Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Çocuklara Uygulanan Eğitsel Oyun Aktivitelerinin Motorik Özelliklerine Etkisi

Yıl 2020, Cilt: 3 Sayı: 1, 24 - 31, 01.04.2020

Öz

Bu araştırmanın amacı, 07-08 yaş aralığındaki çocuklara uygulanan eğitsel oyunların onların motorik becerileri üzerindeki
etkilerinin incelenmesidir. Çalışmanın örneklemini 2019-2020 eğitim öğretim yılında aktif olarak eğitim alan 23’ü kız 25’i
erkek olmak üzere toplam 48 öğrenci gönüllü olarak oluşturmaktadır. Araştırma süresince 9 hafta boyunca eğitsel oyunlar
oynatılarak; durarak uzun atlama, 10x5m çabukluk koşusu, pençe kuvveti, sağlık topu fırlatma (500gr), 20 metre çabukluk
koşusu, otur-eriş ölçümlerinin ön test ve son test değerlendirilmesi alınmıştır. Demografik özellikleri için ise yaş, boy,
ağırlıkları ölçülerek beden kütle indeksi hesaplanmıştır. Elde edilen veriler, IBM SPSS İstatistik 22 programı ile analiz edilerek
tanımlayıcı istatistiklerle ve tablolarla yorumlanmıştır. Araştırma sonucunda uygulanan eğitsel oyunların çeviklik, sürat, pençe
kuvveti, fırlatma kuvveti ve esnekliğin artmasına katkı sağladığı gözlenmiştir.

Kaynakça

  • Cirav., Ö. (2018). 9-10 Yaş Grubu Çocuklara Uygulanan Eğitsel Oyun Aktivitelerinin Fiziksel ve Motorik Özelliklerine Etkisi Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Gelişim Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Çelik, A. & Şahin, M. (2013). Spor ve Çocuk Gelişimi. International Journal Of Social Science.
  • Çıplak, M. E., Yamaner, F., İmamoğlu, O. (2020). Sporcu Eğitim Merkezi Güreşçilerinde Yaş Seviyelerine Göre Sürat Kuvvet ve Esneklik Değerleri Karşılaştırılması, Niğde Ömer Halisdemir Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimler Dergisi 14(1), 84-94.
  • Elieyioğlu, S. (2014). 10-15 Yaş İşitme Engelli Öğrencilerde Sportif Eğitsel Oyunların Fiziksel Gelişimlerine Etkisinin Araştırılması. Yüksek Lisans Tezi, Atatürk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Erzurum.
  • Güçlüöver, A., Şahin, İ. N., Gülü, M., Esen, H. T. (2019). Sporda Yetenek Seçimi ve Spora Yönlendirmede 9- 10 Yaş Çocukların Fiziksel Özellikleri ve Performans Profillerinin İncelenmesi, Gaziantep Üniversitesi Spor Bilimleri Dergisi, Cilt No: 4, Sayı: 2
  • Karagöz, Ş., Erdoğmuş, M., Celepaksoy, F., Bozlak, K., Alkan, F. (2015). Minik Tenisçilerde Bazı Fiziksel ve Fizyolojik Parametrelerin Yer Vuruş Performansına Etkisinin İncelenmesi, Niğde Üniversitesi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi Cilt 9, Özel Sayı.
  • Koçak, S. ve Kartal, A. (2003). İlköğretim Öğrencilerinin Bir Öğretim Döneminde Fiziksel Uygunluk Gelişimlerindeki Değişimin İncelenmesi, Gazi Beden Eğitimi ve Spor Bilimleri Dergisi VIII, 1:53- 60.
  • Ongül, E., Bayazıt, B., Yılmaz, O. & Güler, M. (2017).
  • Oyun ve Fiziki Etkinlikler Dersinin Çocuklarda Seçilmiş Motorik Özellikler Üzerine Etkisi. Spor Bilimleri Araştırmaları Dergisi / Journal Sport Science Research.
  • Özer, K. (2013). Fiziksel Uygunluk (4. Baskı). Ankara: Nobel Yayıncılık.
  • Sağlam, T. (1997). Türk Çocuk Oyunlarında Ritüel Ögeler, Çocuk Kültürü. I. Ulusal Çocuk Kültürü Kongresi Bildirileri, 1997, Ankara Üniversitesi. Ankara, Türkiye.
  • Urlu, Y. (2014). 10-12 Yaş Grubu Çocukların Fiziksel Aktivite Düzeylerinin Araştırılması (Antalya İli Örneği) Yüksek Lisans Tezi Balıkesir Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Balıkesir.
  • Yılmaz, M. (2014). 8 Haftalık Kuvvet Antrenmanın 13-16 Yaş Arası Çocuklarda Bazı Fiziksel Uygunluk Parametrelerine Etkisinin İncelenmesi Yüksek Lisans Tezi, Selçuk Üniversitesi, Sağlık Bilimleri Enstitüsü, Konya.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Spor Hekimliği, Sağlık Kurumları Yönetimi
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Nora Aynacıyan Bu kişi benim

Mustafa Kamil Özer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Nisan 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Aynacıyan, N., & Özer, M. K. (2020). Çocuklara Uygulanan Eğitsel Oyun Aktivitelerinin Motorik Özelliklerine Etkisi. Sağlık Ve Spor Bilimleri Dergisi, 3(1), 24-31.