Bu çalışmada oyunla öğretimin ortaokul altıncı sınıf matematik dersinde çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanında öğrenci başarısı ve başarının kalıcılığına etkisi incelenmiştir. Nicel araştırma desenlerinden öntest-sontest kontrol gruplu yarı deneysel desenin kullanıldığı çalışma Samsun ilinde bir devlet okulunda öğrenimini sürdüren, deney grubunda 21 ve kontrol grubunda 21 olmak üzere toplam 42 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Deney ve kontrol gruplarının oluşturulmasında 5. Sınıf matematik dersi karne notları ve ön test puanları dikkate alınmıştır. Dersler deney grubunda oyunla öğretim yöntemi ile kontrol grubunda ise altıncı sınıf matematik ders kitabı doğrultusunda sürdürülmüştür. Öğrenci başarılarını ölçmek için Çarpanlar ve Katlar alt öğrenme alanındaki kazanımlarla ilgili Matematik Başarı Testi kullanılmıştır. Gruplara uygulama öncesi ön test, uygulama sonrasında son test ve son testten 8 hafta sonra ise kalıcılık testi uygulanmıştır. Başarı testinden elde edilen nicel veriler SPSS 22.0 istatistik programında yer alan non-parametrik testlerden Mann Whitney U Testi ve Wilcoxon Sıralı İşaretler Testi kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre deney ve kontrol grubu öğrencilerin başarısı ve başarılarının kalıcılığında istatistiki olarak deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuç oyunla öğretimin mevcut programdaki öğretim şekline göre daha etkili olduğunu göstermiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Temel Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Temmuz 2019 |
Gönderilme Tarihi | 25 Mart 2020 |
Kabul Tarihi | 15 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 4 Sayı: 7 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education