Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Covid 19 Pandemisi Sürecinde Online Gebe Bilgilendirme Eğitimi Etkinliğinin Değerlendirilmesi

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 1228 - 1232, 01.07.2022
https://doi.org/10.38136/jgon.1021572

Öz

Amaç: Covid 19 pandemisi döneminde online olarak eğitim alan gebelerin eğitim öncesi ve eğitim sonrası bilgi düzey durumlarındaki değişimi değerlendirmek ve pandemi öncesi dönemdeki gebe bilgilendirme sınıfında verilen eğitimle karşılaştırmaktır.
Gereçler ve Yöntem: Çalışma grubu pandemi döneminde online gebe bilgilendirme eğitimine katılan gebelerden, kontrol grubu ise pandemi öncesinde gebe bilgilendirme sınıflarına katılan gebelerden oluşmaktadır. Ön ve son değerlendirme testini tamamlayan gebeler çalışmaya dahil edildi. Online eğitimin etkinliğini değerlendirmek için gebe bilgilendirme sınıflarında yapılan eğitimin değerlendirme test sonuçları, online yapılan eğitimin değerlendirme test sonuçları ile karşılaştırıldı.
Bulgular: Her 2 grubun ön değerlendirme ve son değerlendirme testi sonuçları karşılaştırıldığında, her iki grubun da son değerlendirme testi puanları istatiksel anlamlı olarak daha yüksek bulundu (p>0,01) . Her iki grubun ortalama son değerlendirme test sonuçları ile ortalama ön değerlendirme test sonuçları arasındaki fark karşılaştırıldı ve gruplar arasında istatiksel olarak anlamlı fark bulunmadı (p=0.148).
Sonuç: Online gebe bilgilendirme eğitiminin etkili olduğu ve katılımcı sayısının daha fazla olduğu görüldü.

Kaynakça

  • 1. Şen H.Yetişkin Eğitimi ve Doğuma Hazırlık Sınıfları Turkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1):36-9.
  • 2. Cardwell MS. Stress: pregnancy considerations. Obstet Gynecol Surv. 2013;68(2):119-129.
  • 3. Ferguson S, Davis D, Browne J.Does antenatal education affect labour and birth? A structured review of the literature. Women Birth. 2013; Mar; 26(1);5-8.
  • 4. Atasay B, Arsan S Anne ve Yenidoğan Hakları Barselona Deklarasyonu. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2001; 10 (12): 457-459.
  • 5. Serçekuş P, Kerziban Yenal K..Doğuma Hazırlık Sınıflarının Türkiye’deki Gelişimi. Turkiye Klinikleri J ObstetWomens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1): 33-5
  • 6. Hodnett ED, Gates S, Hofmeyr GJ, Sakala C, Continous support for women during child-birth. Cochrane Database Syst Rev 2007; 4(3):1-68
  • 7. Altundağ K, Okumuş H, Özdengül F. Doğuma Hazırlık Sınıfı: Mevlana Felsefesi ve “Hypnobirthing” Sentezi. Turkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1):60-4.
  • 8. Beji NK, Coşkun A, Yıldırım G. Doğum olayının fonksiyonel durum üzerine etkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003; 5(1):22-9.
  • 9. Ling-ling Gao , Margareta Larsson, Shu-yuan Luo. Internet use by Chinese women seeking pregnancy-related information. Midwifery. 2013 Jul;29(7):730-5.
  • 10. Svensson J, Barclay L, Cooke M. Randomised-controlled trial of two antenatal education programmes. Midwifery. 2009;25(2):114-125.
  • 11. World Health Organization. Global diffusion of eHealth: making universal health coverage achievable. http://www.who.int/ehealth/en/. Published December 2016. Accessed April 30, 2017.
  • 12. Peragallo Urrutia R, Berger AA, Ivins AA, Beckham AJ, Thorp JM Jr., Nicholson WK. Internet use and access among pregnant women via computer and mobile phone: implications for delivery of perinatal care. JMIR mHealth uHealth. 2015;3(1):e25
  • 13. Davis AM, Wambach KA, Nelson EL, Odar C, Lillis T, McKinley A, et al. Health behavior change in pregnant women: a two-phase study. Telemed J E Health. 2014;20(12):1165-1169.
  • 14. Tsai YJ, Hsu Y, Hou TW, Chang CH. Effects of a Web-Based Antenatal Care System on Maternal Stress and Self-Efficacy During Pregnancy: A Study in Taiwan. J Midwifery Womens Health. 2018 Mar;63(2):205-213
  • 15. Walker MG, Windrim C, Ellul KN, Kingdom JC. Web-based education for placental complications of pregnancy. J Obstet Gynaecol Can. 2013;35(4):334-339

Evaluation of Online Antenatal Education Efficiency During the Covid 19 Pandemic

Yıl 2022, Cilt: 19 Sayı: 2, 1228 - 1232, 01.07.2022
https://doi.org/10.38136/jgon.1021572

