Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Uluslararası Öğrencilerin Yalnızlık Düzeyleri

Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 49 - 58, 01.07.2018

Öz

Uluslararası
öğrencilerin psiko-sosyal, eğitsel, kültürel, ekonomik ihtiyaçlarının
belirlenmesi, bu ihtiyaçlara yönelik sunulacak tedbirleri belirlemek adına
oldukça önemlidir. Özellikle çoğunlukla ikinci planda değerlendirilen
psikolojik ihtiyaçların belirlenmesi ciddi bir gerekliliktir. Bu bağlamda bu
araştırma, Türkiye’de bulunan uluslararası öğrencilerin yalnızlık durumlarını
incelemek üzere gerçekleştirilmiştir. 
Araştırmanın örneklemi; Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Türkçe Öğretim
Merkezi’nde eğitim görmekte olan 55 kız, 85 erkek olmak üzere 140 öğrenciden
oluşmaktadır. Araştırmada, uluslararası öğrencilerin yalnızlık düzeyleri, cinsiyet,
Türkiye’de kendi ülkesinden arkadaşı olma durumu, ekonomik durumunu algılayışı,
Türkiye’de bulunmasından memnuniyet durumu ve Türk Halkının tutumlarını
değerlendirişi değişkenlerine göre değerlendirilmiştir. Çalışmanın bulguları;
uluslararası öğrencilerin yalnızlık duygularının, cinsiyet, Türkiye’de kendi
ülkesinden arkadaşı olma durumu, ekonomik durumunu algılayışı değişkenlerine
göre anlamlı bir değişiklik göstermediğini ortaya koymuştur. Buna karşın,
Türkiye’de bulunmasından memnuniyet durumu ve Türk Halkının tutumlarını
değerlendirişi değişkenlerine göre yalnızlık duygularının anlamlı biçimde
etkilendiği anlaşılmıştır. Bulgular, ilgili literatür doğrultusunda
değerlendirilmiş ve çeşitli önerilerde bulunulmuştur.  Araştırma, daha önce yapılan az sayıda
araştırmaya destek bulguları içerdiği gibi, bundan sonraki araştırmalar için de
önemli bir kaynak olacağı düşünülmektedir. 

Kaynakça

  • Çeçen, A. R. (2008). Öğrencilerin Ci̇nsi̇yetleri̇ne ve Anababa Tutum Algılarına Göre Yalnizlik ve Sosyal Destek Düzeyleri̇ni̇n İncelenmesi̇. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 415–431.
  • Çöllü, E. fazıl, & Öztürk, Y. E. (2009). Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Toplukluklarından Türkiye’ye Yüksek Öğrenim Görmek Amacıyla Gelen Öğrencilerin Uyum ve İletişim Sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi Örneği). Journal of Azerbaijani Studies, 223–239.
  • DEİK. (2013). Uluslararası Yüksek Öretim ve Türkiye’nin Konumu. Eğitim Ekonomisi İş Konseyi Raporu Ocak. İstanbul.
  • Ilhan, T., Korkut-Owen, F., Furr, S., & Parikh, S. (2012). International Counseling Students in Turkey and Their Training Experiences. International Journal for the Advancement of Counselling, 34(1), 55–71. http://doi.org/10.1007/s10447-012-9145-9
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26–39. Retrieved from http://mersin.edu.tr/edergi/index.php/efd/article/view/65
  • Malaklolunthu, S., & Selan, P. S. (2011). Adjustment problems among international students in Malaysian private higher education institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 833–837. http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.03.194
  • Oei, P. S. T., & Notowidjojo, F. (1990). Depression and Loneliness in Overseas Students. International Journal of Social Psychiatry, 36(2).
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. Ankara.
  • PEJİFA. (2017). İnceleme: Türkiye’nin Uluslararası Öğrenci Profili. Retrieved June 7, 2017, from https://pejifa.wordpress.com/2017/06/07/turkiyenin-uluslarasi-ogrenci-profili/
  • Sandhu, D. S. (1994). An examination of the psychological needs of international students: Implications for counselling and psychotherapy. International Journal of Advanced Counselling, 17, 229–239.
  • Sawir, E., Marginson, S., Deumert, A., Nyland, C., & Ramia, G. (2008). Loneliness and International Students: An Australian Study. Journal of Studies in International Education, 12(2), 148–180. http://doi.org/10.1177/1028315307299699
  • Şahin, C. (2001). Yurt Dışı Göçün Bireyin Psikolojik Sağlığı Üzerindeki Etkisine İlişkin Kuramsal Bir İnceleme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 57–67. Topçu, S. (2006). Göç Eden ve Göç Etmeyen Kadınların Sağlığı Geliştirme Davranışlarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Traş, Z., & Güngör, H. C. (2011). Avrupa Ülkelerinden Gelen Türk Asıllı Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılıkları Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi, 25.
  • Yiğit, R. (2012). Konya İlinde Öğrenim Gören YabancıUyruklu Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Bir Kısım Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27.
Yıl 2018, Cilt: 2 Sayı: 3, 49 - 58, 01.07.2018

