Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

2016 KPSS ÖABT İngilizce Öğretmenliği Sınavının Bloom’un Yenilenmiş Taksonomisine Göre Analizi

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 1 - 18, 01.07.2019

Öz

Bu çalışmanın amacı, 2016 yılı KPSS sınavı Öğretmenlik
Alan Bilgisi Testi Yabancı Dil (İngilizce ) Öğretmenliği sınav sorularını
Bloom’un yeniden yapılandırılmış taksonomisine göre incelemektir. Bu
araştırmada nitel bir araştırma modeli olan doküman analizi yöntemi
kullanılmıştır. Araştırmanın sonuçlarına göre 2016 yılı Kamu Personeli Seçme
Sınavı (KPSS) Öğretmenlik Alan Bilgisi Testi Yabancı Dil (İngilizce )
Öğretmenliği sınavında yer alan soruların %85’inin düşük bilişsel seviyede
sorulmuş olup; soruların yalnızca %16’sı yüksek bilişsel seviyede sorulduğu
görülmüştür. Buna göre hatırla basamağında 18; anla basamağında 17; uygula
basamağında 8 ve analiz et basamağında ise 7 sorunun olduğu ortaya çıkmıştır.
Soruların taksonomideki bilgi boyutuna bakıldığında ise soruların 15’inin Olgusal
Bilgi, 19’nun Kavramsal Bilgi, ve 16’sının da İşlemsel Bilgi düzeyinde olduğu
tespit edilmiştir. Bununla beraber bilişsel süreç boyutunun değerlendir ve
yarat basamaklarında hiç soru sorulmadığı; bilgi boyutunda ise üstbilişsel
bilgi düzeyinde hiç soru yer almadığı görülmüştür. Çalışma sonunda daha iyi
eğitimli bireylerin yetiştirilmesini sağlayacak olan nitelikli öğretmenlerin
yetiştirilmesi ve bunların mesleğe kazandırılmasında eleme noktası olarak
kullanılan KPSS sınavı Öğretmenlik Alan Bilgisi Testinde yer alan soruların
Bloom’un yenilenmiş taksonomisinde yer alan bilişsel süreç boyutlarının ve
özellikle yüksek bilişsel seviyenin göz önünde bulundurulması önerilmiştir. 

