Olgu Sunumu
BibTex RIS Kaynak Göster

Disiplinlerarası Yaklaşımda Bir Model Önerisi: Müzikle Matematik Öğretimi

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 12, 125 - 137, 30.08.2022

Öz

Ülkemiz 1999 yılından bu yana uluslararası düzeyde yapılan TIMMS sınavlarına, 2003’ten bu yana da PISA sınavlarına katılmakta fakat aradan geçen zamana karşın sıralamada arka sıralardan ön sıralara ilerleyemediği görülmektedir. Ulusal ve uluslararası araştırmalarla pek çok alanda olumlu etkilerinin ortaya konulduğu müziğin matematiğin öğretiminde disiplinlerarası kullanımı, kullanılan yöntem ve stratejilere bir katkı sağlayabilir. Amacı matematik eğitiminde müziğe dayanan materyal geliştirerek, İlköğretim 3.sınıf öğrencilerinin tutum, erişi, çoklu zekâ alanları ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkilerini araştırmak olan TÜBİTAK projesinden yola çıkılarak müziğin matematik öğretiminde kullanımına yönelik bir model önerisi geliştirilmiştir. Bu araştırma, modelin uygulama aşamalarını ve ayrıntılarını göstermesi bakımından araştırmacının proje yürütücüsü olarak gözlem ve uygulamalarına dayalı, gözlemsel bir durum çalışmasıdır. Geliştirilen model önerisi müziğin matematik öğretiminde kullanımını raslantısallıktan kurtararak daha sistematik uygulamalar yapılmasını sağlayacaktır. Sözkonusu model önerisi eğitim bilimleri, sınıf eğitimi, matematik öğretimi, müzik, program geliştirme, istatistik, ölçme ve değerlendirme alanlarına dayalı güçlü kuramsal temellere sahip olduğundan disiplinlerarası bir yaklaşımı sergilemektedir.

