Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Effects of Social Media and Micro Celebrities on Touristic Purchase

Yıl 2022, , 137 - 153, 31.10.2022
https://doi.org/10.54493/jgttr.1188878

Öz

Social media permeates every aspect of human life and includes individuals of all ages. It attracts people as an instant news source and the rapid realization of interaction between individuals or masses. Social media has emerged with various social networking platforms as a result of the development of the internet as Web 2.0 in our daily lives. These platforms, which increase and develop with the development of technology, give people the opportunity to have a space where they can express themselves more easily. At the same time, they have started to follow individuals called micro-celeb who they think to be like themselves and interact with their posts. This attracted the attention of businesses and they started to advertise these people who are followed on social platforms.
The internet, which has become a part of human life, as well as social media has become an attractive area for promoting touristic places and products. It is a remarkable feature that with social media it is easy to reach the masses. In this study, it was tried to measure the effects of social media and its micro-celebs on people's decision-making processes with the help of a survey study. According to the results, the effect of social media on people is seen.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6(3), 228-248.
  • Altimeter, & TapInfluence. (2016). Influencer Marketing Statistics. https://www.tapinfluence.com/influencer-marketing-statistics/ adresinden 04.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Aslan, A., & Ünlü, D. G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 3(2), 41-65.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. 12. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara.
  • Atadil, H. A. (2011). Otel işletmelerinde sosyal medya pazarlaması: Turizm tüketicilerinin sosyal paylaşım sitelerine ilişkin algıları üzerine bir alan çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Avcı, E., & Bilgili, B. (2020). Sosyal medya fenomen özelliklerinin takipçilerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi. Tourism and Recreation, 2 (Ek 1), 83-92.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-852.
  • Blackshaw, P., & Nazzaro, M. (2006). Consumer Generated Media (CGM) 101: Word of Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer. New York: Nielsen Buzz Metrics, 1-13.
  • Bozkurt, Ş. B. (2020). Sosyal Medyada Parasosyal Etkileşim: Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketicilerin Marka Algısına Etkisinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Buhalis, D. D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2007). Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues . Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 231-244.
  • Çetin, C. (2019). Sosyal Medya Kullanım Yoğunluğu İle Sosyal Medya Ünlülerinin Ve Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlamanın (Ewom) Lüks Tüketim Üzerindeki Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü . Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33, 544-551.
  • Çoban, O., & Özcan, C. C. (2013). Türkiye’de Turizm Gelirleri-Ekonomik Büyüme İlişkisi: Nedensellik Analizi (1963-2010). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(1), 243-261.
  • Djafarova, E., & Trofimenko, O. (2018). Instafamous’–Credibility and Self Presentation of Micro-Celebrities on Social Media. Information, Communication & Society, 1(1), 1-15.
  • Duğan, Ö., & Aydın, B. O. (2018 ). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-13.
  • Eröz, S. S., & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eşitti, Ş., & Işık, M. (2015). Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi. Karadeniz Dergisi, 27, 11-30.
  • Forbes, K. (2016). Examining the Beauty Industry’s Use of Social Influencers. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 7(2), 78-87.
  • Grewal, D., Krishnan, R., Baker, J., & Borin, N. (1998). The Effect of Store Name, Brand Name and Price Discounts on Consumers' Evaluations and Purchase Intentions. Journal of Retailing 74(3), 331-352.
  • Güz, N., Yegen, C., & Yanık, H. (2018). Instagram yeni bir politik propaganda ortamı olabilir mi? Sosyal Bilimlerde Güncel Akademik Çalışmalar, 51-69.
  • Hearn, A., & Schoenhoff, S. (2015). From Celebrity to Influencer: Tracing the Diffusion of Celebrity Value across the Data Stream . P. D. Marshall, & S. Redmond içinde, A Companion to Celebrity (s. 194-212). London: Wiley Blackwell.
  • İşçioğlu, T. E. (2018). Sanal Market Alışverişi Niyetinin Sürekliliğini Etkileyen Unsurlar Ve Bir Model Önerisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 11(21), 99-124.
  • Jaya, I. P., & Prianthara, I. B. (2018). Role of Social Media Influencers in Tourism Destination Image: How Does Digital Marketing Affect Purchase Intention? Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 426, 9-20.
