Amaç:. Bu çalışmada; iç hastalıkları hemşireliği dersinde uzaktan eğitim uygulamasının nasıl gerçekleştirildiğinin açıklanması, örgün eğitim deneyimi olan öğrenciler ile uzaktan eğitim deneyimi olanların görüş ve önerilerinin belirlenmesi ve bunların karşılaştırılması amaçlanmıştır. Yöntem: Çalışma, fenomenolojik yaklaşımın kullanıldığı kalitatif bir araştırmadır. Örneklem grubunu dersi örgün eğitim ile alan 12, uzaktan eğitimle alan 8 öğrenci oluşturmuştur. Verilerin toplanmasında katılımcı bilgi formu ve yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmış, katılımcılarla iki ayrı odak grup görüşmesi yapılmıştır. Araştırma için etik kurul ve kurum izni sağlanmış, katılımcıların aydınlatılmış onamı alınmıştır. Nitel verilerin değerlendirilmesinde Colaizzi’nin fenomenolojik yorumlama yöntemi kullanılmıştır. Uzaktan eğitim verilen gruba klinik uygulama dersinde hemşirelik sürecine entegre edilmiş vaka temelli öğretim uygulanmıştır. Bulgular: Yaş ortalaması 20,4 olan katılımcıların %57,1’i şehir merkezinde, %42,9’u kırsal yerleşim yerinde yaşamaktadır. Dersi örgün eğitimle alanların %.95,2’si uzaktan eğitimle alanların %85,7’si normal sınıf ortamında ders yapmayı tercih edeceklerini belirtmiştir. Örgün eğitimle ders işleyen grubun %80,9’u, uzaktan eğitimle ders işleyen grubun ise %23,8’i derse ayrılan süreyi yeterli bulmuştur. Dersi uzaktan eğitimle işleyen grup, vaka temelli öğretimin hemşirelik sürecini öğrenmeye daha çok katkı sağladığını ve vaka temelli öğretimin ayrı bir ders olmasını önermektedir. Dersi örgün eğitimle alan grup ise, daha fazla vaka örneğine yer verilmesi gerektiğini belirtmiştir. Sonuç: Uzaktan eğitimde kullanılan vaka temelli öğrenme; mesleki bilgi, hemşirelik süreci ve hastaya yaklaşımı öğrenmeyi desteklemektedir. Konuların vaka örnekleri ile işlenmesi, öğrenmeyi ve hemşirelik sürecini kavramayı kolaylaştırmaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 26 Ocak 2022 |
Kabul Tarihi | 21 Şubat 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.