Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

The Study of Working Together Levels and Communication Skills of Class Teachers

Yıl 2020, , 208 - 218, 31.12.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.835685

Öz

In this research , the skills of working together with communication skills of primary teachers are examined. The sample of the study consists of 192 primary teachers working in Van and its surrounding provinces.It was concluded that the communication skills of the primary teachers gathered in the study were above the average values of the sub-dimensions of empathy, transparency, equality, effectiveness and competence.The sub-dimensions of communication skills of primary teachers , in the comparison according to gender , a statistically significant difference in favour of female was found between female and male teachers in terms of the sub-dimensions of empathy, transparency, equality, and competence.Significant difference wasn’t found in the effectiveness sub-dimension according to the gender variable. According to the findings obtained from the analyzes on the competence of working together with primary teachers, it was concluded that the competence of teachers to work together was high. There was no significant difference between the average scores of the competence of primary teachers working together according to the term of duty. It has been concluded that there is a significant positive relationship between the communication and working competencies of primary teachers.

Kaynakça

  • Referans1: Arslan, C. ve Sünbül, A. M. (2006). Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 25-36.
  • Referans2:Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Derg.,7(1), 231-274.
  • Referans3:Bulut, N. B. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Referans4:Çam, S. (1999). İletişim becerileri eğitimi programının öğretmen adaylarının ego durumları ve problem çözme becerisi algılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(12), 16-27.
  • Referans5:Çetinkanat, A.C. (1997). Öğretmenlerin İletişim Becerileri. 3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 23-24 Ekim, Adana, 17-26.
  • Referans6:Çiftçi, S., Meydan, A., Koçyiğit,S. ve Kayılı,G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin birlikte çalışma durumlarına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 211-224.
  • Referans7:Çiftçi, S. ve Taşkaya, S. M.(2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 5 (3), 921-928.
  • Referans8:Aydın, R. ve Nartgün, Ş. (2015). Öğretmenlerin, Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri ile Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, Sayı: 2(1), 9-24.
  • Referans9:Demirer, S (2014). Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Özdeşleşme Düzeyleri İle Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Referans10:Duman, B., Göçen, G. ve Duran, V. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin kolektif yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 144-155.
  • Referans11:Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi (22. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Referans12:Nacar, F.S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Referans13:Levent, B (2011) Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Özelliklerinin iletişim Becerilerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Referans14:Satman, C. (2013) Devlet Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Ekip Çalışması Konusundaki Yaklaşımları, Ekip Çalışmasına İlişkin Motivasyon ve Doyum Düzeylerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.

Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Düzeyleri ve İletişim Becerilerinin İncelenmesi