Kaynakça

  • Al, S. (2016). Müzikal Zekâ Temelinde Çoklu Zekâ Etkinliklerini Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulamak: Bir Eylem Araştirmasi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı,
  • An, S. A., Ma. T., & Capraro, M. M. (2013). Preservice teachers' beliefs and attitude about teaching and learning mathematics through music: An intervention study. School Science and Mathematics, 111(5), 236-248.
  • Ataman, Ö. (2014). "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarısında Mozart Müziği Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2014): 81-93 http://dergipark.org.tr/hunefd/issue/7788/101808
  • Baykul, Y. (2003). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1–5 Sınıflar İçin. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim Matematik Öğretiminde Şarkı Kullanımının Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık
  • Cavanaugh, L.K. (2005). The Study of the Effects of Music on Middle School Students’ Math Test Scores. Unpublished PhD Thesis. Barry University
  • Crowther, G. (2011). Using science songs to enhance learning: An interdisciplinary approach. CBE-Life Science Education, 11, 26-30
  • Demirel, Ö. (1998). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi
  • Duman,B.,Aybek,B. (2003).Süreç-Temelli ve Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı,11, ss:1-12
  • Dıkıcı, A. (2002), ‘‘Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi’’. Doktora Tezi, Ankara
  • Dınçer, M. Ece, A. S., Yıldızlar, M. (2008). ‘İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Matematik Oyunlarının Başarı ve Tutuma Etkisi’, The First International Congress of Educational Research, May 1-3, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale
  • Turna, Ö.;, Bolat,M. (2015). Eğitimde Disiplinlerarası Yaklaşımın KullanıldığıTezlerin Analizi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 35-55
  • Tübitak . (2007).Matematik Öğretiminde Müziğe Dayalı Materyal Geliştirme, 106G140 no’lu KAMAG Projesi Türkdoğan, A. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar. DEMİR, B.S. Ed. Eğitim Araştırmaları, Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar.4. Baskıdan çeviri, Ankara, Eğiten Kitap yayınları
  • Earged . (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması, Ulusal Rapor.
  • Earged. (2005). 2003 PISA 2003 Projesi, Ulusal Nihai Rapor.
  • Gardner, Fox, Jeffery, Knowles . (1996). “Improves Reading and Math Performance” Nature May:23
  • Göğüş, G. (2008 ). Müziksel ve Matematiksel Öğrenme Başarısı Arasındaki İlişki, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1),7989,Retrievedfromhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16687/173406
  • Işıtan,S., Doğan,M.(2020).Müzik Destekli Matematik Öğretiminin Erişi ve Tutuma Etkisi, IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, sayı.8,ss.404-424
  • Karşal, E. (2004).İlköğretim 1.Kademe 2.Sınıf 8. Yaş Grubu Çocukların Müzik Yetenekleri İle Matematik Yetenekleri ve Soyut Zekaları Arasındaki İlişki, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu (7-10 Nisan 2004), Isparta
  • Kıvılcım,T.,Mertoğlu E. (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Uygulanan Müzik Eğitimi Programının Matematik Becerileri Açısından İlkokula Hazır Bulunuşluğa Etkisi. Hacettepe Journal of Educational Research. 2017; 3(1): 0-0.
  • Kocabaş, A. (1997). “Temel eğitim ikinci kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması ”, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Journal of Education), ss;13, ss: 141-145
  • Kocabaş, A. (1998). “ İşbirlikli öğretmenin blokflüt öğretimi ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkileri ”, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Journal of Ed ucation) ss;14, ss: 117-123
  • Kocabaş, A. (2003).“Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Müziği Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zeka Alanlarının Karşılaştırılması”, OMEP, Dünya Konseyi Toplantısı, KUŞADASI (Uluslararası-Bildiri)
  • Kocabaş, A. (2004). Müzik Eğitiminin Çoklu Zekâ Alanlarına Etkisi ve Köy Enstitüleri, Yeniden İmece, Ağustos, Sayı:4
  • Kocabaş, A. (2008). Müzik ve Matematik. Yeniden İmece Dergisi, sayı: 18
