Günümüzde sağlık hizmetleri, artan talep potansiyeli nedeniyle pazardaki diğer hizmetlerden farklılaşmaktadır. Burada bahsedilen talep, bir dizi faktörün bir fonksiyonudur. Bu faktörler sırasıyla, halkın bilinçlendirilmesi ve sağlık sorunları hakkında bilgi farkındalığı, tıbbi bilgi ve teknolojideki gelişmeler, morbidite kalıplarındaki değişiklikler ve uzun süreli yaşam süresinin, yani yaşlanan nüfusun etkileri şeklinde gösterilebilir. Katkıda bulunan bir diğer faktör ise, müşteri farkındalığının artmasını sağlayan hayat standartlarındaki yükselme ile daha yüksek hizmet standartları beklentileridir. Bu ve buna benzer faktörler sağlık kurumlarının eski organizasyonel yapılarından yeni bir organizasyonel ve yönetsel tasarıma geçmek için gereklidir bu durum da ancak iyi planlanmış geçiş adımlarıyla gerçekleşebilir.
Hem TKY de hem de inovasyon işletmelerin rekabetçi duruma karşı kısmi yanıt şeklinde ortaya çıktığı için, sürekli iyileştirme ve kalkınma her iki uygulamanın en temel özelliği olmuştur. TKY ile inovasyon arasında açık bir ilişki mevcut olup ; TKY’yi iyi şekilde uygulayan kurumların inovasyona daha yatkın olduğu ileri sürülmektedir. Kurumlar inovasyona yakın ve yatkın olabilmek amacıyla TKY prensibiyle hareket etmektedirler.
Anahtar Kelimeler: Toplam Kalite Yönetimi, İnovasyon, Sağlık Sektörü, Müşteri Memnuniyeti, Sürekli İyileştirme.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |
BİLİMSEL VE ETİK SORUMLULUK
Dergimize gönderilen çalışmalarda tüm yazarların akademik-bilimsel olarak doğrudan katkısı olmalıdır. Dergi ile iletişim görevini yapan yazar, tüm yazarlar adına yazının son halinin sorumluluğunu taşır.
Yazar/lar tarafından “İnsan” öğesinin içinde bulunduğu tüm çalışmalarda Helsinki Deklerasyonu Prensipleri’ne uyulduğu ve “Hayvan” öğesi kullanılan çalışmalarda ise Guide for the Care and Use of Laboratory Animals prensipleri doğrultusunda çalışmalarında hayvan haklarını koruduklarını belirtilmelidir. Olgu sunumlarında hastanın kimliğinin ortaya çıkmasına bakılmaksızın hastalardan “Bilgilendirilmiş Olur” (informed consent) alınmalıdır.
Eğer makalede direkt-indirekt ticari bağlantı veya çalışma için maddi destek veren kurum mevcut ise yazarlar; kullanılan ticari ürün, ilaç, firma vb. ile ticari hiçbir ilişkisinin olmadığını ve varsa nasıl bir ilişkisinin olduğunu (konsültan, diğer anlaşmalar), editöre sunum sayfasında belirtmelidirler.
Makalede “Etik Kurul Onayı” alınması gerekli ise; yazarlar etik kurul izni-onayı aldıklarını beyan etmelidir.