Bu çalışmanın amacı, Gelişimsel Oyun Terapisinin okul öncesi dönemde dil ve sosyal gelişim problemi olan çocuklar üzerindeki etkisinin ebeveyn ve öğretmen değerlendirmeleri de dahil edilerek incelemektir. Araştırmanın çalışma grubu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında İstanbul ili, Kağıthane ilçesinde bulunan Özel Gülcem Anaokulunda öğrenimine devam eden 3-6 yaş grubundan dil ve sosyal gelişim yetersizliği olan toplamda 15 çocuktan oluşmuştur. Çalışma, deney- kontrol gruplu ön test son test ölçümlerinin yapıldığı tam bir deneysel çalışma olmakla birlikte, deney grubundaki 8 çocuğa haftada bir kez, her biri 40 dakika süren, 12 seanstan oluşan Gelişimsel Oyun Terapisi uygulanmıştır. Araştırma verileri Ankara Gelişim Tarama Envanteri (AGTE) ve Sosyal Yetkinlik ve Davranış Değerlendirme-30 (SCBE-30) ölçeği kullanılarak toplanmıştır. Araştırma bulguları neticesinde elde edilen sonuçlar incelendiğinde deney grubundaki dil ve sosyal gelişim düzeyleri zayıf olan okul öncesi dönem çocuklarına uygulanan gelişimsel oyun terapisi sonrasında ebeveynden ve öğretmenden alınan değerlendirmeler de dahil edilerek var olan dil ve sosyal gelişim problemlerinin büyük oranda ortadan kalktığını, kontrol grubundaki öğrencilerde ise herhangi bir değişim olmadığını belirtmektedir. Sonuç olarak gelişimsel oyun terapisinin, okul öncesi dönem çocuğunun dil ve sosyal gelişiminde anlamlı bir etkisi olduğu saptanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Psychology of Gifted |
Authors | |
Publication Date | August 15, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 2 |
Türkiye'den makaleleri gönderen akademisyenlerin Türkçe olarak makalelerini yüklemeleri, tüm hakemlik süreçlerinden sonra kabul edilirse ingilizce çevirisinin yapılması önemle duyurulur.