The aim of the study is to find out preparatory school students’ attitudes toward learning language skills via storytelling. The sampling of the study consisted of 48 students with A2 language proficiency level at a state university. Turkish students between the ages of 18 and 22 were selected as the sample. The sampling included 25 females and 23 males whose mother tongues were Turkish. A Likert scale questionnaire was administered to investigate the students’ attitudes toward storytelling. Due to validity and reliability concerns, the questionnaire was adapted from an attitude test which was designed and used by Kim and Mcgarry (2014). The results revealed that students might have positive attitudes toward storytelling activities. The participants showed more interest in listening to stories than they did in any other storytelling activities. Overall, they felt competent in receptive skills and enjoyed doing listening activities rather than speaking activities. Finally, the participants were found to believe that using storytelling activities in the classroom is not only beneficial for young learners, but also for adults.
Çalışmanın amacı hazırlık sınıfı öğrencilerinin dil becerilerini hikâye anlatımı aracılığıyla öğrenmeye karşı tutumlarını ortaya çıkarmaktır. Bu çalışmanın örneklemini bir devlet üniversitesinden İngilizce seviyesi A2 olan 48 öğrenci oluşturmaktadır. Yaşları 18 ve 22 arasındaki Türk öğrenciler örneklem olarak seçilmiştir. Örneklem ana dilleri Türkçe olan 25 kız öğrenci ve 23 erkek öğrenci içerir. Öğrencilerin hikâye anlatımına olan tutumlarını incelemek için likert ölçekli bir anket uygulanmıştır. Geçerlilik ve güvenilirlik endişelerinden dolayı anket Kim ve Mcgarry tarafından daha önceden hazırlanan ve uygulanan bir tutum testinden uyarlanmıştır (2014). Sonuçlar öğrencilerin hikaye anlatımı etkinliklerine olumlu tutumları olabileceğini ortaya çıkarmıştır. Katılımcılar hikâye dinleme etkinliklerine diğer hikâye anlatımı etkinliklerine olduğundan daha fazla ilgi gösterdiler. Genel olarak dinleme ve okuma becerilerinde kendilerini yetkin hissettikleri ve konuşma aktivitelerinden ziyade dinleme aktiviteleri yapmaktan keyif aldıkları bulundu. Son olarak, katılımcıların hikâye anlatımı etkinliklerini sınıfta kullanmanın sadece çocuklar için değil yetişkinler için de faydalı olduğunu düşündükleri bulundu.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Temmuz 2022 |
Kabul Tarihi | 26 Aralık 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 |