belirlemek amacıyla yapılmıştır.
Yöntem: Araştırmanın evrenini Kuzey Kıbrıs’ta bulunan özel bir üniversitenin Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu'nda öğrenim gören öğrenciler oluşturmuştur. Veriler iki bölümden oluşan veri toplama formu ile toplanmıştır. Veriler, Statistical Package for Social Sciences programında değerlendirilmiştir. Çalışmanın uygulanması için gerekli etik onaylar alınmıştır.
Bulgular: Öğrencilerin Yetişkinler İçin Algılanan Duygusal İstismar Ölçeğinden aldıkları toplam puan 125.67±43.43'tür. En düşük puan 61, en yüksek puan 293'tür. Öğrencilerin ölçek puanları ile gelir-gider düzeyi, ailedeki tartışma/kavgalar, bireyin aile içi şiddete maruz kalma, istismara maruz kalma, benlik saygısı, başarı düzeyi ve yalnızlık değişkenleri arasında istatistiksel olarak anlamlı fark bulunmuştur (p<0.05).
Sonuç ve Öneriler: Çalışmamızda üniversite öğrencilerinin algıladıkları duygusal istismar düzeyi ve bu düzeyin bazı değişkenler ile istatistiksel olarak anlamlı olması öğrenciler arasında istismar ve bunun sonucunda ortaya çıkan olumsuzlukların olduğunu göstermektedir. Çocukluk çağında meydana gelen travma ve istismar, yetişkinlik döneminde duygusal istismarın halen devam ettiğini göstermektedir.
Purpose: This study was conducted to determine the level of perceived emotional abuse and factors in
university students.
Method: The universe of the study was students studying at the Vocational School of Health Services in a
private university in Northern Cyprus (N=251). The data were collected by a forms consisting of two parts.
In the first part, the Descriptive Characteristics of the students were included, and in the second part, the
Perceived Emotional Abuse Scale for Adults took place. The data were analyzed using the Statistical
Package for Social Sciences program. Necessary ethical approvals were obtained for the implementation of
the study.
Results: The total score of the students in Perceived Emotional Abuse was 125.67±43.43. A statistically
significant difference was found between the Perceived Emotional Abuse scores of the students and the
variables of income-expenditure level, arguments/fights in family, the individual's exposure to family
violence, exposure to abuse, self-esteem, self-success, and loneliness.
Conclusion and Suggestions: According to the results of the study, the level of emotional abuse perceived
by the students was found to be high, close to the average score. As a result of the statistical comparison of
the scale averages and the introductory features, it was determined that there was a statistical significance
between the general scale score and the introductory features. These can also be considered as influencing
factors. If necessary, abuse should be taught as a course in schools, universities, this issue should be
emphasized more in symposiums, trainings and public education should be done.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Yayımlanma Tarihi | 26 Ağustos 2023 |
Gönderilme Tarihi | 1 Eylül 2022 |
Kabul Tarihi | 29 Kasım 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 5 Sayı: 2 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.