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 143-160.
  • Anderson, L. W. (2005). Objectives Evaluation and The Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31 (2), 102-113.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Wittrock, M. C. (2001). Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile İlgili Bir Sınıflama: Bloom'un Eğitimin Hedefleri İle İlgili Sınıflamasının Güncelleştirilmiş Biçimi. (Çev. Özçelik, D. A. 2014, Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. ve Wittrock, M. C. Eds. 2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Andrew, M. D., Cobb, C. D., Giampietro, P. J. (2005). Verbal ability and teacher effectiveness. Journal of Teacher Education, 56(4), 343-354. http://dx.doi.org/10.1177/0022487105279928.
  • Aras, S. & Sözen, S. (2012, June). Türkiye, Finlandiye ve Güney Kore'de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi, presented at X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi kongresi. Niğde University, Niğde. Retrived from: http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2527-31_05_2012-11_40_01.pdf
  • Aslan, E, & Kocaman, O. (2018). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni İstihdam Politikaları. 2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, 135-148.
  • Aykaç, N., & Kabaran, H., & Bilgin, H. (2014). Türkiye’de Ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği). Turkish Studies, 9 (3), 279-292.Başol, G. , & Türkoğlu, E.(2006). A content analysis study of KPSS Educational Sciences’ items according to the courses, topics and their place in the Bloom’s taxonomy [Abstract]. The III. International Symposium on Programme and Proceedings Abstracts, 21, The III. International Teacher Training Symposium, Çanakkale 18 Mart University,Çanakkale,Turkey. Retrieved from https://www.academia.edu/6674460/A_content_analysis_study_of_KPSS_Educational_Sciences_items_according_to_the_courses_topics_and_their_place_in_the_Bloom_s_taxonomy
  • Baştürk, S. (2014). Ölçme araçlarının taşıması gereken nitelikler [Qualifications required for measurement tools]. In S. Baştürk (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (pp. 21–54). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baştürk, S. (2017). Public personnel selection examination used in teacher appointments in Turkey: Through the eyes of primary school prospective teachers. European Journal of Education Studies, 3(12), 255–270. https://doi.org/10.5281/zenodo.1119127
  • Baştürk, S., & Doğan, S. (2011). Özel dershane matematik öğretmenlerinin özel dershaneleri değerlendirmeleri [Cram school mathematics teachers’ evaluations on cram schools]. E-International Journal of Educational Research, 2(3), 68–86.
  • Bekdemir, M., & Selim, Y. (2008). Revize edilmiş bloom taksonomisi ve cebir öğrenme alanı örneğinde uygulaması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 185-196
  • Darling-Hammond, L. (2008). Teacher quality definition debates: What is an effective teacher? In T. L. Good (ed.), 21st Century Education: A Reference Handbook (2),12-22. California: Sage Publications, Inc.
  • Darling-Hammond, Linda. (2006). Constructing 21st-Century Teacher Education. Journal of Teacher Education - J TEACH EDUC. 57. 300-314. doi:10.1177/0022487105285962.
  • Demir, Selçuk. (2017). Oral Exam System at Teacher Appointments in Turkey. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE). 6. 227-232. doi:10.11591/ijere.v6i3.5951.
  • Demirtaş, H. ve Kırbaç, M. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 (2), 138-152.
  • Ehrenberg, R. G., & Brewer, D. J. (1995). Did teachers' verbal ability and race matter in the 1960s? Coleman revisited. Economics of Education Review, 14(1), 1-21.
  • Eurydice (2013). Key data on teachers and school leaders in Europe. Retrived from https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/51feca7d-57f6-48c3-99aa-322328e6fff9/language-en#
  • Evcim, H. (2013). Cumhuriyet Dönemi yabancı dil öğretmeni yetiştiren kurumların programlarının karşılaştırılması [Comparison of foreign language teacher education programmes during Republican Period] (Unpublished doktoral thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu, Türkiye.
  • Ferguson, R. F. (1991). Paying for public education: New evidence on how and why money matters. Harvard Journal on Legislation, 28(2): 465-498.
  • Filiz, S. B. (2004). Öğretmenler için soru sorma sanatı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Gardner H. (1992) Assessment in Context: The Alternative to Standardized Testing. In: Gifford B.R., O’Connor M.C. (eds) Changing Assessments. Evaluation in Education and Human Services. Springer, Dordrecht. 30. 77-119.
  • Gölpek, F. & Uğurlugelen, K. (2013). Avrupa ülkelerinde ve Türkiye’de yükseköğretime giriş sistemleri, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(5), 64-77.
