To determine the practices of senior nursing students for pain management. The sample of this descriptive, retrospective study consisted of 108 care plans prepared by senior nursing students in a tertiary care center in 2017-2018 within the scope of Surgical Diseases Nursing clinical practices. Research data were collected from the determined care plans by using the "Patient Information Form" and "Pain Management Application Form for Students". The form consists of questions answered as yes/no, and the total score was calculated by giving a score of '1' for the answer of "yes", and '0' for the answers that were not specified. Each student's score was evaluated out of 100. When the pain management practices and care plan mean scores of the nursing students were evaluated, the nursing students who scored ≥70 were considered successful. Including the patient or family in the pain assessment (100%), describing pain symptoms (100%), using a valid/reliable pain scale (98.1%), severity of pain (98.1%), recording of pain assessment (%) 100) were the apps with the highest success rates. Expressing pain duration (3.7%), transmitting pain management data (1.9%), and diagnosing pain by cause (14%) were the least effective practices. Only 27.8% of the students scored ≥70. It has been seen that the application information scores of students for pain management were low. In undergraduate nursing programs, Pain Management should be discussed through case studies within the framework of acute pain guides and awareness of the students in pain management should be increased.
Pain Management Nursing Care Nursing Students Nursing Diagnosis.
Son sınıf hemşirelik öğrencilerinin ağrı yönetimine yönelik uygulamalarını belirlemektir. Tanımlayıcı, retrospektif tipteki bu çalışmanın örneklemini, Üçüncü basamak bir bakım merkezinde son sınıf hemşirelik öğrencilerinin 2017-2018 yılında, Cerrahi Hastalıklar Hemşireliği klinik uygulamaları kapsamında hazırladıkları 108 bakım planı oluşturmuştur. Araştırma verileri, belirlenen bakım planlarından, “Hasta Bilgilendirme Formu” ve “Öğrencilerin Ağrı Yönetimi Uygulama Formu” kullanılarak toplanmıştır. Form evet/hayır şeklinde yanıtlanan sorulardan oluşmakta olup, “evet” yanıtı için ‘1’, “hayır” ve “belirtilmeyen” yanıtlar için ‘0’ puan verilerek toplam puan hesaplanmıştır. Her öğrencinin puanı 100 üzerinden değerlendirilmiştir. Hemşirelik öğrencilerinin ağrı yönetimi uygulamaları ve bakım planı puan ortalamaları değerlendirildiğinde ≥70 puan alan hemşirelik öğrencileri başarılı kabul edildi. Ağrı değerlendirmesine hasta veya aileyi dahil etmek (%100) ağrı semptomlarını tanımlamak (%100), geçerli/güvenilir ağrı ölçeği kullanmak (%98.1), ağrının şiddetini (%98.1), ağrı değerlendirmesinin kaydı (%100) en yüksek başarı oranlarına sahip uygulamalardı. Ağrı süresinin ifade edilmesi (%3.7), ağrı yönetimi verilerinin iletilmesi (%1.9), ağrının nedeni ile teşhis edilmesi (%14) en az etkili uygulamalardı. Öğrencilerin sadece %27.8'i ≥70 puan almıştır. Öğrencilerin ağrı yönetimi uygulama bilgi puanlarının düşük olduğu görülmüştür. Lisans hemşirelik programlarında ağrı yönetimi akut ağrı kılavuzları çerçevesinde vaka çalışmaları üzerinden tartışılmalı ve öğrencilerin ağrı yönetimi konusunda farkındalıkları arttırılmalıdır.
Ağrı Yönetimi Hemşirelik Bakımı Hemşirelik Öğrencileri Hemşirelik Tanısı
yok
Bu çalışmaya katılan tüm hemşirelik öğrencilerine teşekkür ederiz.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Temmuz 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 25 Ağustos 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ekim 2022 |
Kabul Tarihi | 14 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Genel Sağlık Bilimleri Dergisi Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı (CC BY NC) ile lisanslanmıştır.