Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

12-14 Yaş Grubu Çocukların Müziğe İlişkin Tutumları İle Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi

Yıl 2019, , 174 - 189, 13.07.2019
https://doi.org/10.34137/jilses.584278

Öz

Araştırmada,
12-14 yaş grubu çocukların müziğe ilişkin tutumları ile sosyal beceri düzeyleri
arasındaki ilişkiyi belirlemek amaçlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim
öğretim yılında Ankara’nın merkez ilçelerinden seçilen 424 kız ve 379 erkek
olmak üzere toplam 803 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada Müziğe
İlişkin Tutum Ölçeği, Çocuklar İçin Sosyal Beceri Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu
kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 21 programından yararlanılarak
frekans, yüzde, Pearson Momentler Çarpımı Korelasyon Katsayısı, t-testi, Tek
yönlü varyans analizi ve Tukey HSD testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucuna
göre çocukların müziğe ilişkin tutumları arttıkça sosyal beceri düzeyleri de artmaktadır.
Ayrıca, bir müzik enstrümanı çaldığını ve bir müzik kursu aldığını belirtenlerin
müziğe ilişkin tutumları ve sosyal beceri düzeyleri bir müzik enstrümanı
çalmadığını ve müzik kursu almadığını belirtenlere göre daha yüksek bulunmuştur.