  • Haertel, E. H. (1991). New forms of teacher assessment. In G. Grant (Ed.), Review of Research in Education, 17, 3-29.
  • Haney, W., Madaus, G., & Kreitzer, A. (1987). Charms talismanic: Testing teachers for the improvement of American education. In E. Z. Rothkopf (Ed.), Review of Research in Education, 14, 169-238.
  • Hanushek, E. A. (1992). The trade-off between child quantity and quality. Journal of Political Economy, 100(1), 84-117.
  • Hobson, A., Ashby, P., McIntyre, J., Malderez, A. (2010), International Approaches to Teacher Selection and Recruitment, OECD Education Working Papers, No. 47, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/5kmbphhh6qmx-en.
  • Kala, A., & Çakır, M. (2016). 2013 Kamu personeli seçme sınavı biyoloji alan bilgisi sorularının biyoloji öğretmenliği alan bilgisi yeterliklerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 243-260.
  • Karagözoğlu, G., & Arıcı, H. Bülbül, S., & Çoker, N. (1995). “Türkiye’de Öğretmen Eğitim Politikaları ve Modelleri” Avrupa Konseyi Ülkeleri Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Modelleri Toplantısı Milli Eğitim Basımevi Yayın No: 3 Ankara.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme [Training of branch teachers in Republican period]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1–2), 1–14.
  • Krathwohl, D.R. (2002). A revision of Bloom’s taxonomy: an overwiew. Theory into Practice. 41,4, 212-218.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı personel genel müdürlüğü 2017 Atama sonuçları. Retrived from http://atama.meb.gov.tr/sonuclar/arsiv/sayisal_veriler.asp?k_yil=2017&k_tur=-1&Sonuc=Goster
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu.. Retrived from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • MEB. (2019). YABANCI DİL EĞİTİMİ BİZİM İÇİN STRATEJİK BİR MESELEDİR. Retrived from https://www.meb.gov.tr/yabanci-dil-egitimi-bizim-icin-stratejik-bir-meseledir/haber/18557/tr
  • Ladd, H. (2007). Teacher Labor Markets in Developed Countries, The Future of Children, 17, 1, 201-217.
  • Sarıçoban, G., Foreign Language Education Policies in Turkey, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 2012, 2643-2648.
  • Özer, B., & Alkan, S. (2017). AB ve Türkiye öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve Türkiye için bir model önerisi [Comparison of teacher training programmes of EU and Turkey and a model suggestion for Turkey]. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62–95.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde yeni değerler [New values in education] (6th ed.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Oktar, İ., & Bulduk, S. (1999). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin davranışlarının değerlendirilmesi [Evaluation of the behaviors of teachers working in secondary education institutions]. Milli Eğitim Dergisi, (142), 66–69.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8)2, 47-58.
  • Özoglu, M. (2010). Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta Analiz.
  • Özoğlu, M., & Gür, B.S. & Altunoğlu, A. (2013). Türkiye ve dünyada öğretmenlik: Retorik ve pratik. Ankara: Eğitimciler Birliği Sendikası.
  • ÖSYM. (2016). 2016Öğretmenlik alan bilgi testi sonuç sayısal verileri. Retvived from https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/OABT/OABTSonucSayisalBilgiler02092016.pdf
  • Polatcan, M., & Polatcan, (2015). A., Malezya Eğitim Sistemi: Amaç Yapı ve Süreç Açısından Türkiye ile Karşılaştırılması, Route Educational and Social Science Journal,: 2(2),725-738.
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları [The reflections of the public personnel selection examination on teacher candidates’ academic and social lives]. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9–22. https://doi.org/10.20296/TSAD.44488
  • Smith, I. L., Miller, M. C., & Joy, J. (1988). A case study of the impact of performance-based testing on the supply of minority teachers. Journal of Teacher Education, 39(4), 45-53.
  • Uygun, S., & Ergen, G., & Öztürk, İ. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da Öğretmen Eğitimi Programlarında Uygulama Eğitiminin Karşılaştırılması. İlköğretim Online. (10). 389-405.
  • Yar, A.M.(2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda Ve Finlandiya' Da Öğretmen Yetiştirme Ve Atama Politikaları. Journal of Turkish Studies.(8). 859-859.
  • Youngs, P., Odden, A., & Porter, A. C. (2003). State Policy Related to Teacher Licensure. Educational Policy, 17(2), 217–236. https://doi.org/10.1177/0895904803017002002
  • Yılmaz, K. (2010). Sosyal bilgiler eğitimindeki sorunlar ve çözüm önerileri: öğretim elemanlarının görüşleri [Problems in social studies education and suggestions for solutions: opinions of instructors]. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 839–867.
  • YÖK. (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Retvived from https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf

