Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ile Yaratıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 19, 282 - 310, 30.12.2024
https://doi.org/10.57135/jier.1581433

Öz

Bu araştırmanın amacı, üniversite öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ile yaratıcı düşünme becerileri arasındaki ilişkinin incelemesidir. Araştırmanın evrenini; bir devlet üniversitesinin iki farklı fakültesinde öğrenim gören 3 ve 4. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklem ise belirtilen fakültelerde öğrenim gören 442 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmada ilişkisel tarama modeli kullanılmıştır. Araştırma verileri “Kişisel Bilgi Formu”, “Bireysel Girişimcilik Algı Ölçeği” ve “Marmara Yaratıcı Düşünme Eğilimleri Ölçeği” ile toplanmış ve SPSS.23 paket programı ile analiz edilmiştir.
Üniversite öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları; öğrenim gördükleri bölüm, sınıf düzeyi, mezun oldukları lise türü, hayatlarının büyük çoğunluğunun geçirildiği yerleşim yeri ve dünya görüşleri bakımından anlamlı bir farklılık olmadığı ancak cinsiyete göre kadınlar, Eğitim Fakültesi, akademik ortalaması yüksek, fakülte/bölümünden memnun, bir kulübe üye olanlar ve üniversite öğrenimi esnasında bir işte çalışanlar lehine anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır
Yine üniversite öğrencilerinin yaratıcı düşünme becerileri; cinsiyet, fakülte, bölüm, mezun olunan lise türü, hayatlarının büyük çoğunluğunun geçirildiği yerleşim yeri, dünya görüşü, üniversite öğrenimi esnasında bir işte çalışıp çalışmama durumu açısından anlamlı bir farklılık ortaya çıkmamış ancak akademik başarısı yüksek ve öğrenim gördüğü fakülte/bölümden memnun olan öğrenciler lehine ise anlamlı bir farklılık ortaya çıkmıştır.
Üniversite öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ile yaratıcı düşünme becerilerinin arasında pozitif yönlü orta düzeyde bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Etik Beyan

Mehmet Akif Ersoy Üniversitesinin 02.11.2022 tarih ve GO2022/914 Karar No'su ile ETİK KURUL RAPORU alınmıştır. Etik Kurul Raporu bulunmaktadır.