  • Kocabaş, A. (2009). “Using songs in mathematics instruction: Results from pilot application”, World Conference on Educational Sciences, Near East University, North Cyprus,4-7 February, 2009, Science Direct, Social Science, Procedia Social and Behavioral Sciences Volume 1.p:538-544
  • Kocabaş, A. (2013). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, 4. Baskı, Kanyılmaz matbaası
  • Kocabaş, A. (2019). Disiplinlerarasi Yaklaşimda Bir Model Önerisi: Muzikle Matematik Oğretimi, 21-22 Haziran, 2019, İstanbul Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Disiplinlerarası Yaklaşımda Uluslararası Matematik ve Müzik Kongresi, Özet ve Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınevi
  • Mc Fadden, T. (2012). Music in the science classroom: The impact of content-based songs on learning & engagement. Unpublished master’s thesis, University of Otago
  • MEB.(2006). “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar)” Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • MEB.(2015). PISA 2012 Ulusal Nihai Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara
  • Nures, T., Brgant, P.(2008). Çocuklar ve Matematik, (çev.edit.Selma Koçak), İstanbul, Doruk yayınları
  • Rauscher, F. Ve Shaw, G. (1997). “Enhances Higher Brain Function”, Neurological Research
  • Rudd, S. (2000). Music as an Exemplar of Mathematics: Implications for Integrating Math with Music Education. Unpublished PhD Thesis. Claremont Graduate University.ch, Feb. 28
  • Sargın, T. (2016). Hayat Bilgisi Dersi Öğrenme Ortamlarına Çoklu Zeka Kuramının Müziksel Zeka Alanını Eklemlemek: Bir Eylem Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı ,Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
  • Selçioğlu, E. (2006).Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle İşlenen Müzik Dersinin Öğrencilerin Zeka Alanlarına Etkisi ve Öğrenciler İçin Geliştirilmiş Çoklu Zeka Ölçeği, Gazi Üniversitesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, , Ankara: Gazi Üniversitesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Bildiri kitabı, 1.Cilt
  • Shaw, G., Grazıano, A. Ve Peterson, M. (1999). Piano and computer training boost student math achievement. Neurological Research, 21. 139-152.
  • Şendur, Y; Akgül Barış, D. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, GÜ Gazi Eğitim Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, (165-174)
  • Tarman, S. (2016).Müzik Eğitiminin Temelleri, Ankara, Müzik Eğitimi Yayınları
  • Talşık, E. (2013). İlkokul Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi Derslerinde Öğretim Materyali Olarak Şarkıların Kullanılmasının Öğrencilerin Başarı ve Tutum Gelişimleri Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tan, N. (2016). İlkokul Matematik Derslerinde Şarki Kullanımının Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Sözcük Dağarcığı Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Vural, A, Ece, A .S ve Eren, A. ( 2019). Muzik Araciliğiyla İstem Dişi Hatirlanan / Zihinde Canlanan Anıların/Geleceğe Yonelik İmajların Matematik Ders Başarısı Üzerindeki Etkileri, 21-22 Haziran, 2019, İstanbul Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Disiplinlerarası Yaklaşımda Uluslararası Matematik ve Müzik Kongresi, Özet ve Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınevi
  • Whıtehead, B. (2001) Tehe effect of music-intensive intervention on mathematics scores of middle and high scool students. Capella University; Unpublished PhD disertation.
  • Yağışan, N.,Köksal, O., Karaca, H. (2014). İlkokul Matematik Derslerinde Müzik Destekli Öğretimin Başarı, Tutum ve Kalıcılık Üzerindeki Etkisi, İdil Dergisi, 3 (11).
  • Yalovalı, R. (2019). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzikle Bütünleştirilmiş Matematik İle Fen Ve Teknoloji Derslerine İlişkin Tutum Ve Başarılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi , Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı, Lefkoşa
  • Yazıcı, D. (2017). Müziğin İnsan Beyni Üzerindeki Etkisi, International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), June 201 : 3(1)
  • Yıldırım A. (1996). Disiplinlerarası Ögretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 89-94
  • Yoshıda, E. A. (2005). The Role of Music in the mathematical performance of high school students with moderate learning disabilities. Unpublished Ms Thesis. California State University.

