The criteria for bank selection by a customer is one of the most challenging issues for many bankers, as commercial banks perform similar functions in the banking system of any economy. Therefore, the present study attempts to analyze and prioritize the main determinants of consumer choices for Islamic Banks. It adopts survey questionnaires with 250 sample size through convenient and snow bowling sampling analyzed using the Analytic Hierarchy Process.
The findings reveal that corporate customers prioritize religious motives followed by low service charges as the main determining factor for their choices, while customer service and profit-sharing came in the third and fourth places, respectively. The findings further show that the retail customers prioritize religious factors, followed by customer services. These findings are indicative that the customers opted for Islamic banks with significant influence of religious motives.
Moreover, the study also reveals that Amana bank was prioritized in terms of Shari'ah compliance, while NBC and KCB banks both highly prioritized in terms of customer services, whereas PBZ bank was highly rated in terms of lower service charges. Further implying that customers would place the highest trust in Islamic banks when operating as full-fledged Islamic banks compared to window services.
Islamic Banking Consumer Choice Analytic Hierarchy Process AHP Islamic Banking in Tanzania
Not applicable
Not applicable
Ticari bankalar herhangi bir ekonominin bankacılık sisteminde benzer işlevleri yerine getirdiğinden, bir müşteri tarafından banka seçimi kriterleri birçok bankacı için en zorlu konulardan biridir. Bu nedenle, bu çalışma İslami Bankalar için tüketici tercihlerinin ana belirleyicilerini analiz etmeye ve önceliklendirmeye çalışmaktadır. Kartopu örneklemesi yoluyla 250 örneklem büyüklüğündeki anket sorularını Analitik Hiyerarşi Süreci (AHP) metodunu kullanarak benimser.
Bulgular, kurumsal müşterilerin tercihlerinde ana belirleyici faktör olarak dini saiklere öncelik verdiklerini ve bunu düşük hizmet ücretlerinin izlediğini, müşteri hizmetleri ve kâr paylaşımının da sırasıyla üçüncü ve dördüncü sıralarda yer aldığını ortaya koymaktadır. Bulgular ayrıca bireysel müşterilerin dini faktörlere öncelik verdiğini ve bunu müşteri hizmetlerinin izlediğini göstermektedir. Bu bulgular, müşterilerin dini motiflerin önemli etkisi olan İslami bankaları tercih ettiğini göstermektedir.
Ayrıca, çalışma Amana bankasının Şeriat uyumu açısından öncelikli olduğunu, NBC ve KCB bankalarının ise müşteri hizmetleri açısından oldukça öncelikli olduğunu, buna karşılık PBZ bankasının daha düşük hizmet ücretleri açısından yüksek puan aldığını da ortaya koymaktadır. Ayrıca, pencere hizmetine kıyasla tam teşekküllü İslami bankalar olarak faaliyet gösteren bankaların müşterilerin İslami bankalara olan güveni açısından daha yüksek bir potansiyele sahip olduğunu gösterir.
İslami Bankacılık Müşteri Tercihleri Analitik Hiyerarşi Süreci AHP Tanzanya’da İslami Bankacılık
Not applicable
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Proje Numarası | Not applicable |
Erken Görünüm Tarihi | 31 Ocak 2022 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2021 |
Gönderilme Tarihi | 4 Mayıs 2021 |
Kabul Tarihi | 9 Ağustos 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 7 Sayı: 2 |