Kaynakça

  • Afacan, Ş. ve Özgür, Ü. (2016). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. UHMAD Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi, 7: 1-24. ID:54 K:104
  • Aktı, S. (2011). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı ile Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerinin geliştirilmesi: öğretmen el kitabı. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Akkuş, Z. (2005). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Özsaygı ve Denetim Odağı ile İlişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslanoğlu, C. (2010). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Aslantaş H. (2016). Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 154-165.
  • Aydın, O. (1987). Davranış bilimlerine giriş. (Yayın No:173). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
  • Babacan, E., Babacan, M.D. ve Pirgon,Y. (2011). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 325-336.
  • Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bahadır, Z. (2011). Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin (İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Alıştırma Yöntemi) Öğrencilerin Ders Tutumlarına ve Sosyal Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balyan, M. (2009). İlköğretim 2. Kademe Ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları, Sosyal Beceri ve Özyeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Anabilim Dalı.
  • Bebek, F. (2007). İlköğretimde Ders İçi ve Ders Dışı Müziksel Etkinliklerin Öğrenci ve Öğretmenlerin Müziksel Davranış ve Yaşantılarına Etkileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brown, Mary J. (1986). Student Attitude Towards Instrumental Music Education During the First Year of Instruction, Doctoral Dissertation. The Graduate School of The Ohio State University.
  • Cerrahoğlu, S. (2002). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Öz Kavramı Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkun, N. (2011). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Çiriş, V. (2014). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Denac, Olga. (2008). A case study of preschool children’s musical ınterest at home and at school. Early Childhood Education Journal, 35(5): 439-444.
  • Dermez, H.G. (2008). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Duran, M., Çeliköz, N., Topaloğlu, A.Ö. (2013). Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 121-137.
  • Durualp, E. (2014). Ergenlerin sosyal duygusal öğrenme becerilerinin cinsiyet ve sınıfa göre incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 26: 13-25.Erdem, C. (2011). Ergenin müzik ile iletişimi. Türk Pediatri Araştırmaları Dergisi, Özel Sayı 46: 19-21.
  • Erdoğan, F. (2002). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinde Sosyal Becerilerin Sosyo-Ekonomik Düzey, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), 1(1): 23-32.
  • Erkan, S. (2011). Gelişim psikolojisinde temel kavramlar (s.27-50). Eğitim psikolojisi. 3. Baskı. (Editörler: Y. Özbay ve S. Erkan). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erol, İ. L. (1988). Ortaöğretim Öğrencilerinin Müziğe İlgi Düzeyleri ile Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Guilmartin, L. (2015). Creating harmony: How music can support social emotional development. http://www.parenttoolkit.com/social-and-emotional-development. 17.07.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Gülhan, G. (2012). 10-12 Yaş Grubu İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerine Eğitsel Oyunların Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Gün, E., Duru, E. G. ve Demirtaş, H. O. (2016). Müzik eğitiminin bilişsel gelişime etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 50: 117-124.
  • Heyworth, J.N. (2013). Developing social skills through music: The impact of general classroom music in an Australian lower socio-economic area primary school. Childhood Education, 89 (4): 234-242.
  • İnceel, S. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları ile Türkçe ve Müzik Dersleri Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). İnsan ve insanlar. Gözden geçirilmiş 7. Baskı. İstanbul: Evrim Basım Yayın ve Dağıtım.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. 12. Basım. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kaplan, A. (2013). Kültürel müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (s 55-84), Bilimsel araştırma yöntemleri. (Ed. Abdurrahman Tanrıöğen) Ankara: Anı Yayınları.
  • Kaya, A. (2010). İlköğretim 8. Sınıf Düzeyindeki Öğrencilerin Müzik Dersine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Keskin, A. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Ders Başarıları İle Sosyal Beceri Durumlarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3): 360-371.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2): 209-222.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel Müzik Eğitimi Alan ilköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine ilişkin tutum, Müzikal Özgüven ve Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kocabaş, A. (1997). Temel eğitim II. kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (13): 141-145.
  • Küpana N. (2015). Social emotional learning and music education. Sanat Eğitimi Dergisi, 3(2): 75-88.
  • Makar, E. (2016). Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin, Sosyal Beceri, Fiziksel Benlik Algısı ve Fiziksel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Makobi, T. S. (1985). Factors affecting Music Education in Primary Schools in Kenya. M. Ed. Research Project, Nairobi.
  • Nacakcı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Önalan Akfırat, F. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1): 39-58.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2010). Genel gelişim sürecinde müziksel gelişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2): 80-94.
  • Özmenteş, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 37(163): 53-66.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim Düzeyindeki Özel Okullar ile Devlet Okullarının 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2): 695-702.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim. 23. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Schellenberg, E. ve diğerleri. (2015). Group music training and children's prosocial skills. Plos One, 10(10): e0141449.
  • Şad, E.D. (2007). Akranları Tarafından Reddedilen ve Kabul Edilen İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Özsaygı, Sosyal Beceri, Davranış Problemleri ve Okul Başarılarının Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Şaşkın, Önder. (2010). İlköğretim Okulları 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi Üzerine Küçükçekmece’de Bir Araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Boston: Pearson.
  • Tosun Sümer, E. (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Ebeveynlerinin Sosyal Kaygıları ile Çocukların Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi. 3. Basın. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. modül 9 ilköğretimde müzik öğretimi. Burdur.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3): 991-1002.
  • Umuzdaş, M.S. ve Umuzdaş S. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim: 273-281.
  • Uslu, R. (2006). Müzikoloji ve kaynakları. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • Varış, Y. A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(4): 318-333.
  • Wanjala, Henry N., (2011). The relationship between attitudes towards music and achievement. International Journal of Current Research, 3 (8): 140-145.
  • Yiğit, R. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Depresyon Ve Sosyal Beceri Düzeylerinin Benlik Saygısı ve Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, R. ve Yılmaz, H. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (31): 335-347.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinde Duygusal Zekâ ve Sosyal Beceri Düzeyleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.

Investigation of the Relationship Between Music Attitudes and Social Skill Levels of 12-14 Age Children

Yıl 2019, , 174 - 189, 13.07.2019
https://doi.org/10.34137/jilses.584278

Öz

In this study, to determine the relationship between
music attitudes and social skill levels of children aged 12-14 is aimed. The
study was conducted on 803 students, 424 female and 379 male, selected from the
central districts of Ankara in the 2016-2017 academic year. In the research
Music Attitude Scale, Social Skills Scale for Children and Personal Information
Form were used. In the analysis of the data, frequency, percentage, Pearson
Product Moment Correlation Coefficient, t-test, One-way ANOVA and Tukey HSD test
were used. As a result of the research, it was found that the social skill
levels of children increased as their attitudes towards music increased.
In addition, children who
stated that they played a musical instrument and had a music course were found
to have a higher attitude towards music and social skill levels than children who
indicated that they did not
take music course and attended a music course.

