamında 2014
-2015 öğretim
yılında uygulanan Tecrübe Etkileşimi Vasatında Araştırmalarla Zenginleştirilmiş
Uygulamalı (TEVAZU) adlı üstün yetenekliler aile eğitim programının etkililiği
araştırılmıştır. TEVAZU programının etkili bir program olduğu ve üstün yetenekli
öğrencilerin ailelerinin program hakkında olumlu görüşler ortaya koydukları
görülmüştür. 





Kaynakça

  • Baxter, H. J. D. (2001). The implementation of a family education program by the British Columbia schizophrenia society. Master Thesis, The University of Northern British Columbia.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç Çakmak, E., Akgün, Ö.E., Karadeniz, Ş. & Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Cornell, D. G. (1983). Gifted children: The impact of positive labeling on the family system. American Journal of Orthopsychiatry, 53, 322–336.
  • Dixon, L., Stewart, B., Burland, J., Delahanty, J, Lucksted, A. and Hoffman, M. (2001). Pilot study of the effectiveness of the Family to family education program. Psychiatric Services. 52 (7) 965-967.
  • Feldhusen, J. F. (1998). Identification and assessment of talented learners. In J. VanTassel-Baska (Ed.), Excellence in educating gifted and talented learners (3.Baskı, ss. 193–210). Denver: Love.
  • Morawska, A., & Sanders, M.R. (2009). Parenting gifted and talented children: conceptual nad emprical foundations. Gifted Child Quarterly, 53(3), 163-173.
  • Pennell, C., Whittingham, K., Boyd, R., Sanders, M. ve Colditz, P. (2012). Prematurity and parental self-efficacy: The Preterm Parenting & Self-Efficacy Checklist. Infant Behavior & Development, 35, 678-688.
  • Piechowski, M. M. (1991). Emotional development and emotional giftedness. In N. Colangelo & G. A. Davis (Ed.), Handbook of gifted education (ss. 285–306). Boston: Allyn and Bacon.
  • Reis, M. R., & Renzulli, J. S. (2004). Current research on the social and emotional development of gifted and talented students: good news and future possibilities. Psychology in the Schools, 41, 119–130.
  • Roeper, A. (1990). Educating children for life: The modern learning community. Monroe, NY: Trillium Press.
  • Rogers, M. T. (1986). A comparative study of developmental traits of gifted and average children. Unpublished doctoral dissertation, University of Denver, Denver, CO.
  • Saranlı, A.G., & Metin, N. (2014). SENG üstün yetenekliler aile eğitimi modelinin üstün yetenekli çocuklar ve ailelerine etkileri. Eğitim ve Bilim, 39(175), 1-13.
  • Sevigny, P. R. ve Loutzenhiser, L. (2009). Predictors of parenting self-efficacy in mothers and fathers of toddlers. Child: Care, Health And Development, 36 (2), 179-189.
  • Taylor, L. C., Clayton, J. D., & Rowley, S. J. (2004). Academic socialization: Understanding parental influences on children’s school related development in the early years. Review of general psychology, 8, 163–178.
  • TDK (Türk Dil Kurumu), (2016). http://www.tdk.gov.tr/
  • Tortop, H.S. (2015). Üstün Yetenekliler Üniversite Köprüsü Eğitim Programı ÜYÜKEP Modeli.Düzce: Genç Bilge Yayıncılık.
  • Tortop, HS., & Ersoy, B. (2015). Üstün Yetenekliler Üniversite Köprüsü EğitimProgramı’na (ÜYÜKEP) katılan üstün yetenekli öğrencilerin sınıf öğretmenlerinin ÜYÜKEP hakkındaki görüşleri. Üstün Zekâlılar Eği
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Gifted education policy
Yazarlar

Hasan Said Tortop

Yayımlanma Tarihi 15 Haziran 2016
Yayımlandığı Sayı Yıl 2016 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Tortop, H. S. (2016). Tecrübe Etkileşimi Vasatında Araştırmalarla Zenginleştirilmiş Uygulamalı (TEVAZU) Üstün Yetenekliler Aile Eğitim Programının Etkililiğinin Araştırılması. Journal of Gifted Education and Creativity, 3(1), 87-98.