Öz

Kaynakça

  • Çeçen, A. R. (2008). Öğrencilerin Ci̇nsi̇yetleri̇ne ve Anababa Tutum Algılarına Göre Yalnizlik ve Sosyal Destek Düzeyleri̇ni̇n İncelenmesi̇. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 6(3), 415–431.
  • Çöllü, E. fazıl, & Öztürk, Y. E. (2009). Türk Cumhuriyetleri, Türk ve Akraba Toplukluklarından Türkiye’ye Yüksek Öğrenim Görmek Amacıyla Gelen Öğrencilerin Uyum ve İletişim Sorunları (Konya Selçuk Üniversitesi Örneği). Journal of Azerbaijani Studies, 223–239.
  • DEİK. (2013). Uluslararası Yüksek Öretim ve Türkiye’nin Konumu. Eğitim Ekonomisi İş Konseyi Raporu Ocak. İstanbul.
  • Ilhan, T., Korkut-Owen, F., Furr, S., & Parikh, S. (2012). International Counseling Students in Turkey and Their Training Experiences. International Journal for the Advancement of Counselling, 34(1), 55–71. http://doi.org/10.1007/s10447-012-9145-9
  • Kıroğlu, K., Kesten, A., & Elma, C. (2010). Türkiye’de Öğrenim Gören Yabancı Uyruklu Lisans Öğrencilerinin Sosyo-Kültürel ve Ekonomik Sorunları. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 6(2), 26–39. Retrieved from http://mersin.edu.tr/edergi/index.php/efd/article/view/65
  • Malaklolunthu, S., & Selan, P. S. (2011). Adjustment problems among international students in Malaysian private higher education institutions. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 15, 833–837. http://doi.org/10.1016/j.sbspro.2011.03.194
  • Oei, P. S. T., & Notowidjojo, F. (1990). Depression and Loneliness in Overseas Students. International Journal of Social Psychiatry, 36(2).
  • Özçetin, S. (2013). Yükseköğrenim Gören Yabancı Uyruklu Öğrencilerin Sosyal Uyumlarını Etkileyen Etmenler. Ankara.
  • PEJİFA. (2017). İnceleme: Türkiye’nin Uluslararası Öğrenci Profili. Retrieved June 7, 2017, from https://pejifa.wordpress.com/2017/06/07/turkiyenin-uluslarasi-ogrenci-profili/
  • Sandhu, D. S. (1994). An examination of the psychological needs of international students: Implications for counselling and psychotherapy. International Journal of Advanced Counselling, 17, 229–239.
  • Sawir, E., Marginson, S., Deumert, A., Nyland, C., & Ramia, G. (2008). Loneliness and International Students: An Australian Study. Journal of Studies in International Education, 12(2), 148–180. http://doi.org/10.1177/1028315307299699
  • Şahin, C. (2001). Yurt Dışı Göçün Bireyin Psikolojik Sağlığı Üzerindeki Etkisine İlişkin Kuramsal Bir İnceleme. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21, 57–67. Topçu, S. (2006). Göç Eden ve Göç Etmeyen Kadınların Sağlığı Geliştirme Davranışlarının Değerlendirilmesi. Dokuz Eylül Üniversitesi.
  • Traş, Z., & Güngör, H. C. (2011). Avrupa Ülkelerinden Gelen Türk Asıllı Üniversite Öğrencilerinin Sosyal Destek ve Sosyal Bağlılıkları Üzerine Nitel Bir Araştırma. Selçuk Üniversitesi SosyalBilimler Enstitüsü Dergisi, 25.
  • Yiğit, R. (2012). Konya İlinde Öğrenim Gören YabancıUyruklu Üniversite Öğrencilerinin Temel Psikolojik İhtiyaçlarının Bir Kısım Değişkenler Bakımından İncelenmesi. Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 27.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Eğitim Psikolojisi
Yazarlar

Esat Şanlı 0000-0001-8227-8097

Yakup Poyraz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2018
Gönderilme Tarihi 22 Ocak 2018
Kabul Tarihi 14 Haziran 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Şanlı, E., & Poyraz, Y. (2018). Uluslararası Öğrencilerin Yalnızlık Düzeyleri. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 2(3), 49-58.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education