  • Jerslev, A. (2016). In the time of the microcelebrity: Celebrification and the YouTuber Zoella. Journal of Communication 10, 5233–5251.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1):59-68.
  • Kellner, D. (2010). Medya Gösterisi (Çev: Zeynep Paşalı). İstanbul: Açılım Kitapevi.
  • Kemp, S. (2018). We are social. https://wearesocial.com/ adresinden 16.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kemp, S. (2020). Digital 2020 Turkey. https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey adresinden 24.01.2021 tarihinde alınmıştır
  • Ketelaar, P. E., Janssen, L., Vergeer, M., Reijmersdal, E. A., Crutzen, R., & Riet, J. v. (2016). The success of viral ads: Social and attitudinal predictors of consumer pass-on behavior on social network sites. Journal of Business Research, 69(7), 2603-2613.
  • Khamis, S., Ang, L., & Welling, R. (2016). Self-branding, ‘micro-celebrity’ and the rise of Social Media Influencers. Celebrity studies, 8(2), 191-208.
  • Kheiri, J., & Nasihatkon, B. (2015). Evaluating the Effects of Social Media usage on Tourist's Behavior based on Different Phases of Travel Process. SIT Journal of Management, 5(2), 21-40.
  • Leung, D., Law, R., Hoof, H. v., & Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: A literature review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 3–22.
  • Marwick, A., & Boyd, D. (2011). To See and Be Seen: Celebrity Practice on Twitter. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 17(2), 139–158.
  • Miguéns, J., Baggio, R., & Costa, C. (2008). Social media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study. IASK ATR2008 (Advances in Tourism Research 2008), Aveiro, Portugal, May, 26-28.
  • Murugesan, S. (2007). Understanding Web 2.0. Second Generation Web Technologies. IT Professional, 9(4), 34-41.
  • Parker, R. D. (2012). The Evolving Dynamics of Social Media in Internet Tourism Marketing. Tourism Research & Hospitality. 1(1),1-2.
  • Prendergast, G., & Man, H. W. (2002). The influence of store image on store loyalty in Hong Kong’s quick service restaurant industry. Journal of Foodservice Business Research, 5(1), 45–59.
  • Raun, T. (2018). Capitalizing intimacy: New subcultural forms of micro-celebrity strategies and affective labour on YouTube. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 2018, 24(1), 99–113.
  • Rauniar, R., Rawski, G., Yang, J., & Johnson, B. (2014). Technology acceptance model (TAM) and social media usage: an empirical study on Facebook. Journal of Enterprise Information Management, 27(1), 6-30.
  • Rızaoğlu, B. (2016). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Semrush. (2020). Top 100: The Most Visited Websites in the US. https://www.semrush.com/blog/most-visited-websites/ adresinden 03.01.2021 tarihinde alındı.
  • Senft, T. M. (2008). Camgirls, Celebrity and Community in the Age of Social Networks. New York: Peter Lang. Statista. (2020). Most popular social networks worldwide as of October 2020, ranked by number of active users. https://www.statista.com/ adresinden 16.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Symantec. (2011). Symantec 2011 Social Media Protection Flash Poll Global Results. https://www.slideshare.net/symantec/symantec-2011-social-media-protection-flash-poll-global-results adresinden 27.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Tam, M.S. (2020). Sosyal Medya Kullanım Motivasyonlarının, Sosyal Medya Fenomenlerinin Kanaat Önderliği Rolü Üzerine Etkisi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış İstanbul.
  • Tajudeen, F. P., Jaafar, N. I., & Ainin, S. (2017). Understanding the impact of social media usage among organizations. Information & Management, 1-14.
  • Tosun, C. (1999). An Analysis of the Economic Contribution of Inbound International Tourism in Turkey. Tourism Economics, 5 (3), 217-250.
  • TÜRSAB. (2020). Turist Sayısı ve Turizm Geliri. TÜRSAB: https://www.tursab.org.tr/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri adresinden 12.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Uzunoğlu, E., & Kip, S. M. (2014). Brand Communication Through Digital Influencers: Leveraging Blogger Engagement. International Journal of Information Management, C:34, No: 5, 592-602.
  • Ünal, A. (2020). Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1) , 1-14.
  • Webster, F. E., & Keller, K. L. (2004). A roadmap for branding in industrial markets. Brand Management, 11(5), 388–402.
  • Xiang, Z., & Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management 31 (31), 179–188.
  • Yayla, Ö. (2014). Tüketicilerin Turizm Amaçlı Satın Alma Karar Sürecine Sosyal Medyanın Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Ye, Q., Law, R., Gu, B., & Chen, W. (2011). The influence of user-generated content on traveller behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of mouth to hotel online booking. . Computers in Human Behavior, 27(2), 634–9.
  • Zerfass, A., Moreno, A., Tench, R., Verčič, D., & Verhoeven, P. (2008). European communication monitore 2008, Trends in Communication Management and Public Relations – Results and Findings. http://www.communicationmonitor.eu/ adresinden 03.01.2021 tarihinde alındı.

