Amaç: Çalışma, Atatürk Üniversitesi Sağlık Hizmetleri Meslek
Yüksekokulu öğrencilerinin gürültü ve akustik travma bilgileri
ile odyogram ölçüm düzeylerinin değerlendirilmesi amacıyla
planlandı.
Gereç ve Yöntem: Araştırmaya, 2013-2014 eğitim-öğretim
yılında, birinci ve ikinci sınıflarda eğitimlerine devam eden 200
öğrenci katıldı. Öğrencilerin tanımlayıcı özellikleri ile ilgili bilgi
düzeyleri; hazırlanan anket formu, odyogram ölçümleri ise işitme
testi yapılarak belirlendi. İstatistiksel analiz için SPSS 17.0 paket
programı kullanıldı.
Bulgular: Öğrencilerin tanımlayıcı özelliklerinden işitme sorunu
olanlar ile sol ve sağ kulak, işitme sorunu olanlar ile sol ve sağ
kemik, gürültülü çalışma ile sağ kemik, gürültüye maruz kalma ile
sol kulak ve sağ kemik, ulaşım ile sol ve sağ kemik, mekanik ile
sol ve sağ kulak, konsantrasyon ile sol ve sağ kemik, yorgunluk ile
sol kemik ve rekreasyon ile sol ve sağ kemik arasında istatistiki
(p<0.05) olarak önemli bir etkilenmenin olduğu bulundu.
Diğer tanımlayıcı özellikler ile odyogram ölçümleri arasında
etkilenmenin olmadığı belirlendi.
Objective: This study was planned to evaluate the knowledge of
noise and acoustic trauma and audiogram measurement levels of
students studying at Ataturk University, Health Services Vocational
School.
Material and Method: 200 students studying in the first and
second years in 2013-2014 academic year were included in the
study. Descriptive features of students and their related knowledge
levels were determined through questionnaires, audiogram
measurements and hearing tests. SPSS 17.0 software package was
used for statistical analysis.
Results: There was a significant statistical relationship (p<0.05)
between the descriptive features of students and left and right
ear; between hearing problems and left and right bone; between
studying in noisy environments and right bone; between exposure
to noise and left ear and right bone; between transportation and
left and right bone; between mechanic and left and right bone;
between concentration and left and right bone; between burnout
and left bone; and between recreation and left and right bone. No
relationship was observed between other descriptive features and
audiogram measurements.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sağlık Bilimleri ve Hizmetleri |
Yayınlanma Tarihi | Mart 2018 |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar |
|
Yayımlanma Tarihi | 15 Mart 2018 |
Yayınlandığı Sayı | Yıl 2018, Cilt 2, Sayı 1 |
Bibtex | @araştırma makalesi { jhse449552, journal = {Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi}, eissn = {2636-8285}, address = {shmyo.dergi@marmara.edu.tr}, publisher = {Marmara Üniversitesi}, year = {2018}, volume = {2}, number = {1}, pages = {33 - 39}, doi = {10.26567/JOHSE.2018142110}, title = {Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Utlu, Necati and Özdemir, Süreyya and Öztürk, Deniz and Bakan, Nuri} } |
APA | Utlu, N. , Özdemir, S. , Öztürk, D. & Bakan, N. (2018). Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi . Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi , 2 (1) , 33-39 . DOI: 10.26567/JOHSE.2018142110 |
MLA | Utlu, N. , Özdemir, S. , Öztürk, D. , Bakan, N. "Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi" . Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2 (2018 ): 33-39 <https://dergipark.org.tr/tr/pub/jhse/issue/38685/449552> |
Chicago | Utlu, N. , Özdemir, S. , Öztürk, D. , Bakan, N. "Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi". Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2 (2018 ): 33-39 |
RIS | TY - JOUR T1 - Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi AU - Necati Utlu , Süreyya Özdemir , Deniz Öztürk , Nuri Bakan Y1 - 2018 PY - 2018 N1 - doi: 10.26567/JOHSE.2018142110 DO - 10.26567/JOHSE.2018142110 T2 - Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 33 EP - 39 VL - 2 IS - 1 SN - -2636-8285 M3 - doi: 10.26567/JOHSE.2018142110 UR - https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018142110 Y2 - 2018 ER - |
EndNote | %0 Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi %A Necati Utlu , Süreyya Özdemir , Deniz Öztürk , Nuri Bakan %T Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi %D 2018 %J Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi %P -2636-8285 %V 2 %N 1 %R doi: 10.26567/JOHSE.2018142110 %U 10.26567/JOHSE.2018142110 |
ISNAD | Utlu, Necati , Özdemir, Süreyya , Öztürk, Deniz , Bakan, Nuri . "Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi". Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi 2 / 1 (Mart 2018): 33-39 . https://doi.org/10.26567/JOHSE.2018142110 |
AMA | Utlu N. , Özdemir S. , Öztürk D. , Bakan N. Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi. JOHSE. 2018; 2(1): 33-39. |
Vancouver | Utlu N. , Özdemir S. , Öztürk D. , Bakan N. Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi. Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi. 2018; 2(1): 33-39. |
IEEE | N. Utlu , S. Özdemir , D. Öztürk ve N. Bakan , "Öğrencilerin Gürültü ve Akustik Travma Hakkındaki Bilgi Düzeyleri ve Odyogramlarının Değerlendirilmesi", Sağlık Hizmetleri ve Eğitimi Dergisi, c. 2, sayı. 1, ss. 33-39, Mar. 2018, doi:10.26567/JOHSE.2018142110 |