Bu araştırma; birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin İngilizce dersi öğretim programını uygularken karşılaştıkları güçlükleri ve öğretmenlerin yeterlik algılarını belirlemeyi amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcılarını, Samsun ili Vezirköprü ilçesinde birleştirilmiş sınıflarda görev yapan yirmi gönüllü sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın modeli, nitel araştırma yöntemlerinden olgu bilim modelidir. Bu araştırmada verileri elde etmek için yazılı görüş alma formu kullanılmıştır. İki bölümden oluşan formun ilk kısmında sınıf öğretmenlerinin genel özelliklerine dair sorular; ikinci bölümünde ise araştırmanın amaçları doğrultusunda oluşturulmuş sekiz tane açık uçlu soru yer almaktadır. Doldurulan formların içeriği analiz edilerek bulgular ortaya konmuştur. Elde edilen bulgulara göre birleştirilmiş sınıf öğretmenlerinin; hizmet içi eğitime dair bilgisinin olmadığı, görev yaptığı eğitim bölgesinde kurs faaliyetlerinin yetersiz olduğu, üniversitede İngilizce temelini yeterince almadıkları için programı okuyup anlamadıkları, İngilizce dil öğretim programını uygulayacak kadar kendilerini bu alanda yeterli bulmadıkları, birleştirilmiş sınıfta tek öğretmen olarak çalışmalarından kaynaklı süre yetersizliği yaşamaları ve benzer nedenlerden dolayı kazanımları vermekte zorlanmaları, köyde velilerin ilgisizliği ve günlük hayatın İngilizce’ ye elverişsizliğinden kalıcılığı sağlayamamaları, teknolojik donanım eksikliği yaşamaları ve İngilizce öğretimi ile ilgili bilgi eksikliği yaşadıkları görülmüştür. Birleştirilmiş sınıf öğretmenleri tarafından İngilizce derslerine branş öğretmenlerinin görevlendirilmesi, tüm birleştirilmiş sınıflı okullara materyal temininin yapılması, öğretmenlerin belirli aralıklarla İngilizce öğretimi hakkında hizmet içi eğitim alması, İngilizce ders saatinin arttırılması ve birleştirilmiş sınıf uygulaması yapan okullarda İngilizce öğretim programının özel olarak yazılması gibi öneriler dile getirilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre birleştirilmiş sınıf öğretmenleri, İngilizce öğretim programının uygulanmasında kendilerini yeterli bulmamaktadırlar. Öğretmenlerin ifade ettiği bu görüşler doğrultusunda İngilizce öğretim programının uygulanabilmesi için birleştirilmiş sınıfların yapısına uygun ayrı bir İngilizce öğretim programı hazırlanmalıdır.
İngilizce öğretim programı birleştirilmiş sınıflar sınıf öğretmenliği yeterlik algıları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Temel Eğitim |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2023 |
Gönderilme Tarihi | 23 Ağustos 2022 |
Kabul Tarihi | 5 Nisan 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 7 Sayı: 14 - 2023 Nisan |
The Aim of The Journal
The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.
JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.
JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.
JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education