Sosyal Medya ve Fenomenlerin Turistik Satınalmaya Etkisi

Yıl 2022, , 137 - 153, 31.10.2022
https://doi.org/10.54493/jgttr.1188878

Öz

Sosyal medya insan hayatının her alanına nüfuz etmekte ve her yaştan bireyi kendi içinde barındırmaktadır. Kişiler veya kitleler arası etkileşimin hızlı gerçekleşmesi ve anlık haber kaynağı olarak insanları kendine çekmektedir. Sosyal medya internetin gelişerek Web 2.0 olarak günlük hayatımıza girmesi sonucu çeşitli sosyal ağ platformları ile karşımıza çıkmıştır. Teknolojinin de gelişmesi ile beraber artan ve gelişen bu platformlar, insanlara kendilerini ifade edebilecekleri bir alana daha kolay sahip olabilme olanağı vermektedir. Aynı zamanda kendileri gibi olduğunu düşündükleri ve adlarına fenomen denilen bireyleri de takip etmeye ve onların paylaşımları ile etkileşime girmeye başlamıştır. Bu da işletmelerin dikkatini çekmiş ve sosyal platformlar üzerinden takip edilen bu kişilere reklam vererek tanıtımlarını yapmaya başlamışlardır.

İnsan yaşamının bir parçası haline gelen internet ve bununla beraber sosyal medya turistik yer ve ürünleri tanıtmak için de cazip bir alan haline gelmiştir. Sosyal medya aracılığı ile kitlelere erişimin kolay olması dikkat çekici bir özelliktir. Bu çalışmada ise anket çalışması yardımı ile sosyal medya ve fenomenlerinin insanların karar alma süreçlerindeki etkileri ölçülmeye çalışılmıştır. Çıkan sonuçlar doğrultusunda sosyal medyanın insanlar üzerindeki etkisi görülmektedir.

