Suç, isteyerek ya da istemeyerek
işlenen neredeyse insanlık tarihi[1]yle
aynı yaşta olan bir olgudur. Suça sürüklenen çocuk ise, 2005 yılında yürürlüğe
giren 5395 sayılı Çocuk Koruma Kanununa göre; “Kanunlarda suç olarak tanımlanan
bir fiili işlediği iddiası ile hakkında soruşturma veya kovuşturma yapılan ya
da işlediği fiilden dolayı hakkında güvenlik tedbirine karar verilen çocuk”
şeklinde tanımlanmıştır. İş, sağlık, tayin vb. sebeplerle yapılan göç, yetersiz eğitim, sağlık,
barınma, beslenme ve sosyal devletin gereği olan temel sosyal hizmet sunumu ve
psiko-sosyal destek hizmetlerinin kurumsal yetersizliği ve müdahale
potansiyelinin güdükleştirilmesi gibi etkenler çocukların suça sürüklenme
nedenleri arasında sayılabilir (Elitok, 2014). Çocukları suça iten söz konusu
nedenlerin bölgesel olarak iyi analiz edilmesi gereken önlemlerin alınması
toplumsal bir zaruriyet olarak görülmektedir. Bu araştırmada, 2013-2014 yılında
Amasya Aile ve Sosyal Politikalar İl Müdürlüğü, sosyal hizmet uzmanlarınca sosyal incelemeleri yapılmış olan 16-18 yaş arası
suça sürüklenmiş
çocukların ana-babalarının tutumları, demografik özellikleri ve işlenen
suçların nedenlerinin tespit edilmesi, bulguların literatür bilgileri ile
karşılaştırılması amaçlanmıştır. Veriler, Amasya evreninde suça sürüklenmiş
çocukların sosyal hizmet uzmanlarınca yüz yüze görüşmesi yapılarak tutulmuş
raporların derlenmesiyle elde edilmiştir.
Verilerin analizinde, cinsiyet, yaş, eğitim durumu, anne-baba medeni
durum, anne-baba eğitim düzeyi, gelir düzeyi, işlenen suçun türü ve sosyal
hizmet uzmanlarının çocuk hakkındaki görüşleri dikkate alınmıştır. Veriler,
SPSS paket programında analiz edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Sosyolojisi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2018 |
Gönderilme Tarihi | 16 Mayıs 2018 |
Kabul Tarihi | 29 Temmuz 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 2 Sayı: 3 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education