Destekleyen Kurum

-

Teşekkür

-

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarık, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 137-153.
  • Aksoy, M. (2017). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisini kavramlaştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Arıkan, S. (2002). Girişimcilik temel kavramlar ve bazı güncel konular. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Arslan, K. (2002). Üniversiteli gençlerde mesleki tercihler ve girişimcilik eğilimleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6, 1-11.
  • Aydın, R. ve Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği), Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar, 10(2), 257-294.
  • Baki, Y. (2019). Yaratıcı düşünme eğilimlerinin yansıtıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi. Turkish Studies-Educational Sciences, 14(5), 2147-2176.
  • Baer, J., Kaufman, J. C. (2008). Gender differences in creativity. The Journal of Creative Behavior, 42(2), 75-105.
  • Bilge, H., Vedat, B. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(16), 131-148.
  • Bozkurt, Ö. (2006). Girişimcilik eğiliminde kişilik özelliklerinin önemi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2), 93-111.
  • Brush, C. G., de Bruin, A., Welter, F. (2009). A gender-aware framework for women's entrepreneurship. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 8-24.
  • Chen, H., Zhou, X., Shoumura, S., Emura, S., Bunai, Y. (2010). Age-and gender-dependent changes in three-dimensional microstructure of cortical and trabecular bone at the human femoral neck. Osteoporosis international, 21, 627-636.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Coulter, M. (2008). Entrepreneurship in action. New Jersey: Prentice Hall-Pearson Education.
  • Craft, A. (2005). Creativity in schools: Tensions and dilemmas. New York: Routledge.
  • Cropley, D. H., Cropley, A. J. (2015). Engineering creativity: A systems concept of functional creativity. In J. C. Kaufman & J. Baer (Eds.), Creativity across domains: Faces of the muse (pp. 169-186). New York, NY: Psychology Press.
  • Demirel, E. T., Düşükcan, M., ve Ölmez, M. (2011). Çoklu zekâ alanlarının girişimcilik davranışına etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 97-105.
  • Duyar, M. (2019). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerilerine ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Eker, A. ve Sak, U. (2016). Yaratıcı zıt düşünme tekniğinin (yazıd) sosyal geçerliği, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 6(2), 71-87.
  • Fayolle, A. (2013). Personal views on the future of entrepreneurship education. Entrepreneurship & Regional Development, 25(7-8), 692-701.
  • Field, A. (2009). Discovering statics using SPSS. London: SAGE.
  • Fisher, R. (1995). Teaching children to think. United Kingdom: Stanley Thornes Publishers.
  • Florida, R. (2002). The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community, and everyday life. New York: Basic Books.
  • Fritsch, M., & Schroeter, A. (2011). Why does the effect of new business formation differ across regions? Small Business Economics, 36(4), 383-400.
  • Glaeser, E. L., Kallal, H. D., Scheinkman, J. A., & Shleifer, A. (1992). Growth in cities. Journal of Political Economy, 100(6), 1126-1152.
  • Günay, A. (2016). Bilişim alanında değişik kademelerde eğitim gören öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Güney, S. (2008). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. (3. bs.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gözübüyük, D. (2019). Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin girişimcilik becerisi üzerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Güven, D., Gazelci, R. S. ve Ögelman G., H. (2022). Özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ile yaratıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (3), 509-518.
  • Himmetoğlu, E. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisi üzerine mesleki bilgilerinin ve bu beceriyi mesleki açıdan kullanma durumlarının tespiti. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. (10. Baskı). Ankara: Tekışık.
  • Kazancı, O. (1989). Eğitimde eleştirici düşünme ve öğretimi. Ankara: Kazancı Hukuk Yayınları.
  • Keleş, H., Özkan, T. K., Doğaner, M., ve Altunoğlu, A. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Kılavuz, F., ve Aydın, A. K. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248.
  • Kim, K. H. (2011). The Creativity Crisis: The decrease in creative thinking scores on the torrance tests of creative thinking. Creativity Research Journal, 23(4), 285-295.
  • Koray, Ö. (2005). Altı düşünme şapkası ve nitelik sıralama tekniklerinin fen derslerinde uygulanmasına yönelik öğrenci görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 43, 379-400.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Korkmaz, S. (2000). Girişimcilik ve üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 163-179.
  • Maba, A. (2019). Güncel yaklaşımlar çerçevesinde müziksel yaratıcılık ve değerlendirilmesi, Turkish Studies Educational Sciences, 14(3), 681-697.
  • Moreno-Gavara, C., Jiménez-Zarco, A. I. (2016). Social entrepreneurship and social innovation: Analysing the relationship to encourage social wealth. Ramon Llull Journal of Applied Ethics, 7(1), 145-164.
  • Neck, H. M., Greene, P. G. (2011). Entrepreneurship education: Known worlds and new frontiers. Journal of Small Business Management, 49(1), 55-70.
  • Özdemir, D. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Öztürk, Ş. (2004). Eğitimde yaratıcı düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 77-84.
  • Pallant, J. (2005). Spss survival manual: a step by step guide to data analysis using spss for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Plucker, J. A., Beghetto, R. A., & Dow, G. T. (2004). Why isn't creativity more important to educational psychologists? Potentials, pitfalls, and future directions in creativity research. Educational Psychologist, 39(2), 83-96.
  • Roberts, E. B. (1991). Entrepreneurs in high technology: Lessons from MIT and beyond. Oxford: Oxford University Press.
  • Runco, M. A., Albert, R. S. (1986). The role of exceptional talent in the emergence of creativity. Creativity Research Journal, 9(4), 383-390.
  • Runco, M. A., Acar, S. (2012). Divergent thinking and creative potential. Creativity Research Journal, 24(1), 66-75.
  • San, İ., Kayılı, H., ve Okut, L. (2004). Yaratıcı eğitim ve çoklu zekâ uygulamaları. Ankara: Artım Yayınları.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Taylor, F. (2018). Bilimsel yönetimin ilkeleri (H. Bahadır Akın, Çev.). Konya: Çizgi.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2023). Düşünme. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 10. 05. 2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2023). Girişim. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 02. 05. 2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitimi programının okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Top, S. (2006). Girişimcilik “Keşif Süreci”. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ülger, K. (2014). Öğrencilerin yaratıcı düşünme gelişimlerinin incelenmesi, Eğitim ve Bilim Dergisi. 39(175), 275-284.
  • Üstündağ, T. (2005). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ward, T. B., Smith, S. M., & Finke, R. A. (2016). Creative cognition in entrepreneurship and business innovation. Journal of Creative Behavior, 50(1), 18-29.
  • Yaman, S., Yalçın, N. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi. İlköğretim Online, 4(1), 42-52.
  • Yıldırım, H. (2008). Girişimcilik ateşi ve iş melekleri (temel kavramlar). İstanbul: Değişim.
  • Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2011). Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yontar, A. (1993). İnsanda yaratıcılığın gelişimi. A. Ataman (ed.). Yaratıcılık ve Eğitim. (s.15-37). Ankara: TED Yayınları.
  • Zhao, H., Seibert, S. E. (2006). The big five personality dimensions and entrepreneurial status: A meta-analytical review. Journal of Applied Psychology, 91(2), 259-271.

