BibTex RIS Kaynak Göster

Beden Eğitimi Derslerinde Basit Aktivite Ölçer Sam Ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi Sofit Sonuçlarının Kalp Atım Hızı Monitörü Kayıtları İle Karşılaştırılması

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 5 - 12, 01.04.2018

Öz

Beden eğitimi dersleri çocukların motor beceri ve yeteneklerinin geliştirebilmesi, yönünden önemlidir. Beden eğitimi derslerinin öğrenci için verimlilik düzeyini ve fiziksel aktivite seviyelerini belirlemede kullanılan birçok etkili, geçerli ve güvenilir fakat yüksek maliyetli gözlem araçlarının tersine daha düşük maliyete sahip olan Basit Aktivite Ölçer SAM ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi SOFIT gözlem araçlarının sonuçlarını Kalp Atım Hızı monitörü kayıtları ile karşılaştırıp bu yöntemin güvenilirliğini ve geçerliğini test etmektir. Bu araştırmada İstanbul il Merkezinde tam gün eğitim veren bir okulda 6, 7 ve 8. Sınıflardan 48 kız ve 48 erkek 96 öğrenci seçilmiştir N=96 . Araştırma grubuna seçilen her öğrencinin demografik özellikleri kaydedilmiştir ve beden eğitimi dersinin ilk saatinin başlangıcından sonuna kadar olan süre içerisinde kalp atım hızı monitörü takılmış ve ölçüm yapılan öğrencilerin ders esnasında ayırt edilebilmesinde kolaylık sağlaması amacıyla renkli yelekler giydirilmiştir. Fiziksel aktivite düzeyleri Orta yoğunluk HR>130, Yüksek yoğunluk HR>140 olarak belirlenmiştir. Ders video ile kayıt altına alınmıştır. SAM ve SOFIT gözlem formları kullanılarak yapılan aktivite hafif, orta ve yüksek aktivite düzeylerine göre değerlendirilmiştir. Bu çalışmada alınmış olan verilerin analizi sonucunda basit aktivite ölçer SAM ve SOFIT gözlem aracı ölçüm araçlarının sonuçları güvenirliliği ve tutarlılığı kanıtlanmıştır

Kaynakça

  • Arslan, Y., Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Bar-Or, O., Pediatric Sports Medicine for the Practitioner: From Physiological Principles to Clinical Applications. New York: Springer-Verlag, 1983.
  • Booth ML, Okely AD, Chey T, Bauman A. (2001) The Reliability And Validity Of The Physical Activity Question in The WHO Health Behavior in School children (HBSC) Survey: A Population Study. British Journal of Sports Medicine, 35(4), 263-267
  • Bustamante A.(2013) Validation Of The Sımple Actıvıty Measure (SAM) In A College Physıcal Activity Class. Doctor of Phılosophy, Texas State University SanMarcos, Texas.
  • Division of Population Health, National Center for Chronic Disease https://www.cdc.gov/healthyschools/physicalactivity/inde x.htm Erişim 03.06.2018 and HealthPromotion
  • Fairclough S, Stratton G. Physical activity levels in middle and high school physical education: a review. Ped Exerc Sci 17: p. 217-236, 2005.
  • Honas, JJ, Washburn RA, Smith BK., Greene JL, Donnelly GJE, Cook-Wiens G. The System for Observing Fitness Instruction Time (SOFIT) as a Measure of Energy Expenditure During Classroom-Based Physical Activity. Pediatr Exerc Sci. 2008 November; 20(4): 439–445.
  • Kuter FÖ, Kuter M. Beden Eğitimi ve Spor Yoluyla Değerler Eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi. 2012;3(6):75- 94.
  • McKenzie, T.L. (2010).2009 C.H. McCloy Lecture-Seeing is believing: observing physical activity and its contexts. Research Quarterly for Exercise and Sport, 2,113-122.
  • Özer, M.K. Fiziksel Uygunluk 6. Basım Nobel Akademik Yayıncılık Eğitimi Danışmanlık TİC.LTD.ŞTİ. Ankara; 2006 s:10-238-246
  • Powell E, Woodfield LA, Nevill AM. Increasing Physical Activity Levels İn Primary School Physical Education: The SHARP Principles Model. Prev Med Rep. 2015 Nov 22;3:7-13. doi: 10.1016/j.pmedr.2015.11.007. eCollection 2016 Jun
  • Rietmuller, A.M., Jones, R& Okely, A.D. (2009) Efficacy of İnterventions to İmprove Motor Development İn Young Children: A Systematic review. Pediatrics 124(4),782,92
  • Rower JP, Schuldheisz JM, Mars H, Validation of SOFİT for Measuring Physical Activity of First-toEight

Comparison of Simple Activity Measurement SAM And System for Observing Fitness Instruction Time SOFIT Results with Heart Rate Monitor Recordings in Physical Education Lessons.