Yıl 2020, , 208 - 218, 31.12.2020
https://doi.org/10.34137/jilses.835685

Öz

Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin iletişim becerileri ile birlikte çalışma düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın örneklemini Van iline bağlı ilkokullarda görev yapan 192 sınıf öğretmeni oluşturmatadır. Araştırmada toplanan sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerinin, empati, saydamlık, eşitlik, etkililik ve yeterlilik alt boyutlarının ortalamalarının ölçekten alınacak ortalama değerlerin üzerinde olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin alt boyutların, cinsiyete göre karşılaştırılmasında, empati, saydamlık, eşitlik, ve yeterlilik alt boyutları bakımından, cinsiyeti kadın olan öğretmenlerle cinsiyeti erkek olan öğretmenler arasında istatistiksel olarak kadınlar lehine anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Etkililik alt boyutunda ise cinsiyet değişkenine göre anlamlı farklılık bulunamamıştır. Sınıf öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterliliklerine ilişkin yapılan analizlerden elde edilen bulgulara göre öğretmenlerin birlikte çalışma yeterliliklerinin yüksek olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Sınıf öğretmenlerinin birlikte çalışma yeterlilikleri puan ortalamaları arasında ise görev süresine göre anlamlı düzeyde bir fark bulunmamıştır. Sınıf öğretmenlerinin iletişim ve birlikte çalışma yeterlilikleri arasında anlamlı düzeyde olumlu bir ilişki olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Referans1: Arslan, C. ve Sünbül, A. M. (2006). Öğretmenlerin Birlikte Çalışma Yeterlilikleri. Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 7 (1), 25-36.
  • Referans2:Baltacı, A. (2018). Nitel Araştırmalarda Örnekleme Yöntemleri ve Örnek Hacmi Sorunsalı Üzerine Kavramsal Bir İnceleme. BEÜ SBE Derg.,7(1), 231-274.
  • Referans3:Bulut, N. B. (2003). İlköğretim sınıf öğretmenlerinin iletişim becerilerine ilişkin algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi, 2(4), 443-452.
  • Referans4:Çam, S. (1999). İletişim becerileri eğitimi programının öğretmen adaylarının ego durumları ve problem çözme becerisi algılarına etkisi. Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 2(12), 16-27.
  • Referans5:Çetinkanat, A.C. (1997). Öğretmenlerin İletişim Becerileri. 3. Ulusal Sınıf Öğretmenliği Sempozyumu, 23-24 Ekim, Adana, 17-26.
  • Referans6:Çiftçi, S., Meydan, A., Koçyiğit,S. ve Kayılı,G. (2011). Sınıf öğretmenlerinin birlikte çalışma durumlarına ilişkin okul yöneticilerinin görüşleri. Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Dergisi, 32, 211-224.
  • Referans7:Çiftçi, S. ve Taşkaya, S. M.(2010). Sınıf Öğretmeni Adaylarının Öz Yeterlik ve İletişim Becerileri Arasındaki İlişki. E-Journal of New World Sciences Academy, 5 (3), 921-928.
  • Referans8:Aydın, R. ve Nartgün, Ş. (2015). Öğretmenlerin, Örgütsel Sosyalleşme Düzeyleri ile Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki. Çağdaş Yönetim Bilimleri Dergisi, Sayı: 2(1), 9-24.
  • Referans9:Demirer, S (2014). Öğretmenlerin Örgütsel Sosyalleşme ve Özdeşleşme Düzeyleri İle Birlikte Çalışma Yeterlilikleri Arasındaki İlişki, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, ABANT İZZET BAYSAL ÜNİVERSİTESİ Eğitim Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • Referans10:Duman, B., Göçen, G. ve Duran, V. (2013). İlköğretim öğretmenlerinin kolektif yeterlik düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı (1), 144-155.
  • Referans11:Karasar, N. (2011). Bilimsel Araştırma Yöntemi (22. Basım). Ankara: Nobel Yayınları.
  • Referans12:Nacar, F.S. (2010). Sınıf Öğretmenlerinin İletişim ve Kişilerarası Problem Çözme Becerilerinin İncelenmesi. Yüksek Lisans Tezi, Çukurova Üniversitesi/ Sosyal Bilimler Enstitüsü, Adana.
  • Referans13:Levent, B (2011) Sınıf Öğretmenlerinin Kişilik Özelliklerinin iletişim Becerilerine Etkisi, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Konya.
  • Referans14:Satman, C. (2013) Devlet Okullarında Görev Yapan Öğretmenlerin Ekip Çalışması Konusundaki Yaklaşımları, Ekip Çalışmasına İlişkin Motivasyon ve Doyum Düzeylerinin İncelenmesi, Yayımlanmamış Doktora Tezi, Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimler Enstitüsü, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Define Özgök Bu kişi benim 0000-0003-2479-4979

Sabahattin Çiftçi 0000-0002-5437-9867

Yayımlanma Tarihi 31 Aralık 2020
Gönderilme Tarihi 4 Aralık 2020
Kabul Tarihi 24 Aralık 2020
Yayımlandığı Sayı Yıl 2020

Kaynak Göster

APA Özgök, D., & Çiftçi, S. (2020). Sınıf Öğretmenlerinin Birlikte Çalışma Düzeyleri ve İletişim Becerilerinin İncelenmesi. The Journal of International Lingual Social and Educational Sciences, 6(2), 208-218. https://doi.org/10.34137/jilses.835685
Creative Commons Lisansı
Bu dergide yayınlanan eserler  Creative Commons Atıf-GayriTicari-AynıLisanslaPaylaş 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.