Investigation of Universıty Students' Individual Entrepreneurshıp Perceptions and Creative Thinking Skills

Yıl 2024, Cilt: 8 Sayı: 19, 282 - 310, 30.12.2024
https://doi.org/10.57135/jier.1581433

Öz

The aim of this study is to examine the relationship between university students' perceptions of individual entrepreneurship and creative thinking skills. The population of the study consists of 3rd and 4th year students studying in two different faculties of a state university. The sample consists of 442 students studying in the faculties. Relational screening model was used in the research. The research data were collected with "Personal Information Form", "Individual Entrepreneurship Perception Scale" and "Marmara Creative Thinking Tendencies Scale" and analysed with SPSS.23 package programme.
It was concluded that there was no significant difference in the individual entrepreneurship perceptions of university students in terms of the department they studied, class level, the type of high school they graduated from, the type of high school they graduated from, the settlement where most of their lives were spent and their world views, but there was a significant difference in favour of women, Faculty of Education, those with a high academic average, those who were satisfied with their faculty/department, those who were members of a club and those who worked in a job during their university education according to gender.
Again, the creative thinking skills of university students did not reveal a significant difference in terms of gender, faculty, department, type of high school graduated from, the settlement where the majority of their lives were spent, world view, whether or not they had a job during their university education, but a significant difference emerged in favour of students with high academic achievement and satisfied with the faculty/department they studied. It was concluded that there is a positive and moderate relationship between university students' individual entrepreneurship perceptions and creative thinking skills.