An Analysis of 2016 PPSE English Language Teaching Profession Field Exam in Turkey According to Bloom’s Revised Taxonomy

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 5, 1 - 18, 01.07.2019

Öz

The aim of this study is to analyze 2016 Public
Personnel Selection Exam (PPSE KPSS in Turkish) English Language Teaching
Profession Field Exam (TPFE) in Turkey According to Bloom’s Revised Taxonomy. The
qualitative research model was used in this study; and the document analysis
method was adopted. Written documents containing the 2016 KPSS English Language
Teaching Content Knowledge Test questions were used as the data collection
instruments in the study. According to results of the study, 85% of the
questions in the 2016 PPSE English Language Teaching Profession Field Exam were
asked in low cognitive level; only 16% of the questions were asked in high
cognitive level. As for the knowledge dimension, on the other hand, there were
18 questions pertaining to remember level; 17 questions were pertaining to
understand level; 8 questions were pertaining to apply level; and, 7 questions
were pertaining to analyze level. Considering the knowledge dimension in the
taxonomy, 15 questions were pertaining to the factual knowledge; 19 questions
were pertaining to the conceptual knowledge; and 16 questions were pertaining
to the procedural knowledge. Thus, this analyze reveals the fact that in the
cognitive process dimension no question seems to have been asked to measure
evaluate and create levels. Moreover, as for the knowledge dimension, there
were no questions pertaining to metacognitive knowledge. In the conclusion and
recommendation part of the study, it was suggested that the questions in the English
Language Teaching Profession Field Exam in the PPSE in Turkey should take into
consideration the cognitive process dimensions, especially the high cognitive
dimensions, and the knowledge dimension in the Bloom’s revised taxonomy, which,
therefore, will lead to the better selection and recruitment of the teachers
who will raise better educated individuals. 