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 1, 5 - 12, 01.04.2018

Öz

Physical education classes are important in terms of developing motor skills and abilities of children. Rather than the many effective, valid, and reliable, but cost-effective observation tools, A simple Activity Measurement Sam and System for Observing Fıtness Instructıon Time Sofit test the reliability and validity of this method by comparing the results of physical training courses to the heart rate monitor records, which are used to determine the efficiency level and physical activity levels of the sample student. In this study, students from the 6th, 7th and 8th grades in a full-time school in the city center of Istanbul were used. 96 students were selected from the mentioned classes 48 girls and 48 boys n=96 . Demographic characteristics of each student selected in the research group were recorded and a heart rate monitor was installed during the first hour of the physical education course. Colored vests were also worn to make it easier for students to be distinguished during the course. Physical activity levels were medium density HR>130 and high density HR>140. The course was video recorded using cameras. The activity using SAM and SOFIT observation forms was evaluated according to light, medium and high activity levels. In this study, results of the measurement instruments; the simple activity measurement SAM and the reliability observation instrument SOFIT have been proven to be reliable and consistent

Kaynakça

  • Arslan, Y., Altay, F. (2008). Sınıf öğretmenlerinin beden eğitimi ders programı ve ders uygulamalarına ilişkin görüşleri. Spor Bilimleri Dergisi, 19(2), 63-79.
  • Bar-Or, O., Pediatric Sports Medicine for the Practitioner: From Physiological Principles to Clinical Applications. New York: Springer-Verlag, 1983.
  • Booth ML, Okely AD, Chey T, Bauman A. (2001) The Reliability And Validity Of The Physical Activity Question in The WHO Health Behavior in School children (HBSC) Survey: A Population Study. British Journal of Sports Medicine, 35(4), 263-267
  • Bustamante A.(2013) Validation Of The Sımple Actıvıty Measure (SAM) In A College Physıcal Activity Class. Doctor of Phılosophy, Texas State University SanMarcos, Texas.
  • Division of Population Health, National Center for Chronic Disease https://www.cdc.gov/healthyschools/physicalactivity/inde x.htm Erişim 03.06.2018 and HealthPromotion
  • Fairclough S, Stratton G. Physical activity levels in middle and high school physical education: a review. Ped Exerc Sci 17: p. 217-236, 2005.
  • Honas, JJ, Washburn RA, Smith BK., Greene JL, Donnelly GJE, Cook-Wiens G. The System for Observing Fitness Instruction Time (SOFIT) as a Measure of Energy Expenditure During Classroom-Based Physical Activity. Pediatr Exerc Sci. 2008 November; 20(4): 439–445.
  • Kuter FÖ, Kuter M. Beden Eğitimi ve Spor Yoluyla Değerler Eğitimi. Eğitim ve İnsani Bilimler Dergisi. 2012;3(6):75- 94.
  • McKenzie, T.L. (2010).2009 C.H. McCloy Lecture-Seeing is believing: observing physical activity and its contexts. Research Quarterly for Exercise and Sport, 2,113-122.
  • Özer, M.K. Fiziksel Uygunluk 6. Basım Nobel Akademik Yayıncılık Eğitimi Danışmanlık TİC.LTD.ŞTİ. Ankara; 2006 s:10-238-246
  • Powell E, Woodfield LA, Nevill AM. Increasing Physical Activity Levels İn Primary School Physical Education: The SHARP Principles Model. Prev Med Rep. 2015 Nov 22;3:7-13. doi: 10.1016/j.pmedr.2015.11.007. eCollection 2016 Jun
  • Rietmuller, A.M., Jones, R& Okely, A.D. (2009) Efficacy of İnterventions to İmprove Motor Development İn Young Children: A Systematic review. Pediatrics 124(4),782,92
  • Rower JP, Schuldheisz JM, Mars H, Validation of SOFİT for Measuring Physical Activity of First-toEight
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Derlemeler
Yazarlar

Burçin Uzun Bu kişi benim

M Kamil Özer

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Uzun, B., & Özer, M. K. (2018). Beden Eğitimi Derslerinde Basit Aktivite Ölçer Sam Ve Fitness Eğitimi Gözlem Sistemi Sofit Sonuçlarının Kalp Atım Hızı Monitörü Kayıtları İle Karşılaştırılması. Sağlık Ve Spor Bilimleri Dergisi, 1(1), 5-12.