Kaynakça

  • Afacan, Ş. ve Özgür, Ü. (2016). 6 ve 7. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. UHMAD Uluslararası Hakemli Müzik Araştırmaları Dergisi, 7: 1-24. ID:54 K:104
  • Aktı, S. (2011). İlköğretim Sekizinci Sınıf Öğrencilerinin Medya Okuryazarlığı ile Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Belirlenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Fırat Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Akkök, F. (1999). İlköğretimde sosyal becerinin geliştirilmesi: öğretmen el kitabı. İstanbul: Özgür Yayınları.
  • Akkuş, Z. (2005). İlköğretim 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Özsaygı ve Denetim Odağı ile İlişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Arslanoğlu, C. (2010). Spor Yapan ve Spor Yapmayan Ortaöğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi Ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Aslantaş H. (2016). Yatılı bölge ortaokulu öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 37: 154-165.
  • Aydın, O. (1987). Davranış bilimlerine giriş. (Yayın No:173). Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi.
  • Babacan, E., Babacan, M.D. ve Pirgon,Y. (2011). İlköğretim 2. kademe öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32: 325-336.
  • Bacanlı, H. (1999). Sosyal beceri eğitimi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Bahadır, Z. (2011). Beden Eğitimi ve Sporda Kullanılan Farklı Öğretim Yöntemlerinin (İşbirliğine Dayalı Öğrenme ve Alıştırma Yöntemi) Öğrencilerin Ders Tutumlarına ve Sosyal Becerilerine Etkisi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Balyan, M. (2009). İlköğretim 2. Kademe Ve Ortaöğretim Kurumlarındaki Öğrencilerin Beden Eğitimi Dersine Yönelik Tutumları, Sosyal Beceri ve Özyeterlik Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ege Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü Sporda Psiko-Sosyal Alanlar Anabilim Dalı.
  • Bebek, F. (2007). İlköğretimde Ders İçi ve Ders Dışı Müziksel Etkinliklerin Öğrenci ve Öğretmenlerin Müziksel Davranış ve Yaşantılarına Etkileri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Büyüköztürk, Ş., Çakmak, E., Akgün, Ö., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2011). Bilimsel araştırma yöntemleri, (9. Baskı). Ankara: Pegem Akademi.
  • Brown, Mary J. (1986). Student Attitude Towards Instrumental Music Education During the First Year of Instruction, Doctoral Dissertation. The Graduate School of The Ohio State University.
  • Cerrahoğlu, S. (2002). Sosyal Beceri Eğitiminin İlköğretim Öğrencilerinin Öz Kavramı Düzeylerine Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). On Dokuz Mayıs Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Coşkun, N. (2011). İlköğretim 4. ve 5. Sınıflarda Sosyal Beceri Düzeyi ile Sosyal Bilgiler Dersine Yönelik Tutumların Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Çiriş, V. (2014). Spor Yapan ve Yapmayan Ortaokul Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Sağlık Bilimleri Enstitüsü.
  • Cüceloğlu, D. (1991). İnsan ve davranışı: Psikolojinin temel kavramları. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Denac, Olga. (2008). A case study of preschool children’s musical ınterest at home and at school. Early Childhood Education Journal, 35(5): 439-444.
  • Dermez, H.G. (2008). İlköğretim 4. ve 5. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Afyonkarahisar Kocatepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı.
  • Duran, M., Çeliköz, N., Topaloğlu, A.Ö. (2013). Ortaokul öğrencilerinin sosyal beceri düzeylerinin belirlenmesi. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(2): 121-137.
  • Durualp, E. (2014). Ergenlerin sosyal duygusal öğrenme becerilerinin cinsiyet ve sınıfa göre incelenmesi. The Journal of Academic Social Science Studies, 26: 13-25.Erdem, C. (2011). Ergenin müzik ile iletişimi. Türk Pediatri Araştırmaları Dergisi, Özel Sayı 46: 19-21.