Kaynakça

  • Akçakanat, T., Mücevher, M. H. ve Çarık, İ. H. (2014). Sözel, sayısal ve eşit ağırlık bölümlerinde okuyan üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerinin bazı demografik değişkenler açısından incelenmesi: Süleyman Demirel Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Ü İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 16(2), 137-153.
  • Aksoy, M. (2017). Öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisini kavramlaştırması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Burdur.
  • Arıkan, S. (2002). Girişimcilik temel kavramlar ve bazı güncel konular. Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Arslan, K. (2002). Üniversiteli gençlerde mesleki tercihler ve girişimcilik eğilimleri. Doğuş Üniversitesi Dergisi, 6, 1-11.
  • Aydın, R. ve Sağlam, G. (2012). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının belirlenmesi (Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi örneği), Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Bahar, 10(2), 257-294.
  • Baki, Y. (2019). Yaratıcı düşünme eğilimlerinin yansıtıcı düşünme becerileri üzerindeki etkisi. Turkish Studies-Educational Sciences, 14(5), 2147-2176.
  • Baer, J., Kaufman, J. C. (2008). Gender differences in creativity. The Journal of Creative Behavior, 42(2), 75-105.
  • Bilge, H., Vedat, B. (2012). Girişimcilik eğilimi: Celal Bayar Üniversitesi öğrencileri üzerine bir araştırma. Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(16), 131-148.
  • Bozkurt, Ö. (2006). Girişimcilik eğiliminde kişilik özelliklerinin önemi. Girişimcilik ve Kalkınma Dergisi, 1(2), 93-111.
  • Brush, C. G., de Bruin, A., Welter, F. (2009). A gender-aware framework for women's entrepreneurship. International Journal of Gender and Entrepreneurship, 1(1), 8-24.
  • Chen, H., Zhou, X., Shoumura, S., Emura, S., Bunai, Y. (2010). Age-and gender-dependent changes in three-dimensional microstructure of cortical and trabecular bone at the human femoral neck. Osteoporosis international, 21, 627-636.
  • Cohen, L., Manion, L., Morrison, K. (2007). Research methods in education. New York: Routledge.
  • Coulter, M. (2008). Entrepreneurship in action. New Jersey: Prentice Hall-Pearson Education.
  • Craft, A. (2005). Creativity in schools: Tensions and dilemmas. New York: Routledge.
  • Cropley, D. H., Cropley, A. J. (2015). Engineering creativity: A systems concept of functional creativity. In J. C. Kaufman & J. Baer (Eds.), Creativity across domains: Faces of the muse (pp. 169-186). New York, NY: Psychology Press.
  • Demirel, E. T., Düşükcan, M., ve Ölmez, M. (2011). Çoklu zekâ alanlarının girişimcilik davranışına etkisi. Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, 3(2), 97-105.
  • Duyar, M. (2019). Türk dili ve edebiyatı öğretmenlerinin yaratıcı düşünme becerilerine ilişkin görüşleri (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Sivas Cumhuriyet Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Sivas.
  • Eker, A. ve Sak, U. (2016). Yaratıcı zıt düşünme tekniğinin (yazıd) sosyal geçerliği, Türk Üstün Zekâ ve Eğitim Dergisi, 6(2), 71-87.
  • Fayolle, A. (2013). Personal views on the future of entrepreneurship education. Entrepreneurship & Regional Development, 25(7-8), 692-701.
  • Field, A. (2009). Discovering statics using SPSS. London: SAGE.
  • Fisher, R. (1995). Teaching children to think. United Kingdom: Stanley Thornes Publishers.
  • Florida, R. (2002). The rise of the creative class: and how it's transforming work, leisure, community, and everyday life. New York: Basic Books.
  • Fritsch, M., & Schroeter, A. (2011). Why does the effect of new business formation differ across regions? Small Business Economics, 36(4), 383-400.
  • Glaeser, E. L., Kallal, H. D., Scheinkman, J. A., & Shleifer, A. (1992). Growth in cities. Journal of Political Economy, 100(6), 1126-1152.
  • Günay, A. (2016). Bilişim alanında değişik kademelerde eğitim gören öğrencilerin girişimcilik eğilimlerinin karşılaştırılması. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Afyon Kocatepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Afyon.
  • Güney, S. (2008). Girişimcilik: temel kavramlar ve bazı güncel konular. (3. bs.). Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Gözübüyük, D. (2019). Yaratıcı, eleştirel ve yansıtıcı düşünmenin girişimcilik becerisi üzerine etkisi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Bartın Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Bartın.
  • Güven, D., Gazelci, R. S. ve Ögelman G., H. (2022). Özel eğitim öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri ile yaratıcı düşünme düzeyleri arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Uluslararası Çağdaş Eğitim Araştırmaları Dergisi, 9 (3), 509-518.
  • Himmetoğlu, E. (2021). Fen bilgisi öğretmen adaylarının yaratıcı düşünme becerisi üzerine mesleki bilgilerinin ve bu beceriyi mesleki açıdan kullanma durumlarının tespiti. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Kafkas Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Kars.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. A. Tanrıöğen (Edt.) Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Anı
  • Karasar, N. (1998). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Karasar, N. (2006). Bilimsel araştırma yöntemi. Ankara: Nobel.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel araştırma ve istatistik teknikleri. (10. Baskı). Ankara: Tekışık.
