Ülkeler eğitim politikalarını belirlerken sahip oldukları nüfusu
dikkate alırlar ve bu nüfusun eğitim ve öğretim seviyesine göre planlama
yaparlar. Bu nedenle bir yerdeki nüfusun eğitim ve öğretim durumunun
incelenmesi ve doğru bir şekilde ortaya konulması gerekmektedir. Bu çalışmanın amacı Elmalı
ilçesindeki nüfusun eğitim ve öğretim durumunu incelemektir. Çalışmada ilçedeki
nüfusun okullaşma ve okur-yazarlık oranları, bitirilen
eğitim düzeyine göre eğitim durumu, okul
türleri, sayıları, bunlara ait derslik, öğrenci ve öğretmen sayıları ile bunların
birbirlerine olan oranları da il ve
Türkiye geneli ile karşılaştırılarak incelenmiş, ortaya çıkan benzerlik ve
farklılıklar nedenleriyle birlikte açıklanmıştır. Çalışmaya esas olan
veriler Elmalı İlçe Milli Eğitim Müdürlüğü, Elmalı Halk Eğitim Merkezi
Müdürlüğü, Elmalı Mesleki Eğitim Merkezi Müdürlüğü, Elmalı İlçe Halk Kütüphanesi, Elmalı Gençlik
Hizmetleri ve Spor Müdürlüğü, Elmalı İlçe Müftülüğü ve Türkiye İstatistik
Kurumundan temin edilmiştir. İlçede özellikle kırsal yerleşmelerde okul öncesi eğitim ile ilgili
sorunlar yaşanmaktadır. Bu durum okul öncesi eğitim veren yeterli sayıda okulun
bulunmamasından kaynaklanmaktadır. Kırsal yerleşmelerden kentlere olan göçler,
çocuk nüfusun azalmasına bu da
buradaki okulların birçoğunun kapanmasına neden olmuştur. Bununla beraber ilçe
nüfusunun okuryazarlık oranı yüksek
olup 6 yaş ve üzerindeki nüfusun % 98,1 ini oluşturur. İlçede orta ve yüksek öğretim kurumlarında
okuyan öğrencilerin en önemli sorunu barınmadır. Orta öğretim kurumlarında
okuyan öğrencilerin barınma ihtiyacını karşılamak amacıyla yapılmış yurtlar
ihtiyaca cevap verememekte, Elmalı MYO’da okuyan öğrencilerin barınabilecekleri
bir devlet yurdu bulunmamaktadır. Bu durum bu okullara öğrenci alımını olumsuz
yönde etkilemektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2019 |
Gönderilme Tarihi | 2 Ağustos 2019 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education