Kaynakça

  • Aktan, E. (2018). Sosyal Medyanın Turizm Pazarlamasındaki Rolünün Değerlendirilmesi. Journal of Tourism and Gastronomy Studies 6(3), 228-248.
  • Altimeter, & TapInfluence. (2016). Influencer Marketing Statistics. https://www.tapinfluence.com/influencer-marketing-statistics/ adresinden 04.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Aslan, A., & Ünlü, D. G. (2016). Instagram Fenomenleri ve Reklam İlişkisi: Instagram Fenomenlerinin Gözünden Bir Değerlendirme. Maltepe Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi 3(2), 41-65.
  • Aslan, B. (2007). Web 2.0, Teknikleri ve Uygulamaları. 12. Türkiye’de İnternet Konferansı, Ankara.
  • Atadil, H. A. (2011). Otel işletmelerinde sosyal medya pazarlaması: Turizm tüketicilerinin sosyal paylaşım sitelerine ilişkin algıları üzerine bir alan çalışması. Dokuz Eylül Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir.
  • Avcı, E., & Bilgili, B. (2020). Sosyal medya fenomen özelliklerinin takipçilerin destinasyonu ziyaret etme niyeti üzerindeki etkisi. Tourism and Recreation, 2 (Ek 1), 83-92.
  • Başarangil, İ. (2019). Sosyal Medyanın Tatil Tercihlerine Etkisi: Kırklareli Üniversitesi Turizm Fakültesi Öğrencileri Üzerine Bir Araştırma. Journal of Tourism and Gastronomy Studies, 7(2), 839-852.
  • Blackshaw, P., & Nazzaro, M. (2006). Consumer Generated Media (CGM) 101: Word of Mouth in the Age of the Web-Fortified Consumer. New York: Nielsen Buzz Metrics, 1-13.
  • Bozkurt, Ş. B. (2020). Sosyal Medyada Parasosyal Etkileşim: Sosyal Medya Fenomenlerinin Tüketicilerin Marka Algısına Etkisinin Değerlendirilmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Konya.
  • Buhalis, D. D. (2000). Marketing the Competitive Destination of the Future. Tourism Management, 21(1), 97-116.
  • Constantinides, E., & Fountain, S. J. (2007). Special Issue Papers Web 2.0: Conceptual foundations and marketing issues . Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice, 231-244.
  • Çetin, C. (2019). Sosyal Medya Kullanım Yoğunluğu İle Sosyal Medya Ünlülerinin Ve Elektronik Ağızdan Ağıza Pazarlamanın (Ewom) Lüks Tüketim Üzerindeki Rolüne Yönelik Bir Araştırma. Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir.
  • Çiftçi, H. (2016). Turistik Destinasyon Ürünlerinin Popülerleşmesinde Sosyal Medyanın Rolü . Akademik Sosyal Araştırmalar Dergisi, 33, 544-551.
  • Çoban, O., & Özcan, C. C. (2013). Türkiye’de Turizm Gelirleri-Ekonomik Büyüme İlişkisi: Nedensellik Analizi (1963-2010). Eskişehir Osmangazi Üniversitesi İİBF Dergisi, 8(1), 243-261.
  • Djafarova, E., & Trofimenko, O. (2018). Instafamous’–Credibility and Self Presentation of Micro-Celebrities on Social Media. Information, Communication & Society, 1(1), 1-15.
  • Duğan, Ö., & Aydın, B. O. (2018 ). Sosyal Medyanın Turizmde Tanıtım Amaçlı Kullanımı: T.C. Kültür ve Turizm Bakanlığı Örneği. Uluslararası Türk Dünyası Turizm Araştırmaları Dergisi, 1(3), 1-13.
  • Eröz, S. S., & Doğdubay, M. (2012). Turistik Ürün Tercihinde Sosyal Medyanın Rolü ve Etik İlişkisi. Dokuz Eylül Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 27(1), 133-157.
  • Eşitti, Ş., & Işık, M. (2015). Sosyal Medyanın Yabancı Turistlerin Türkiye’yi Tatil Destinasyonu Olarak Tercih Etmelerine Etkisi. Karadeniz Dergisi, 27, 11-30.
  • Forbes, K. (2016). Examining the Beauty Industry’s Use of Social Influencers. Elon Journal of Undergraduate Research in Communications, 7(2), 78-87.
