İbrahim Hulusi Öktem, 1904 yılında Karaman’da doğmuştur. Üniversite eğitimini İstanbul Darülfunünu Mekteb-i Tıbbiye’de, uzmanlığını ise Lyon ve Paris Tıp Fakültelerinde tamamlamıştır. Üniversite yıllarında Milli Türk Talebe Birliği başkanlığı görevini yürütmüştür. Öktem, siyasete 1954 yılında Demokrat Parti’den Bursa milletvekili olarak girmiş, Hürriyet Partisi ve Cumhuriyet Halk Partisi de dâhil olmak üzere toplam üç partide görev yapmıştır. 1963 ve 1965 yıllarında olmak üzere iki defa İsmet İnönü hükümetlerinde Milli Eğitim Bakanlığına getirilmiştir. İbrahim Hulusi Öktem’in bu dönemdeki icraatlarının temelini imam hatipler, teknik eğitim, üniversiteler, köylünün eğitimdeki konumu ve öğretmen yetiştirme politikaları oluşturmuştur. Yaşamı boyunca Türk siyasetinde önemli bir rol oynamış, 16 Kasım 1982 tarihinde hayatını kaybetmiştir. Çalışmada, İbrahim Hulusi Öktem’in hayatı ve Türk eğitim sistemine katkıları araştırılacaktır. Çalışma sırasında zabıt cerideleri, Başbakanlık Cumhuriyet Arşivi belgeleri, basın kaynakları, araştırma ve inceleme eserlerinden yararlanılmıştır.
İbrahim Hulusi Öktem Milli Eğitim Bakanlık Eğitim Politikaları
İbrahim Hulusi Öktem was born in 1904 in Karaman. He completed his university education in Istanbul Darülfunünu Mekteb-i Tıbbiye, and his expertise in Lyon and Paris Medical Faculties. During his university years, he served as the president of the National Turkish Student Association. Öktem entered politics in 1954 as a Bursa deputy from the Democrat Party and served in three parties, including the Freedom Party and the Republican People's Party. He appointed to the Ministry of National Education in İsmet İnönü governments twice in 1963 and 1965. The main actions of İbrahim Hulusi Öktem in this period were imam hatips, technical education, universities, the position of the villagers in education and teacher training policies. He played an important role in Turkish politics throughout his life and died on 16 November 1982. In the study, İbrahim Hulusi Öktem's life and his contributions to the Turkish education system will be investigated. In the study, court ceremomies, Prime Ministry Republic Archive documents, press sources, research and study works were used.
İbrahim Hulusi Öktem National Education Ministry Education Policies
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Aralık 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 6 Sayı: 4 |
Tarih ve Gelecek (Journal of History and Future) Uluslararası Hakemli Tarih Araştırmaları Dergisi
DRJI, ResearchBib, Acarindex, ERIH PLUS, ASOS Index, Sindex, SOBİAD, Türk Eğitim İndeksi, Open Access Library (oalib), Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Academic Keys, Journal Factor, Index Copernicus, CiteFactor, idealonline, SciLit, Road, Crosreff, Journal TOC, MAKTABA, INTERNATIONAL ISSN, CORE, PAPERITY, INGENTA, OPENAIRE