Uygulama stajlarının kalitesi, bireyin iş ve kariyer planlarını,
yaşamla ilgili hedef ve amaçlarını doğrudan etkileyen bir faktör
olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu derlemede amaç Sağlık Hizmetleri
Meslek Yüksekokulu öğrencilerinin uygulama stajlarının kalite
ve verimlilik açısından incelenmesi ve sağlık sektörünün ihtiyacı
doğrultusunda nitelikli ara elemanların yetiştirilmesinde uygulama
eğitimlerinin etkisini araştırmaktır.
Amaçlanan hedef doğrultusunda staj eğitimi alan öğrenciler
üzerinde yapılan 48 ulusal ve uluslararası akademik çalışmaya
ulaşılmış ve bu çalışmalar bulgular açısından sistematize edilerek
incelenmiştir. Mevcut çalışmalara DergiPark, EBSCOhost,
MEDLINE, Scientific.Net, ULAKBİM-TR Dizin veri tabanları
aracılığıyla ulaşılmış ve “kalite”, “mesleki uygulama”, “meslek
yüksekokulu”, “staj uygulamaları” anahtar kelimeleri girilerek
taranmıştır.
Staj ve uygulamalı derslerin sürelerinin uzatılması, staj
uygulamalarında denetimin artırılması, staj yeri yetkilisinin,
stajyeri geleceğin meslek elemanı olarak görmesi, stajyere kendi iş
alanlarına dair görevler verilmesi ile uygulama eğitimlerinin kalite
ve veriminin artırılması gerektiği sonucuna ulaşılmış ve konuya
ilişkin önerilerde bulunulmuştur.
The quality of the practice internship is a factor that directly
affects the individual’s work and career plans, goals and objectives
related to life. The aim of this review is to investigate the quality
and efficiency of the practice internship of the students of
vocational school of health services and to investigate the effect of
application training in the training of qualified intermediate staff in
line with the needs of the health sector.
In line with the aim, 48 national and international academic
studies on students who have received training internship have
been reached and these studies have been systematized in terms of
findings. Existing studies have been reached through DergiPark,
EBSCOhost, MEDLINE, Scientific.Net, ULAKBIM-TR Directory
databases and “quality”, “professional practice”, “vocational
school”, “internship applications” were searched by entering the
keywords.
As a conclusion, the duration of the internship and practical
courses should be extended, the control of internship practices
should be increased, the internship authority should consider the
internship as the professional of the future, the internship should be
given tasks related to their job areas, and the quality and efficiency
of the training should be increased.
Quality Productivity Vocational practice Vocational School Internship
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Kurumları Yönetimi |
Bölüm | Derleme |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 |