A Model Proposal in an Interdisciplinary Approach: Teaching Mathematics with Music

Yıl 2022, Cilt: 6 Sayı: 12, 125 - 137, 30.08.2022

Öz

Turkey has been participating in international TIMMS exams since 1999 and PISA exams since 2003, but it seems that despite the passing time, it has not been able to move from the back to the front row in the ranking. National and international researches have shown that Interdisciplinary use of music in mathematics teaching, which has positive effects in many areas, can contribute to the methods and strategies used. A model proposal was developed for the use of music in mathematics teaching based on the TÜBİTAK project, whose aim is to develop material based on music in mathematics instruction and to investigate the effects of 3rd grade students on attitude, achievement, multiple intelligence domains and remembering levels by the researcher. This research is an observational case study according to the observations and applications of the researcher as the project manager in terms of showing the
application stages and details of the model. Based on this project, a model that can be followed in teaching of music in mathematics instruction and other fields is suggested. Based on the quantitative data, the model proposal developed from this project will enable the use of music in mathematics instruction to be more systematic by freeing it from randomness. This model proposes an interdisciplinary approach as it has strong theoretical foundations based on educational sciences, classroom education, mathematics, music, curriculum development, statistics, measurement and evaluation.

Kaynakça

  • Al, S. (2016). Müzikal Zekâ Temelinde Çoklu Zekâ Etkinliklerini Sosyal Bilgiler Dersinde Uygulamak: Bir Eylem Araştirmasi, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı,
  • An, S. A., Ma. T., & Capraro, M. M. (2013). Preservice teachers' beliefs and attitude about teaching and learning mathematics through music: An intervention study. School Science and Mathematics, 111(5), 236-248.
  • Ataman, Ö. (2014). "Ortaokul Öğrencilerinin Matematik Dersi Başarısında Mozart Müziği Etkisi". Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 29 (2014): 81-93 http://dergipark.org.tr/hunefd/issue/7788/101808
  • Baykul, Y. (2003). İlköğretimde Matematik Öğretimi 1–5 Sınıflar İçin. Ankara: Pegem Yayıncılık.
  • Bütüner, İ. (2010). İlköğretim Matematik Öğretiminde Şarkı Kullanımının Bazı Değişkenler Üzerindeki Etkisi. Yüksek Lisans Tezi, Dokuz Eylül Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş. (2010). Bilimsel Araştırma Yöntemleri, Ankara, Pegem Akademi Yayıncılık
  • Cavanaugh, L.K. (2005). The Study of the Effects of Music on Middle School Students’ Math Test Scores. Unpublished PhD Thesis. Barry University
  • Crowther, G. (2011). Using science songs to enhance learning: An interdisciplinary approach. CBE-Life Science Education, 11, 26-30
  • Demirel, Ö. (1998). Eğitimde Program Geliştirme, Ankara, Kardeş Kitap ve Yayınevi
  • Duman,B.,Aybek,B. (2003).Süreç-Temelli ve Disiplinlerarası Öğretim Yaklaşımlarının Karşılaştırılması, Muğla Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, sayı,11, ss:1-12
  • Dıkıcı, A. (2002), ‘‘Orff tekniği ile verilen müzik eğitiminin matematik yeteneğine etkisinin incelenmesi’’. Doktora Tezi, Ankara
  • Dınçer, M. Ece, A. S., Yıldızlar, M. (2008). ‘İlköğretim Okullarında Müziklendirilmiş Matematik Oyunlarının Başarı ve Tutuma Etkisi’, The First International Congress of Educational Research, May 1-3, 18 Mart Üniversitesi, Çanakkale
  • Turna, Ö.;, Bolat,M. (2015). Eğitimde Disiplinlerarası Yaklaşımın KullanıldığıTezlerin Analizi, Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 34(1), 35-55
  • Tübitak . (2007).Matematik Öğretiminde Müziğe Dayalı Materyal Geliştirme, 106G140 no’lu KAMAG Projesi Türkdoğan, A. (2014). Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar. DEMİR, B.S. Ed. Eğitim Araştırmaları, Nicel, Nitel ve Karma Yaklaşımlar.4. Baskıdan çeviri, Ankara, Eğiten Kitap yayınları
  • Earged . (2003). Üçüncü Uluslararası Matematik ve Fen Bilgisi Çalışması, Ulusal Rapor.
  • Earged. (2005). 2003 PISA 2003 Projesi, Ulusal Nihai Rapor.
  • Gardner, Fox, Jeffery, Knowles . (1996). “Improves Reading and Math Performance” Nature May:23
  • Göğüş, G. (2008 ). Müziksel ve Matematiksel Öğrenme Başarısı Arasındaki İlişki, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(1),7989,Retrievedfromhttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uefad/issue/16687/173406
  • Işıtan,S., Doğan,M.(2020).Müzik Destekli Matematik Öğretiminin Erişi ve Tutuma Etkisi, IBAD Sosyal Bilimler Dergisi, sayı.8,ss.404-424
  • Karşal, E. (2004).İlköğretim 1.Kademe 2.Sınıf 8. Yaş Grubu Çocukların Müzik Yetenekleri İle Matematik Yetenekleri ve Soyut Zekaları Arasındaki İlişki, Süleyman Demirel Üniversitesi Burdur Eğitim Fakültesi, Musiki Muallim Mektebinden Günümüze Müzik Öğretmeni Yetiştirme Sempozyumu (7-10 Nisan 2004), Isparta
  • Kıvılcım,T.,Mertoğlu E. (2017). Okul Öncesi Dönem Çocuklarına Uygulanan Müzik Eğitimi Programının Matematik Becerileri Açısından İlkokula Hazır Bulunuşluğa Etkisi. Hacettepe Journal of Educational Research. 2017; 3(1): 0-0.
  • Kocabaş, A. (1997). “Temel eğitim ikinci kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması ”, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Journal of Education), ss;13, ss: 141-145
  • Kocabaş, A. (1998). “ İşbirlikli öğretmenin blokflüt öğretimi ve öğrenme stratejileri üzerindeki etkileri ”, Ankara, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi (Journal of Ed ucation) ss;14, ss: 117-123