  • Grewal, D., Krishnan, R., Baker, J., & Borin, N. (1998). The Effect of Store Name, Brand Name and Price Discounts on Consumers' Evaluations and Purchase Intentions. Journal of Retailing 74(3), 331-352.
  • Güz, N., Yegen, C., & Yanık, H. (2018). Instagram yeni bir politik propaganda ortamı olabilir mi? Sosyal Bilimlerde Güncel Akademik Çalışmalar, 51-69.
  • Hearn, A., & Schoenhoff, S. (2015). From Celebrity to Influencer: Tracing the Diffusion of Celebrity Value across the Data Stream . P. D. Marshall, & S. Redmond içinde, A Companion to Celebrity (s. 194-212). London: Wiley Blackwell.
  • İşçioğlu, T. E. (2018). Sanal Market Alışverişi Niyetinin Sürekliliğini Etkileyen Unsurlar Ve Bir Model Önerisi. Pazarlama ve Pazarlama Araştırmaları Dergisi, 11(21), 99-124.
  • Jaya, I. P., & Prianthara, I. B. (2018). Role of Social Media Influencers in Tourism Destination Image: How Does Digital Marketing Affect Purchase Intention? Advances in Social Science, Education and Humanities Research, 426, 9-20.
  • Jerslev, A. (2016). In the time of the microcelebrity: Celebrification and the YouTuber Zoella. Journal of Communication 10, 5233–5251.
  • Kaplan, A. M., & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1):59-68.
  • Kellner, D. (2010). Medya Gösterisi (Çev: Zeynep Paşalı). İstanbul: Açılım Kitapevi.
  • Kemp, S. (2018). We are social. https://wearesocial.com/ adresinden 16.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Kemp, S. (2020). Digital 2020 Turkey. https://datareportal.com/reports/digital-2020-turkey adresinden 24.01.2021 tarihinde alınmıştır
  • Ketelaar, P. E., Janssen, L., Vergeer, M., Reijmersdal, E. A., Crutzen, R., & Riet, J. v. (2016). The success of viral ads: Social and attitudinal predictors of consumer pass-on behavior on social network sites. Journal of Business Research, 69(7), 2603-2613.
  • Khamis, S., Ang, L., & Welling, R. (2016). Self-branding, ‘micro-celebrity’ and the rise of Social Media Influencers. Celebrity studies, 8(2), 191-208.
  • Kheiri, J., & Nasihatkon, B. (2015). Evaluating the Effects of Social Media usage on Tourist's Behavior based on Different Phases of Travel Process. SIT Journal of Management, 5(2), 21-40.
  • Leung, D., Law, R., Hoof, H. v., & Buhalis, D. (2013). Social media in tourism and hospitality: A literature review. Journal of Travel & Tourism Marketing, 30(1-2), 3–22.
  • Marwick, A., & Boyd, D. (2011). To See and Be Seen: Celebrity Practice on Twitter. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 17(2), 139–158.
  • Miguéns, J., Baggio, R., & Costa, C. (2008). Social media and Tourism Destinations: TripAdvisor Case Study. IASK ATR2008 (Advances in Tourism Research 2008), Aveiro, Portugal, May, 26-28.
  • Murugesan, S. (2007). Understanding Web 2.0. Second Generation Web Technologies. IT Professional, 9(4), 34-41.
  • Parker, R. D. (2012). The Evolving Dynamics of Social Media in Internet Tourism Marketing. Tourism Research & Hospitality. 1(1),1-2.
  • Prendergast, G., & Man, H. W. (2002). The influence of store image on store loyalty in Hong Kong’s quick service restaurant industry. Journal of Foodservice Business Research, 5(1), 45–59.
  • Raun, T. (2018). Capitalizing intimacy: New subcultural forms of micro-celebrity strategies and affective labour on YouTube. Convergence: The International Journal of Research into New Media Technologies 2018, 24(1), 99–113.
  • Rauniar, R., Rawski, G., Yang, J., & Johnson, B. (2014). Technology acceptance model (TAM) and social media usage: an empirical study on Facebook. Journal of Enterprise Information Management, 27(1), 6-30.
