Aim: Code blue is an emergency code used in hospitals which ensures a rapid access to emergency situation and effective intervention process. The aim of this study is to evaluate the code blue reports and determine the efficiency of the implementation.Material and Methods: All the code blue records kept between January 2010 and July 2018 in University of Health Sciences Zekai Tahir Burak Women’s Health, Application and Research Center were retrospectively analyzed. Total number and demographical data of the patients, distribution of the code blue calls according to years, departments, reasons; duration for the access to emergency situation, the diagnosis and treatment applied, presence of cardiopulmonary resuscitation CPR and if CPR was performed its duration and results were recorded.Results: A total of 138 code blue calls were made since year 2010.The mean age of the patients was 43,40 ± 16,60 years; 10,1 % of patients n=14 were pregnant, 7,2 % n=10 were in postpartum period and 3,6 % n=5 were in postoperative period. The mean duration for access to emergency situation was 70,54 ± 32,8 seconds. The most common reason for code blue call was syncope 29,7 %, n=40 , the ratio of cardiopulmonary arrest was 26,8 % n=37 . The mean duration of CPR was 33,4 ± 19,6 minutes and response ratio was 20,0 % n=8 .Conclusion: It is determined that code blue system is in accordance with standards in terms of target duration to access emergency situation. This study reveals that patient profile and possible reasons for code blue of a women’s health hospital may differ from multidisciplinary hospitals.
Amaç: Mavi kod, hastane içinde acil müdahale durumlarında en kısa zamanda olay yerine ulaşılarak, etkin müdahalenin yapıldığı acil durum kodudur. Bu çalışmanın amacı hastanemizde uygulanan mavi kod bildirimleri ve içeriklerini değerlendirmek ve uygulamanın etkinliğini belirlemektir.Gereç ve Yöntemler: Sağlık Bilimleri Üniversitesi Zekai Tahir Burak Kadın Sağlığı Araştırma ve Uygulama Merkezi’nde Ocak 2010- Temmuz 2018 tarihleri arasında tutulan tüm mavi kod bildirim formları retrospektif olarak incelendi. Hastaların toplam sayısı, demografik ve tıbbi bilgileri, mavi kod çağrılarının yıllara, verildiği bölüm, zaman dilimi ve verilme sebebine göre dağılımı, ekibin çağrı yerine ulaşma süresi, hastanın tanısı, vital bulguları, uygulanan tedavi, kardiyopulmoner resusitasyon KPR yapılıp yapılmadığı, KPR yapılan hastalarda ortalama KPR süresi ve sonuç, müdahalenin ardından hastanın nereye yönlendirildiği veya nerede takip edildiği kaydedildi.Bulgular: 2010 yılından günümüze kadar hastanemizde toplam 138 mavi kod çağrısı yapılmıştır. Hastaların yaşı ortalama 43,40 ± 16,60 yıl; % 10,1’i n=14 gebe, % 7,2’si n=10 postpartum dönemde, % 3,6’sı n=5 ise postoperatif dönemde idi. Mavi kod verilme yerine ulaşma süresi ortalama 70,54 ± 32,8 sn olarak tespit edildi. Çağrının en sık sebebi % 29,7 n=41 oranında senkop idi. Kardiyopulmoner arrest % 26,8 n=37 oranında gözlendi. Ortalama KPR süresi 33,4 ± 19,6 dakika, cevap alma oranı % 20,0 n=8 idi.Sonuç: Hastanemizde mavi kod sisteminin hedeflenen süre açısından standartlara uygun ve başarılı bir şekilde uygulandığının görülmektedir. Bu çalışma, hastanemizin kadın hastalıkları ve doğum alanında hizmet vermesi açısından, hasta profilinin ve gelişebilecek mavi kod çağrılarının genel hastanelerden farklılık gösterebileceğini ortaya koymaktadır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 16 Sayı: 2 |