  • Kocabaş, A. (2003).“Erken Çocukluk Dönemi Öğretmen Adaylarının Kullandıkları Müziği Öğrenme Stratejileri ve Çoklu Zeka Alanlarının Karşılaştırılması”, OMEP, Dünya Konseyi Toplantısı, KUŞADASI (Uluslararası-Bildiri)
  • Kocabaş, A. (2004). Müzik Eğitiminin Çoklu Zekâ Alanlarına Etkisi ve Köy Enstitüleri, Yeniden İmece, Ağustos, Sayı:4
  • Kocabaş, A. (2008). Müzik ve Matematik. Yeniden İmece Dergisi, sayı: 18
  • Kocabaş, A. (2009). “Using songs in mathematics instruction: Results from pilot application”, World Conference on Educational Sciences, Near East University, North Cyprus,4-7 February, 2009, Science Direct, Social Science, Procedia Social and Behavioral Sciences Volume 1.p:538-544
  • Kocabaş, A. (2013). Müzik Öğretiminin Temelleri, İzmir, 4. Baskı, Kanyılmaz matbaası
  • Kocabaş, A. (2019). Disiplinlerarasi Yaklaşimda Bir Model Önerisi: Muzikle Matematik Oğretimi, 21-22 Haziran, 2019, İstanbul Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Disiplinlerarası Yaklaşımda Uluslararası Matematik ve Müzik Kongresi, Özet ve Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınevi
  • Mc Fadden, T. (2012). Music in the science classroom: The impact of content-based songs on learning & engagement. Unpublished master’s thesis, University of Otago
  • MEB.(2006). “İlköğretim Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (1-5. Sınıflar)” Ankara: Milli Eğitim Basımevi
  • MEB.(2015). PISA 2012 Ulusal Nihai Raporu. Millî Eğitim Bakanlığı, Ölçme, Değerlendirme ve Sınav Hizmetleri Genel Müdürlüğü, Ankara
  • Nures, T., Brgant, P.(2008). Çocuklar ve Matematik, (çev.edit.Selma Koçak), İstanbul, Doruk yayınları
  • Rauscher, F. Ve Shaw, G. (1997). “Enhances Higher Brain Function”, Neurological Research
  • Rudd, S. (2000). Music as an Exemplar of Mathematics: Implications for Integrating Math with Music Education. Unpublished PhD Thesis. Claremont Graduate University.ch, Feb. 28
  • Sargın, T. (2016). Hayat Bilgisi Dersi Öğrenme Ortamlarına Çoklu Zeka Kuramının Müziksel Zeka Alanını Eklemlemek: Bir Eylem Araştırması, Yüksek Lisans Tezi, Marmara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İlköğretim Ana Bilim Dalı ,Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı
  • Selçioğlu, E. (2006).Çoklu Zeka Kuramına Dayalı İşbirlikli Öğrenme Yöntemi İle İşlenen Müzik Dersinin Öğrencilerin Zeka Alanlarına Etkisi ve Öğrenciler İçin Geliştirilmiş Çoklu Zeka Ölçeği, Gazi Üniversitesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, , Ankara: Gazi Üniversitesi, Ulusal Sınıf Öğretmenliği Kongresi, Bildiri kitabı, 1.Cilt
  • Shaw, G., Grazıano, A. Ve Peterson, M. (1999). Piano and computer training boost student math achievement. Neurological Research, 21. 139-152.
  • Şendur, Y; Akgül Barış, D. (2002). Müzik Eğitimi ve Çocuklarda Bilişsel Başarı, GÜ Gazi Eğitim Dergisi, Cilt 22, Sayı 1, (165-174)
  • Tarman, S. (2016).Müzik Eğitiminin Temelleri, Ankara, Müzik Eğitimi Yayınları
  • Talşık, E. (2013). İlkokul Türkçe, Matematik ve Hayat Bilgisi Derslerinde Öğretim Materyali Olarak Şarkıların Kullanılmasının Öğrencilerin Başarı ve Tutum Gelişimleri Üzerindeki Etkisi. Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Tan, N. (2016). İlkokul Matematik Derslerinde Şarki Kullanımının Öğrencilerin Başarı, Tutum ve Sözcük Dağarcığı Üzerindeki Etkisi, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı, Sınıf Öğretmenliği Programı
  • Vural, A, Ece, A .S ve Eren, A. ( 2019). Muzik Araciliğiyla İstem Dişi Hatirlanan / Zihinde Canlanan Anıların/Geleceğe Yonelik İmajların Matematik Ders Başarısı Üzerindeki Etkileri, 21-22 Haziran, 2019, İstanbul Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi, Disiplinlerarası Yaklaşımda Uluslararası Matematik ve Müzik Kongresi, Özet ve Tam Metin Bildiri Kitabı, İstanbul, Marmara Üniversitesi Yayınevi
  • Whıtehead, B. (2001) Tehe effect of music-intensive intervention on mathematics scores of middle and high scool students. Capella University; Unpublished PhD disertation.
  • Yağışan, N.,Köksal, O., Karaca, H. (2014). İlkokul Matematik Derslerinde Müzik Destekli Öğretimin Başarı, Tutum ve Kalıcılık Üzerindeki Etkisi, İdil Dergisi, 3 (11).
  • Yalovalı, R. (2019). İlköğretim 4. Sınıf Öğrencilerinin Müzikle Bütünleştirilmiş Matematik İle Fen Ve Teknoloji Derslerine İlişkin Tutum Ve Başarılarının İncelenmesi, Yüksek Lisans Tezi , Yakın Doğu Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Müzik Eğitimi Ana Bilim Dalı, Lefkoşa
  • Yazıcı, D. (2017). Müziğin İnsan Beyni Üzerindeki Etkisi, International Journal of Cultural and Social Studies (IntJCSS), June 201 : 3(1)
  • Yıldırım A. (1996). Disiplinlerarası Ögretim Kavramı ve Programlar Açısından Doğurduğu Sonuçlar, Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi 12: 89-94
  • Yoshıda, E. A. (2005). The Role of Music in the mathematical performance of high school students with moderate learning disabilities. Unpublished Ms Thesis. California State University.
Toplam 49 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Ayfer Kocabaş 0000-0002-5566-212X

Yayımlanma Tarihi 30 Ağustos 2022
Gönderilme Tarihi 28 Şubat 2022
Kabul Tarihi 20 Temmuz 2022
Yayımlandığı Sayı Yıl 2022 Cilt: 6 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Kocabaş, A. (2022). Disiplinlerarası Yaklaşımda Bir Model Önerisi: Müzikle Matematik Öğretimi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 6(12), 125-137.

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education