  • Erdoğan, F. (2002). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinde Sosyal Becerilerin Sosyo-Ekonomik Düzey, Cinsiyet ve Yaş ile İlişkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Ergen, D. ve Bilen, S. (2010). İlköğretim düzeyinde eşlikli çalmaya dayalı keman eğitiminin entonasyon, özgüven ve tutum üzerindeki etkisi. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi (BAED), 1(1): 23-32.
  • Erkan, S. (2011). Gelişim psikolojisinde temel kavramlar (s.27-50). Eğitim psikolojisi. 3. Baskı. (Editörler: Y. Özbay ve S. Erkan). Ankara: Pegem Akademi.
  • Erol, İ. L. (1988). Ortaöğretim Öğrencilerinin Müziğe İlgi Düzeyleri ile Akademik Başarı Düzeyleri Arasındaki İlişkinin Araştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü.
  • Guilmartin, L. (2015). Creating harmony: How music can support social emotional development. http://www.parenttoolkit.com/social-and-emotional-development. 17.07.2017 tarihinde erişilmiştir.
  • Gülhan, G. (2012). 10-12 Yaş Grubu İlköğretim Öğrencilerinin Sosyal Beceri Düzeyleri Üzerine Eğitsel Oyunların Etkisi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Beden Eğitimi ve Spor Öğretmenliği Anabilim Dalı.
  • Gün, E., Duru, E. G. ve Demirtaş, H. O. (2016). Müzik eğitiminin bilişsel gelişime etkisi. The Journal of Academic Social Science Studies, 50: 117-124.
  • Heyworth, J.N. (2013). Developing social skills through music: The impact of general classroom music in an Australian lower socio-economic area primary school. Childhood Education, 89 (4): 234-242.
  • İnceel, S. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları ile Türkçe ve Müzik Dersleri Akademik Başarıları Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (1998). İnsan ve insanlar. Gözden geçirilmiş 7. Baskı. İstanbul: Evrim Basım Yayın ve Dağıtım.
  • Kağıtçıbaşı, Ç. (2010). Günümüzde insan ve insanlar sosyal psikolojiye giriş. 12. Basım. İstanbul: Evrim Yayınevi.
  • Kaplan, A. (2013). Kültürel müzikoloji. İstanbul: Bağlam Yayıncılık.
  • Karakaya, İ. (2012). Bilimsel araştırma yöntemleri. (s 55-84), Bilimsel araştırma yöntemleri. (Ed. Abdurrahman Tanrıöğen) Ankara: Anı Yayınları.
  • Kaya, A. (2010). İlköğretim 8. Sınıf Düzeyindeki Öğrencilerin Müzik Dersine İlişkin Görüşlerinin Çeşitli Değişkenler Açısından Değerlendirilmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Uludağ Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Keskin, A. (2007). İlköğretim Öğrencilerinin Ders Başarıları İle Sosyal Beceri Durumlarının İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Celal Bayar Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Kılıç, I. (2016). Ortaokul öğrencilerinin müzik ile ilgili görüşlerinin incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 5(3): 360-371.
  • Koca, Ş. (2013). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine yönelik tutumlarının incelenmesi. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 22(2): 209-222.
  • Kocaarslan, B. (2009). Genel Müzik Eğitimi Alan ilköğretim Öğrencilerinin Müzik Dersine ilişkin tutum, Müzikal Özgüven ve Motivasyon Düzeylerinin Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). İstanbul, Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Kocabaş, A. (1997). Temel eğitim II. kademe öğrencileri için müziğe ilişkin tutum ölçeğinin geçerlik ve güvenirlik çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, (13): 141-145.
  • Küpana N. (2015). Social emotional learning and music education. Sanat Eğitimi Dergisi, 3(2): 75-88.
  • Makar, E. (2016). Spor Eğitimi Gören Öğrencilerin, Sosyal Beceri, Fiziksel Benlik Algısı ve Fiziksel Aktivite Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Bartın Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Makobi, T. S. (1985). Factors affecting Music Education in Primary Schools in Kenya. M. Ed. Research Project, Nairobi.
  • Nacakcı, Z. (2006). İlköğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu Bildirisi, 26-28 Nisan 2006, Pamukkale Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Denizli.
  • Önalan Akfırat, F. (2006). Sosyal yeterlilik, sosyal beceri ve yaratıcı drama. Yaratıcı Drama Dergisi, 1(1): 39-58.
