Bu araştırmanın amacı, son yüzyıllık (1914-2024) dönemde Kız Kulesi figürlerinin posta pullarına nasıl konu olduğunun, hangi pullarda ne şekilde ve ne amaçla kullanıldığının ortaya çıkarılmasıdır. Kız Kulesi sanatsal ve kültürel alanlarda sıkça kullanılan bir figürdür. Posta pullarının ise ulusal ve uluslararası arenada bir tanıtım gücü bulunmaktadır. Bu araştırmayla Kız Kulesi’nin posta pullarının tanıtma işlevine nasıl bir katkı sunduğu incelenmiştir. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırma deseni yorumlamadır. Araştırma verilerini Kız Kulesi görseline yer veren 34 pul oluşturmuştur. Pullara araştırmacıların yaptığı literatür taraması sonucunda ulaşılmıştır. Verilerin analizinde betimsel analizden yararlanılmıştır. Elde edilen veriler düzenlenmiş, özetlenmiş, belirlenen altı tema altında sınıflandırılarak sunulmuştur. Temalar; Osmanlı dönemi pulları, turizm öğesi olarak kullanılan pullar, İstanbul’un tanıtımında kullanılan pullar, kültürel ve sanatsal etkinliklerde kullanılan pullar, Türkiye’nin uluslararası arenada tanıtımında kullanılan pullar ve damga pullarıdır. Pulların kullanım amaçları incelendiğinde Kız Kulesi’nin çok eski tarihlerden bu yana hem İstanbul, hem Marmara Bölgesi hem de Türkiye için önemli bir figür olduğu görülmektedir. Türkiye'yi sanatsal, turistik ve kültürel açıdan tanıtmak isteyen pullarda Kız Kulesi’ne sıkça yer verilmesi, yerli ve yabancı turistler için Kız Kulesi’nin merak uyandıran ve ziyaret edilmek istenen yapılardan biri olduğuna işaret etmektedir.
The purpose of this study is to examine how the Resims of the Maiden’s Tower have been featured on postage stamps over the past century (1914-2024), as well as to identify the specific stamps, purposes, and ways in which they have been utilized. The Maiden’s Tower is known to be a frequently used Resim in artistic and cultural contexts. Postage stamps, on the other hand, possess significant promotional power both nationally and internationally. This study investigates the contribution of the Maiden’s Tower to the promotional function of postage stamps. The study employed a qualitative research method with a hermeneutics design. The research data consist of 34 stamps featuring images of the Maiden’s Tower, identified through a literature review conducted by the researchers. The data were analyzed using descriptive analysis. The qualitative data were organized, summarized, and categorized into six themes: Ottoman-era stamps, stamps used as tourism elements, stamps promoting Istanbul, stamps used for cultural and artistic events, stamps promoting Turkey internationally, and revenue stamps. The analysis of the intended uses of these stamps revealed that the Maiden’s Tower has long been a significant symbol for Istanbul, the Marmara region, and Turkey. Its frequent inclusion on stamps aimed at promoting Turkey artistically, culturally, and touristically indicates that the Maiden’s Tower is a structure that intrigues and attracts both domestic and international tourists.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sosyal Bilimlerin Tarihi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Eylül 2025 |
Gönderilme Tarihi | 18 Ağustos 2025 |
Kabul Tarihi | 8 Eylül 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 11 Sayı: 3 |
Tarih ve Gelecek (Journal of History and Future) Uluslararası Hakemli Tarih Araştırmaları Dergisi
DRJI, ResearchBib, Acarindex, ERIH PLUS, ASOS Index, Sindex, SOBİAD, Türk Eğitim İndeksi, Open Access Library (oalib), Eurasian Scientific Journal Index, Google Scholar, Academic Keys, Journal Factor, Index Copernicus, CiteFactor, idealonline, SciLit, Road, Crosreff, Journal TOC, MAKTABA, INTERNATIONAL ISSN, CORE, PAPERITY, INGENTA, OPENAIRE