  • Kazancı, O. (1989). Eğitimde eleştirici düşünme ve öğretimi. Ankara: Kazancı Hukuk Yayınları.
  • Keleş, H., Özkan, T. K., Doğaner, M., ve Altunoğlu, A. (2012). Önlisans öğrencilerinin girişimcilik düzeylerini belirlemeye yönelik bir araştirma. Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi, (9), 107-118.
  • Kılavuz, F., ve Aydın, A. K. (2020). Hemşirelik öğrencilerinin bireysel girişimcilik algıları ve yaşam boyu öğrenme eğilimleri arasındaki ilişkinin belirlenmesi. Hacettepe Üniversitesi Hemşirelik Fakültesi Dergisi, 7(3), 240-248.
  • Kim, K. H. (2011). The Creativity Crisis: The decrease in creative thinking scores on the torrance tests of creative thinking. Creativity Research Journal, 23(4), 285-295.
  • Koray, Ö. (2005). Altı düşünme şapkası ve nitelik sıralama tekniklerinin fen derslerinde uygulanmasına yönelik öğrenci görüşleri, Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 43, 379-400.
  • Korkmaz, O. (2012). Üniversite öğrencilerinin girişimcilik eğilimlerini belirlemeye yönelik bir araştırma: Bülent Ecevit Üniversitesi örneği. Afyon Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 14(2), 209-226.
  • Korkmaz, S. (2000). Girişimcilik ve üniversite öğrencilerinin girişimcilik özelliklerinin belirlenmesine yönelik bir araştırma. Hacettepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 18(1), 163-179.
  • Maba, A. (2019). Güncel yaklaşımlar çerçevesinde müziksel yaratıcılık ve değerlendirilmesi, Turkish Studies Educational Sciences, 14(3), 681-697.
  • Moreno-Gavara, C., Jiménez-Zarco, A. I. (2016). Social entrepreneurship and social innovation: Analysing the relationship to encourage social wealth. Ramon Llull Journal of Applied Ethics, 7(1), 145-164.
  • Neck, H. M., Greene, P. G. (2011). Entrepreneurship education: Known worlds and new frontiers. Journal of Small Business Management, 49(1), 55-70.
  • Özdemir, D. (2011). Sınıf öğretmeni adaylarının öğrenme stillerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Özden, Y. (2005). Öğrenme ve öğretme, Ankara: Pegem A Yayıncılık.
  • Öztürk, Ş. (2004). Eğitimde yaratıcı düşünme. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (18), 77-84.
  • Pallant, J. (2005). Spss survival manual: a step by step guide to data analysis using spss for windows. Australia: Australian Copyright.
  • Plucker, J. A., Beghetto, R. A., & Dow, G. T. (2004). Why isn't creativity more important to educational psychologists? Potentials, pitfalls, and future directions in creativity research. Educational Psychologist, 39(2), 83-96.
  • Roberts, E. B. (1991). Entrepreneurs in high technology: Lessons from MIT and beyond. Oxford: Oxford University Press.
  • Runco, M. A., Albert, R. S. (1986). The role of exceptional talent in the emergence of creativity. Creativity Research Journal, 9(4), 383-390.
  • Runco, M. A., Acar, S. (2012). Divergent thinking and creative potential. Creativity Research Journal, 24(1), 66-75.
  • San, İ., Kayılı, H., ve Okut, L. (2004). Yaratıcı eğitim ve çoklu zekâ uygulamaları. Ankara: Artım Yayınları.
  • Sönmez, V. (2001). Program Geliştirmede Öğretmen El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Tabachnick, B.G., Fidell, L.S. (2007). Using multivariate statistics. Boston, Pearson.
  • Taylor, F. (2018). Bilimsel yönetimin ilkeleri (H. Bahadır Akın, Çev.). Konya: Çizgi.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2023). Düşünme. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 10. 05. 2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Türk Dil Kurumu, (TDK). (2023). Girişim. https://sozluk.gov.tr/ adresinden 02. 05. 2023 tarihinde erişilmiştir.
  • Tok, E. (2008). Düşünme becerileri eğitimi programının okul öncesi öğretmen adaylarının eleştirel, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerine etkisinin incelenmesi (Yayımlanmamış Doktora Tezi). Marmara Universitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, İstanbul.
  • Top, S. (2006). Girişimcilik “Keşif Süreci”. İstanbul: Beta Yayıncılık.
  • Ülger, K. (2014). Öğrencilerin yaratıcı düşünme gelişimlerinin incelenmesi, Eğitim ve Bilim Dergisi. 39(175), 275-284.
  • Üstündağ, T. (2005). Yaratıcılığa yolculuk. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Ward, T. B., Smith, S. M., & Finke, R. A. (2016). Creative cognition in entrepreneurship and business innovation. Journal of Creative Behavior, 50(1), 18-29.
  • Yaman, S., Yalçın, N. (2005). Fen bilgisi öğretiminde probleme dayalı öğrenme yaklaşımının yaratıcı düşünme becerisine etkisi. İlköğretim Online, 4(1), 42-52.
  • Yıldırım, H. (2008). Girişimcilik ateşi ve iş melekleri (temel kavramlar). İstanbul: Değişim.
  • Yıldırım, R. (1998). Yaratıcılık ve yenilik. İstanbul: Sistem Yayıncılık.
  • Yılmaz, S. (2011). Pre-service and in-service preschool teachers’ views regarding creativity in early childhood education (Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi). Ortadoğu Teknik Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yontar, A. (1993). İnsanda yaratıcılığın gelişimi. A. Ataman (ed.). Yaratıcılık ve Eğitim. (s.15-37). Ankara: TED Yayınları.
  • Zhao, H., Seibert, S. E. (2006). The big five personality dimensions and entrepreneurial status: A meta-analytical review. Journal of Applied Psychology, 91(2), 259-271.
Toplam 68 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Uygulamalı ve Gelişimsel Psikoloji (Diğer)
Bölüm Eğitim Bilimleri
Yazarlar