Öz

Aim: The aim of this study is to evaluate the change in the pre- and post-education knowledge levels of pregnant women who received online education during the Covid 19 pandemic period and to compare it with the antenatal classes in the pre-pandemic period.
Material method: Study group consisted of pregnant women who attended the online antenatal education in pandemic period and control group consisted of pregnant women who attended antenatal classes before the pandemic. The pregnant women who completed the pre- and post-evaluation test were included to the study. In order to evaluate the effectiveness of online education, the evaluation test results of the antenatal classses were compared with the evaluation test results of the online education.
Results: When the pre-evaluation and post-evaluation test results of both groups were compared, the post-evaluation test scores of both groups were found to be statistically significantly higher (p>0.01). The difference between the mean post-evaluation test results and the mean pre-evaluation test results of both groups were compared and no statistically significant difference was found between groups(p=0.148).
Conclusion: It was seen that the online education was effective and the number of participants was higher.

Kaynakça

  • 1. Şen H.Yetişkin Eğitimi ve Doğuma Hazırlık Sınıfları Turkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1):36-9.
  • 2. Cardwell MS. Stress: pregnancy considerations. Obstet Gynecol Surv. 2013;68(2):119-129.
  • 3. Ferguson S, Davis D, Browne J.Does antenatal education affect labour and birth? A structured review of the literature. Women Birth. 2013; Mar; 26(1);5-8.
  • 4. Atasay B, Arsan S Anne ve Yenidoğan Hakları Barselona Deklarasyonu. Sürekli Tıp Eğitimi Dergisi 2001; 10 (12): 457-459.
  • 5. Serçekuş P, Kerziban Yenal K..Doğuma Hazırlık Sınıflarının Türkiye’deki Gelişimi. Turkiye Klinikleri J ObstetWomens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1): 33-5
  • 6. Hodnett ED, Gates S, Hofmeyr GJ, Sakala C, Continous support for women during child-birth. Cochrane Database Syst Rev 2007; 4(3):1-68
  • 7. Altundağ K, Okumuş H, Özdengül F. Doğuma Hazırlık Sınıfı: Mevlana Felsefesi ve “Hypnobirthing” Sentezi. Turkiye Klinikleri J Obstet Womens Health Dis Nurs-Special Topics 2015;1(1):60-4.
  • 8. Beji NK, Coşkun A, Yıldırım G. Doğum olayının fonksiyonel durum üzerine etkisi. Hemşirelikte Araştırma Geliştirme Dergisi 2003; 5(1):22-9.
  • 9. Ling-ling Gao , Margareta Larsson, Shu-yuan Luo. Internet use by Chinese women seeking pregnancy-related information. Midwifery. 2013 Jul;29(7):730-5.
  • 10. Svensson J, Barclay L, Cooke M. Randomised-controlled trial of two antenatal education programmes. Midwifery. 2009;25(2):114-125.
  • 11. World Health Organization. Global diffusion of eHealth: making universal health coverage achievable. http://www.who.int/ehealth/en/. Published December 2016. Accessed April 30, 2017.
  • 12. Peragallo Urrutia R, Berger AA, Ivins AA, Beckham AJ, Thorp JM Jr., Nicholson WK. Internet use and access among pregnant women via computer and mobile phone: implications for delivery of perinatal care. JMIR mHealth uHealth. 2015;3(1):e25
  • 13. Davis AM, Wambach KA, Nelson EL, Odar C, Lillis T, McKinley A, et al. Health behavior change in pregnant women: a two-phase study. Telemed J E Health. 2014;20(12):1165-1169.
  • 14. Tsai YJ, Hsu Y, Hou TW, Chang CH. Effects of a Web-Based Antenatal Care System on Maternal Stress and Self-Efficacy During Pregnancy: A Study in Taiwan. J Midwifery Womens Health. 2018 Mar;63(2):205-213
  • 15. Walker MG, Windrim C, Ellul KN, Kingdom JC. Web-based education for placental complications of pregnancy. J Obstet Gynaecol Can. 2013;35(4):334-339
Toplam 15 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Kadın Hastalıkları ve Doğum
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Banu Seven 0000-0003-4731-4755

Özlem Uzunlar 0000-0003-3453-3852

Huriye Güven Bu kişi benim 0000-0001-9347-9070

Elif Bilge Bu kişi benim 0000-0001-5545-8228

Mahmut Kuntay Kokanalı 0000-0002-0760-446X

Özlem Moraloğlu Tekin 0000-0001-8167-3837

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2022
Gönderilme Tarihi 11 Kasım 2021
Kabul Tarihi 9 Mayıs 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 19 Sayı: 2

Kaynak Göster

Vancouver Seven B, Uzunlar Ö, Güven H, Bilge E, Kokanalı MK, Moraloğlu Tekin Ö. Covid 19 Pandemisi Sürecinde Online Gebe Bilgilendirme Eğitimi Etkinliğinin Değerlendirilmesi. JGON. 2022;19(2):1228-32.