Kaynakça

  • Abazaoğlu, İ., Yıldırım, O. & Yıldızhan, Y. (2016). Geçmişten günümüze türk eğitim sisteminde öğretmen yetiştirme. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(6), 143-160.
  • Anderson, L. W. (2005). Objectives Evaluation and The Improvement of Education. Studies in Educational Evaluation, 31 (2), 102-113.
  • Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Wittrock, M. C. (2001). Öğrenme Öğretim ve Değerlendirme ile İlgili Bir Sınıflama: Bloom'un Eğitimin Hedefleri İle İlgili Sınıflamasının Güncelleştirilmiş Biçimi. (Çev. Özçelik, D. A. 2014, Anderson, L. W., Krathwohl, D. R., Airasian, P. W., Cruikshank, K. A., Mayer, R. E., Pintrich, P. R., Raths, J. ve Wittrock, M. C. Eds. 2. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Andrew, M. D., Cobb, C. D., Giampietro, P. J. (2005). Verbal ability and teacher effectiveness. Journal of Teacher Education, 56(4), 343-354. http://dx.doi.org/10.1177/0022487105279928.
  • Aras, S. & Sözen, S. (2012, June). Türkiye, Finlandiye ve Güney Kore'de öğretmen yetiştirme programlarının incelenmesi, presented at X. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik eğitimi kongresi. Niğde University, Niğde. Retrived from: http://kongre.nigde.edu.tr/xufbmek/dosyalar/tam_metin/pdf/2527-31_05_2012-11_40_01.pdf
  • Aslan, E, & Kocaman, O. (2018). Türkiye’de Yabancı Dil Öğretmeni İstihdam Politikaları. 2. Uluslararası Multidisipliner Çalışmalar Kongresi, Adana, 135-148.
  • Aykaç, N., & Kabaran, H., & Bilgin, H. (2014). Türkiye’de Ve Bazı Avrupa Birliği Ülkelerindeki Öğretmen Yetiştirme Uygulamalarının Karşılaştırılmalı Olarak İncelenmesi (Almanya, Finlandiya, Fransa, İngiltere ve Türkiye Örneği). Turkish Studies, 9 (3), 279-292.Başol, G. , & Türkoğlu, E.(2006). A content analysis study of KPSS Educational Sciences’ items according to the courses, topics and their place in the Bloom’s taxonomy [Abstract]. The III. International Symposium on Programme and Proceedings Abstracts, 21, The III. International Teacher Training Symposium, Çanakkale 18 Mart University,Çanakkale,Turkey. Retrieved from https://www.academia.edu/6674460/A_content_analysis_study_of_KPSS_Educational_Sciences_items_according_to_the_courses_topics_and_their_place_in_the_Bloom_s_taxonomy
  • Baştürk, S. (2014). Ölçme araçlarının taşıması gereken nitelikler [Qualifications required for measurement tools]. In S. Baştürk (Ed.), Eğitimde Ölçme ve Değerlendirme (pp. 21–54). Ankara: Nobel Akademik Yayıncılık.
  • Baştürk, S. (2017). Public personnel selection examination used in teacher appointments in Turkey: Through the eyes of primary school prospective teachers. European Journal of Education Studies, 3(12), 255–270. https://doi.org/10.5281/zenodo.1119127
  • Baştürk, S., & Doğan, S. (2011). Özel dershane matematik öğretmenlerinin özel dershaneleri değerlendirmeleri [Cram school mathematics teachers’ evaluations on cram schools]. E-International Journal of Educational Research, 2(3), 68–86.
  • Bekdemir, M., & Selim, Y. (2008). Revize edilmiş bloom taksonomisi ve cebir öğrenme alanı örneğinde uygulaması. Erzincan Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(2), 185-196
  • Darling-Hammond, L. (2008). Teacher quality definition debates: What is an effective teacher? In T. L. Good (ed.), 21st Century Education: A Reference Handbook (2),12-22. California: Sage Publications, Inc.
  • Darling-Hammond, Linda. (2006). Constructing 21st-Century Teacher Education. Journal of Teacher Education - J TEACH EDUC. 57. 300-314. doi:10.1177/0022487105285962.
  • Demir, Selçuk. (2017). Oral Exam System at Teacher Appointments in Turkey. International Journal of Evaluation and Research in Education (IJERE). 6. 227-232. doi:10.11591/ijere.v6i3.5951.
  • Demirtaş, H. ve Kırbaç, M. (2016). Pedagojik Formasyon Sertifika Programı Öğrencilerinin Pedagojik Formasyon Eğitimine İlişkin Görüşleri. Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi. 6 (2), 138-152.
  • Ehrenberg, R. G., & Brewer, D. J. (1995). Did teachers' verbal ability and race matter in the 1960s? Coleman revisited. Economics of Education Review, 14(1), 1-21.
  • Eurydice (2013). Key data on teachers and school leaders in Europe. Retrived from https://publications.europa.eu/en/publication-detail/-/publication/51feca7d-57f6-48c3-99aa-322328e6fff9/language-en#
  • Evcim, H. (2013). Cumhuriyet Dönemi yabancı dil öğretmeni yetiştiren kurumların programlarının karşılaştırılması [Comparison of foreign language teacher education programmes during Republican Period] (Unpublished doktoral thesis). Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bolu, Türkiye.
  • Ferguson, R. F. (1991). Paying for public education: New evidence on how and why money matters. Harvard Journal on Legislation, 28(2): 465-498.
  • Filiz, S. B. (2004). Öğretmenler için soru sorma sanatı, Ankara: Asil Yayın Dağıtım.
  • Gardner H. (1992) Assessment in Context: The Alternative to Standardized Testing. In: Gifford B.R., O’Connor M.C. (eds) Changing Assessments. Evaluation in Education and Human Services. Springer, Dordrecht. 30. 77-119.
  • Gölpek, F. & Uğurlugelen, K. (2013). Avrupa ülkelerinde ve Türkiye’de yükseköğretime giriş sistemleri, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 2(5), 64-77.
  • Haertel, E. H. (1991). New forms of teacher assessment. In G. Grant (Ed.), Review of Research in Education, 17, 3-29.
  • Haney, W., Madaus, G., & Kreitzer, A. (1987). Charms talismanic: Testing teachers for the improvement of American education. In E. Z. Rothkopf (Ed.), Review of Research in Education, 14, 169-238.