Rafet Aydın 0000-0002-7613-3198

Memiş Uludağ 0000-0002-7597-4905

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2024
Gönderilme Tarihi 8 Kasım 2024
Kabul Tarihi 19 Aralık 2024
Yayımlandığı Sayı Yıl 2024 Cilt: 8 Sayı: 19

Kaynak Göster

APA Aydın, R., & Uludağ, M. (2024). Üniversite Öğrencilerinin Bireysel Girişimcilik Algıları ile Yaratıcı Düşünme Becerilerinin İncelenmesi. Disiplinlerarası Eğitim Araştırmaları Dergisi, 8(19), 282-310. https://doi.org/10.57135/jier.1581433

The Aim of The Journal

The Journal of Interdisciplinary Educational Researches (JIER) published by the Interdisciplinary Educational and Research Association (JIER)A) is an internationally eminent journal.

JIER, a nonprofit, nonprofit NGO, is concerned with improving the education system within the context of its corporate objectives and social responsibility policies. JIER, has the potential to solve educational problems and has a strong gratification for the contributions of qualified scientific researchers.

JIER has the purpose of serving the construction of an education system that can win the knowledge and skills that each individual should have firstly in our country and then in the world. In addition, JIER serves to disseminate the academic work that contributes to the professional development of teachers and academicians, offering concrete solutions to the problems of all levels of education, from preschool education to higher education.

JIER has the priority to contribute to more qualified school practices. Creating and managing content within this context will help to advance towards the goal of being a "focus magazine" and "magazine school", and will also form the basis for a holistic view of educational issues. It also acts as an intermediary in the production of common mind for sustainable development and education