Programlama öğretimi, her ne kadar öğrencilere analitik düşünme ve mantıksal çözüm yolları üretme becerisi kazandırmasına yardımcı olsa da zor ve sıkıcı bir süreç olarak görülmektedir. Öğrencilerin programlama eğitiminde yaşanan zorluklarla başa çıkabilmesi ve öğrenme sürecinin eğlenceli bir hale getirilmesi için blok tabanlı programlama platformları geliştirilmektedir. Programlama eğitiminde blok tabanlı mobil uygulama geliştirme platformlarının kullanılması ile öğrencilerin programlamaya olan ilgilerini arttıracağı söylenebilir. Bu çalışmada, blok tabanlı mobil uygulama geliştirme platformları olan MIT App Inventor, Thunkable ve Kodular karşılaştırmalı olarak iki aşamada incelenmiştir. İlk aşamada mobil uygulama geliştirme platformlarının genel özellikleri karşılaştırılmıştır. İkinci aşamada, aynı oyun uygulaması her bir mobil uygulama geliştirme platformu ile geliştirilmiş ve geliştirilen uygulama üzerinden platformlar karşılaştırılmıştır. Sonuç olarak, mobil uygulama geliştirme platformlarının çeşitli ölçütler açısından birbirlerine kıyasla sundukları avantajlar ve dezavantajlar sunulmuştur. Bu karşılaştırmalar sonucunda elde edilen bilgilerin eğitimcilere mobil programlama eğitimi için platform seçiminde yol göstereceği düşünülmektedir.
App Inventor thunkable blok tabanlı mobil uygulama geliştirme kodlama
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Eğitim Bilimleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Temmuz 2021 |
Gönderilme Tarihi | 22 Ekim 2020 |
Kabul Tarihi | 1 Ocak 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 5 Sayı: 9 |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education