Amaç: Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin hazırladıkları taburculuk eğitiminin hastaların öğrenme gereksinimlerini karşılama durumunu değerlendirmek amacı ile yapıldı.
Yöntem: Araştırma Mart 2019-Mayıs 2019 tarihleri arasında hemşirelik bölümü ikinci sınıf öğrencilerinin klinik uygulama yaptıkları hastanenin cerrahi servislerinde bakım verdikleri, taburculuğu planlanmış ve öğrencilerin taburculuk eğitimi hazırlamış oldukları hastalar ile tanımlayıcı çalışma olarak gerçekleştirildi. Verilerin toplanmasında araştırmacılar tarafından oluşturulan “Hasta Öğrenme Gereksinimleri Veri Toplama Formu” ve “Taburculuk Eğitimi İçeriği Değerlendirme Formu” kullanıldı. Çalışma için etik kurul izni, kurum izinleri, öğrencilerin ve hastaların yazılı/sözlü onamları alındı.
Bulgular: Hastaların çoğunluğunun erkek, evli, emekli ve ilkokul mezunu olduğu belirlendi. Taburculuğu planlanan hastalardan sadece %17.3’üne taburculuk eğitimi verildiği ve eğitimin verilmesinde doktorların hemşirelere göre daha fazla rol aldığı belirlendi. Verilen eğitimin dikkat edilecekler, egzersiz, ilaçlar, banyo, yara bakımı ve hastalık hakkında olduğu tespit edildi. Hastaların daha çok eğitim ihtiyacı duyduğu konular banyo yapma (%44.2), beslenme (%44.2), yara bakımı (%38.5) iken, öğrencilerin belirlediği eğitim konuları beslenme (%59.6), fiziksel aktivite (%48.1), ilaçlar ve gelişebilecek sorunlar (%40.4) olarak belirlendi.
Sonuç ve Öneriler: Öğrencilerin hastaların ihtiyaçlarına uygun taburculuk eğitim içeriği hazırlamadıkları, sadece hastalık ve hastalıkların beraberinde getirdikleri sorunlara odaklandıkları, hastaların sosyal sorunlarına değinmedikleri belirlendi.
Aim: This study was carried out to evaluate the status of nursing students' discharge education to meet the learning needs of the patients.
Methods: This study was carried out as a descriptive descriptive study between March 2019 and May 2019 with the patients who were nursing second-year students in the surgical services of the hospital where they applied clinical practice, planned to be discharged and prepared the students' discharge training. “The Patient Learning Needs Data Collection Form” and “Discharge Training Content Assessment Form” created by researchers were used to collect the data. Ethics committee permission, institutional permissions, and written / verbal consent of students and patients were obtained for the study.
Results: It was determined that the majority of patients were between the ages of 41-65, male, married, retired and primary school graduate. It was determined that only 17.3%of patients planned to be discharged were given discharge training and doctors took more roles than nurses. It was determined that the training was given about attention, exercise, medicines, bath, wound care and disease.While the subjects that patients need more education are bathing(44.2%), nutrition(44.2%), wound care(38.5%), the education topics determined by students are nutrition (59.6%), physical activity(48.1%), medications and problems that may develop(%40.4).
Conclusions and Suggestions: It was observed that the students didn’t prepare discharge education content suitable for the needs of patients, focused only on problems brought about by illnesses and diseases, didn’t address the social problems of the patients. Therefore, it was concluded that discharge education provided by student nurses didn’t meet the learning needs of patients
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Nisan 2022 |
Kabul Tarihi | 18 Temmuz 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 1 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.