  • Rızaoğlu, B. (2016). Turizm Pazarlaması. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Semrush. (2020). Top 100: The Most Visited Websites in the US. https://www.semrush.com/blog/most-visited-websites/ adresinden 03.01.2021 tarihinde alındı.
  • Senft, T. M. (2008). Camgirls, Celebrity and Community in the Age of Social Networks. New York: Peter Lang. Statista. (2020). Most popular social networks worldwide as of October 2020, ranked by number of active users. https://www.statista.com/ adresinden 16.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Symantec. (2011). Symantec 2011 Social Media Protection Flash Poll Global Results. https://www.slideshare.net/symantec/symantec-2011-social-media-protection-flash-poll-global-results adresinden 27.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Tam, M.S. (2020). Sosyal Medya Kullanım Motivasyonlarının, Sosyal Medya Fenomenlerinin Kanaat Önderliği Rolü Üzerine Etkisi. İstanbul Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış İstanbul.
  • Tajudeen, F. P., Jaafar, N. I., & Ainin, S. (2017). Understanding the impact of social media usage among organizations. Information & Management, 1-14.
  • Tosun, C. (1999). An Analysis of the Economic Contribution of Inbound International Tourism in Turkey. Tourism Economics, 5 (3), 217-250.
  • TÜRSAB. (2020). Turist Sayısı ve Turizm Geliri. TÜRSAB: https://www.tursab.org.tr/istatistikler/turist-sayisi-ve-turizm-geliri adresinden 12.01.2021 tarihinde alınmıştır.
  • Uzunoğlu, E., & Kip, S. M. (2014). Brand Communication Through Digital Influencers: Leveraging Blogger Engagement. International Journal of Information Management, C:34, No: 5, 592-602.
  • Ünal, A. (2020). Instagram İçeriklerinin Yabancı Turistlerin Destinasyon Seçimleriyle İlgili Anlık Algı Değişimlerine Etkisinin Belirlenmesi. Turizm Akademik Dergisi, 7(1) , 1-14.
  • Webster, F. E., & Keller, K. L. (2004). A roadmap for branding in industrial markets. Brand Management, 11(5), 388–402.
  • Xiang, Z., & Gretzel, U. (2010). Role of social media in online travel information search. Tourism Management 31 (31), 179–188.
  • Yayla, Ö. (2014). Tüketicilerin Turizm Amaçlı Satın Alma Karar Sürecine Sosyal Medyanın Etkisi. Afyon Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Afyonkarahisar.
  • Ye, Q., Law, R., Gu, B., & Chen, W. (2011). The influence of user-generated content on traveller behavior: An empirical investigation on the effects of e-word-of mouth to hotel online booking. . Computers in Human Behavior, 27(2), 634–9.
  • Zerfass, A., Moreno, A., Tench, R., Verčič, D., & Verhoeven, P. (2008). European communication monitore 2008, Trends in Communication Management and Public Relations – Results and Findings. http://www.communicationmonitor.eu/ adresinden 03.01.2021 tarihinde alındı.
Toplam 55 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Turizm (Diğer)
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Zeynep Ceren Oktay 0000-0002-8438-4886

Halil Korkmaz 0000-0002-6795-9289

Yayımlanma Tarihi 31 Ekim 2022
Gönderilme Tarihi 13 Ekim 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022

Kaynak Göster

APA Oktay, Z. C., & Korkmaz, H. (2022). Sosyal Medya ve Fenomenlerin Turistik Satınalmaya Etkisi. Journal of Global Tourism and Technology Research, 3(2), 137-153. https://doi.org/10.54493/jgttr.1188878

2158721588215892159021591215922159321802 2180322750 23046download