  • Özdemir, G. ve Yıldız, G. (2010). Genel gelişim sürecinde müziksel gelişim. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(2): 80-94.
  • Özmenteş, S. (2012). İlköğretim öğrencilerinin evdeki müziksel ortamları, müzik dersine yönelik tutumları ve kişisel değişkenleri arasındaki ilişkiler. Eğitim ve Bilim, 37(163): 53-66.
  • Öztopalan, E. (2007). İlköğretim Düzeyindeki Özel Okullar ile Devlet Okullarının 6, 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Müzik Dersine İlişkin Tutumları ve Akademik Başarıları Arasındaki İlişki. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı.
  • Saruhan, Ş. ve Deniz, J. (2011). Temel eğitim II. kademe öğrencilerinin müzik dersine karşı tutumları. İlköğretim Online, 10(2): 695-702.
  • Senemoğlu, N. (2013). Gelişim, öğrenme ve öğretim. 23. Baskı. Ankara: Yargı Yayınevi.
  • Schellenberg, E. ve diğerleri. (2015). Group music training and children's prosocial skills. Plos One, 10(10): e0141449.
  • Şad, E.D. (2007). Akranları Tarafından Reddedilen ve Kabul Edilen İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Özsaygı, Sosyal Beceri, Davranış Problemleri ve Okul Başarılarının Karşılaştırılması. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı.
  • Şaşkın, Önder. (2010). İlköğretim Okulları 7 ve 8. Sınıf Öğrencilerinin Sosyal Becerilerinin Geliştirilmesi ve Değerlendirilmesi Üzerine Küçükçekmece’de Bir Araştırma. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Beykent Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Tabachnick, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using multivariate statistics (sixth ed.) Boston: Pearson.
  • Tosun Sümer, E. (2008). İlköğretim 6. ve 7. Sınıf Öğrencilerinin Ebeveynlerinin Sosyal Kaygıları ile Çocukların Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
  • Uçan, A. (2005). Müzik eğitimi. 3. Basın. Ankara: Evrensel Müzikevi.
  • Uçan, A., Yıldız, G. ve Bayraktar, E. (1999). İlköğretimde etkili öğretme ve öğrenme öğretmen el kitabı. modül 9 ilköğretimde müzik öğretimi. Burdur.
  • Uluocak, S. ve Tufan, E. (2011). İlköğretim altıncı sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 19(3): 991-1002.
  • Umuzdaş, M.S. ve Umuzdaş S. (2015). 8. sınıf öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi. Uluslararası Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, Ekim: 273-281.
  • Uslu, R. (2006). Müzikoloji ve kaynakları. İstanbul: İTÜ Vakfı Yayınları.
  • Varış, Y. A. ve Cesur, D. (2012). Ortaöğretim öğrencilerinin müzik dersine ilişkin tutumları ile akademik başarıları arasındaki ilişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 7(4): 318-333.
  • Wanjala, Henry N., (2011). The relationship between attitudes towards music and achievement. International Journal of Current Research, 3 (8): 140-145.
  • Yiğit, R. (2008). İlköğretim II. Kademe Öğrencilerinin Depresyon Ve Sosyal Beceri Düzeylerinin Benlik Saygısı ve Bazı Değişkenler Açısından Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. (Yayınlanmamış doktora tezi). Selçuk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • Yiğit, R. ve Yılmaz, H. (2011). İlköğretim II. kademe öğrencilerinin sosyal beceri düzeyleri ile benlik saygısı arasındaki ilişkinin incelenmesi. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, (31): 335-347.
  • Yurdakavuştu, Y. (2012). İlköğretim Öğrencilerinde Duygusal Zekâ ve Sosyal Beceri Düzeyleri. (Yayınlanmamış yüksek lisans tezi). Dokuz Eylül Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü.
Toplam 66 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Esra Güven 0000-0003-3233-9714

İsmail Lütfü Erol Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 13 Temmuz 2019
Gönderilme Tarihi 29 Haziran 2019
Kabul Tarihi 6 Temmuz 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019

Kaynak Göster

APA Güven, E., & Erol, İ. L. (2019). 12-14 Yaş Grubu Çocukların Müziğe İlişkin Tutumları İle Sosyal Beceri Düzeyleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 5(1), 174-189. https://doi.org/10.34137/jilses.584278
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.