  • Hanushek, E. A. (1992). The trade-off between child quantity and quality. Journal of Political Economy, 100(1), 84-117.
  • Hobson, A., Ashby, P., McIntyre, J., Malderez, A. (2010), International Approaches to Teacher Selection and Recruitment, OECD Education Working Papers, No. 47, OECD Publishing, Paris, https://doi.org/10.1787/5kmbphhh6qmx-en.
  • Kala, A., & Çakır, M. (2016). 2013 Kamu personeli seçme sınavı biyoloji alan bilgisi sorularının biyoloji öğretmenliği alan bilgisi yeterliklerine ve yenilenmiş Bloom taksonomisine göre analizi. International Journal of Human Sciences, 13(1), 243-260.
  • Karagözoğlu, G., & Arıcı, H. Bülbül, S., & Çoker, N. (1995). “Türkiye’de Öğretmen Eğitim Politikaları ve Modelleri” Avrupa Konseyi Ülkeleri Öğretmen Yetiştirme Politikaları ve Modelleri Toplantısı Milli Eğitim Basımevi Yayın No: 3 Ankara.
  • Kavcar, C. (2002). Cumhuriyet döneminde dal öğretmeni yetiştirme [Training of branch teachers in Republican period]. Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesi Dergisi, 35(1–2), 1–14.
  • Krathwohl, D.R. (2002). A revision of Bloom’s taxonomy: an overwiew. Theory into Practice. 41,4, 212-218.
  • MEB. (2017). Milli Eğitim Bakanlığı personel genel müdürlüğü 2017 Atama sonuçları. Retrived from http://atama.meb.gov.tr/sonuclar/arsiv/sayisal_veriler.asp?k_yil=2017&k_tur=-1&Sonuc=Goster
  • MEB. (2018). Milli Eğitim Bakanlığı 2023 Eğitim Vizyonu.. Retrived from http://2023vizyonu.meb.gov.tr/doc/2023_EGITIM_VIZYONU.pdf
  • MEB. (2019). YABANCI DİL EĞİTİMİ BİZİM İÇİN STRATEJİK BİR MESELEDİR. Retrived from https://www.meb.gov.tr/yabanci-dil-egitimi-bizim-icin-stratejik-bir-meseledir/haber/18557/tr
  • Ladd, H. (2007). Teacher Labor Markets in Developed Countries, The Future of Children, 17, 1, 201-217.
  • Sarıçoban, G., Foreign Language Education Policies in Turkey, Procedia - Social and Behavioral Sciences, 46, 2012, 2643-2648.
  • Özer, B., & Alkan, S. (2017). AB ve Türkiye öğretmen yetiştirme programlarının karşılaştırılması ve Türkiye için bir model önerisi [Comparison of teacher training programmes of EU and Turkey and a model suggestion for Turkey]. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 1(1), 62–95.
  • Özden, Y. (2005). Eğitimde yeni değerler [New values in education] (6th ed.). Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Oktar, İ., & Bulduk, S. (1999). Ortaöğretim kurumlarında çalışan öğretmenlerin davranışlarının değerlendirilmesi [Evaluation of the behaviors of teachers working in secondary education institutions]. Milli Eğitim Dergisi, (142), 66–69.
  • Nartgün, Ş. S. (2008). Aday öğretmenlerin gözüyle milli eğitim bakanlığına bağlı eğitim kurumlarına öğretmen atama esasları. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (8)2, 47-58.
  • Özoglu, M. (2010). Türkiye'de Öğretmen Yetiştirme Sisteminin Sorunları. Seta Analiz.
  • Özoğlu, M., & Gür, B.S. & Altunoğlu, A. (2013). Türkiye ve dünyada öğretmenlik: Retorik ve pratik. Ankara: Eğitimciler Birliği Sendikası.
  • ÖSYM. (2016). 2016Öğretmenlik alan bilgi testi sonuç sayısal verileri. Retvived from https://dokuman.osym.gov.tr/pdfdokuman/2016/KPSS/OABT/OABTSonucSayisalBilgiler02092016.pdf
  • Polatcan, M., & Polatcan, (2015). A., Malezya Eğitim Sistemi: Amaç Yapı ve Süreç Açısından Türkiye ile Karşılaştırılması, Route Educational and Social Science Journal,: 2(2),725-738.
  • Sezgin, F., & Duran, E. (2011). Kamu personeli seçme sınavı’nın (KPSS) öğretmen adaylarının akademik ve sosyal yaşantılarına yansımaları [The reflections of the public personnel selection examination on teacher candidates’ academic and social lives]. Türkiye Sosyal Araştırmalar Dergisi, 15(3), 9–22. https://doi.org/10.20296/TSAD.44488
  • Smith, I. L., Miller, M. C., & Joy, J. (1988). A case study of the impact of performance-based testing on the supply of minority teachers. Journal of Teacher Education, 39(4), 45-53.
  • Uygun, S., & Ergen, G., & Öztürk, İ. (2011). Türkiye, Almanya ve Fransa’da Öğretmen Eğitimi Programlarında Uygulama Eğitiminin Karşılaştırılması. İlköğretim Online. (10). 389-405.
  • Yar, A.M.(2013). Güney Kore, Japonya, Yeni Zelanda Ve Finlandiya' Da Öğretmen Yetiştirme Ve Atama Politikaları. Journal of Turkish Studies.(8). 859-859.
  • Youngs, P., Odden, A., & Porter, A. C. (2003). State Policy Related to Teacher Licensure. Educational Policy, 17(2), 217–236. https://doi.org/10.1177/0895904803017002002
  • Yılmaz, K. (2010). Sosyal bilgiler eğitimindeki sorunlar ve çözüm önerileri: öğretim elemanlarının görüşleri [Problems in social studies education and suggestions for solutions: opinions of instructors]. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 8(4), 839–867.
  • YÖK. (1998). Eğitim fakültesi öğretmen yetiştirme lisans programları. Retvived from https://www.yok.gov.tr/Documents/Yayinlar/Yayinlarimiz/egitim-fakultesi-ogretmen-yetistirme-lisans-programlari-mart-1998.pdf
Toplam 50 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Dil Eğitimi
Yazarlar

Hüseyin Evcim

Salih Özenici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 19 Temmuz 2019
Kabul Tarihi 1 Ağustos 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 5

Kaynak Göster

APA Evcim, H., & Özenici, S. (2019). An Analysis of 2016 PPSE English Language Teaching Profession Field Exam in Turkey According to Bloom’s Revised Taxonomy. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 3(5), 1-18.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education