Mezun olanların, öğretilenlerin içeriği ve kalitesi hakkındaki görüşleri, kazandıkları bilgiyi sahaya aktarmadaki başarı düzeyi, işe yerleşme oranları, mezuniyetten sonra aldığı eğitim hakkında eksik kaldığını düşündüğü konularla ilgili görüşleri, eğitim veren kurumun öz değerlendirmesi için yönlendirici olacaktır.
Amaç: Bu çalışma Marmara Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu 2010-2017 yılları arasındaki Anestezi Programı mezunlarının istihdam durumlarını belirlemek amacı ile tanımlayıcı olarak yapılmıştır.
Gereç ve Yöntem: Örneklem büyüklüğü, istatistiksel güç olarak %80 ve %95 güven aralığında OpenEpi programı kullanılarak 203 olarak hesaplanmıştır. Örnekleme yöntemi olarak olasılıklı örnekleme yöntemlerinden basit rastgele örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Bilgiler, Google formlarda anket düzenlenerek mail yoluyla katılımcılardan toplanmıştır. Sonuçlar yüzdelik dağılımları şeklinde değerlendirilmiştir.
Bulgular: Katılımcıların %81,2’si çalışmakta, %18,8’i çalışmamaktadır. Çalışanların %54,9’u işsiz kalma endişesi taşırken %45,1’i endişe duymamaktadır. Çalışılan işte eksik hissettikleri unsur olarak %29,7’si deneyim, %25,7’si sertifika, %15,8’si alınan eğitim, %14,9’u pratik, %4’u staj olduğunu belirtmiştir. Ankete katılanların %86,1’i kariyer planı yapıyor olduğunu belirtmiş, bu kişilerin %42,7’si akademik alanda ilerlemek, %36’sı belli alanda deneyim kazanmak, %13,5’i liselerde öğretmen olmak, %4,5’i sorumlu tekniker olmak istemektedir. “Meslek değiştirme imkânınız olsa yine bu mesleği seçer miydiniz?” sorusuna %62’si hayır seçmezdim, %38’i evet seçerdim yanıtını vermiştir. Mesleki eğitim konusunda %72,3’ü lisans (4 yıl), %23,8’ü sağlık meslek lisesi ve ön lisans olması gerektiğini düşünmektedir.
Sonuç: Mezunların istihdamının sağlanabilmesi için gerekli düzenlemelerin yapılması, eğitim alanında eksik görülen alanlarda düzenlemelere gidilmesi, memnuniyetin arttırılması mesleki eğitimde büyük önem taşımaktadır.
Çalışmayı destekleyen bir kuruluş yoktur.
The opinions of graduates about the content and the quality of their education, the level of success in transferring their knowledge to the field, the rates of employement and opinions about deficiencies in their training will be guidance for self-evaluation of the training institutions.
Objective: This study was planned as descriptive with the aim of establishing employment status of graduates from Marmara University Vocational School of Health Services Anesthesia Program between 2010 and 2017.
Material and Method: The sample size was calculated as 203 using the OpenEpi program at statistical power of 80% and 95% confidence interval. Simple random sampling method is used for samplig between probability sampling methods. The data were collected from participants by mailing a questionnaire on Google forms. The results were evaluated as percentage distributions.
Results: 81,2% of the participants have a job whereas 18,8% of them have not. 54.9% of the employees are concerned about unemployment, while 45.1% are not concerned about it. The missing components of their occupational life are defined as 29,7% experience, 25,7% certificate, 15,8% education, 14,9% practice, 4% internship. 86.1% of the participants state that they have occupational targets; 42.7% of them are planning academic career, 36% of them want to specialize in certain subjects, 13.5% of them are intending high school teachers and 4.5% of them want to be supervisor technician. For the question "Would you choose this profession again if you have a chance to change your job?", 62% of participants answer is “No”, whereas 38% is “Yes”. 72,3% of the participants approve undergraduate (4 years) and 23,8% of them vocational high school and associate degree about vocational training.
Conclusion: Making the necessary arrangements to increase employment and increasing satisfaction is of great importance in vocational education.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Sistemleri, Tıp Eğitimi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 |