Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 178 - 186, 23.12.2019

Öz

Küreselleşme ile birlikte meydana gelen standartlaşma kavramı, muhasebe eğitiminde standartlar olarak da uygulamada yerini almaktadır. Bu çalışmanın amacı, uluslararası muhasebe eğitim standartlarının kavramsal çerçeve de incelenmesi ve uygunluğunun tartışılmasıdır. Bu kapsamda uluslararası muhasebe eğitim standartları incelenerek, ülkemizde uygulanan eğitim standartları ile uyum sürecindeki açıklar tespit edilmeye çalışılmıştır. Çalışmada ülkemizde, mesleki beceriler ve mesleki yetenek ve yeterliliğin ölçülmesi standartlarının tam olarak uygulanamadığı, bir takım düzenlemeler ile uygulanabileceği yönünde sonuca ulaşılmıştır.

Kaynakça

  • Can, A.V., Demirci, D.Ş.(2016). Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standardı 2 Muhasebe Eğitim Programlarının İçeriğine Uyum: Sakarya Üniversitesi Örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 319-338.
  • Crawford, L., Hellıar, C., Monk, E., Venezıanı, M., (2011). International Accounting Education Standards Board: Organizational Legitimacy Within The Field Of Professional Accountancy Education, Accounting Forum, 38, 67-89 . Doğan, D., Dinç E., (2009). Türkiye Muhasebe Standartları Ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 43, 154-169.
  • Erdoğan, M., Dinç, E., (2009). Türkiye Muhasebe Standartları Ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 43, 154-169. Gökten Okan, P., Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bakış: Geçerliliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 49-66. Gürdal, K., Doğan, M. (2014). Muhasebe Stajyerlerinin Profili Üzerine Bir Araştırma,Muhasebe Ve Denetime Bakış Dergisi,41, 1-16.
  • Kara, S., Tuna, M., Hitay, K., (2016). Üniversitelerde Uluslararası Muhasebe Standartları Eğitimi Ve Balıkesir Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1), 159-174.
  • Mcpeak, D., Pincus, V.K., Sundem, G. L., (2012). The International Accounting Education Standards Board: Influencing Global Accounting Education, Issues İn Accounting Education, 27(3), 743-750.
  • Özbirecikli, M., (2007). Ana Hatlarıyla Ifac Muhasebeci Eğitimi Standartları, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 33, 73-80.
  • Öztürk, E., Fındık, H., (2016). Türkiye’deki Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Standartları İle Uyumlaştırılması Sürecinde Karşılaşılan Adaptasyon Problemlerinin Muhasebe Alt Kültür Değerleri Çerçevesinde Tartışılması, Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 9(3),s.241-256.
  • Saville, H., (2007). International Education Standards For Professional Accountants (Ies), Accounting Education, 16 (19), 107-113.
  • Sugahara,S., Wilson,R., (2013). Discourse Surrounding The International Education Standards For Professional Accountants (IES): A Content Analysis Approach, Accounting Education , 22(3), 213-232.
  • Uyar,S., (2008). Uluslararası Eğitim Standartları (Ies) Ve Akdeniz Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 10(1), 79-107. Zaif, F., Ayanoğlu, Y., (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(1), 115–136.
  • https://www.international-standards.org/, International Federation Of Accountants (IFAC), erişim tarihi: 04.10.2019. https://www.ifac.org/system/files/publications/files/IAESB-IES-4-(Revised)_0.pdf, erşim tarihi: 12.10.2019.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/06/20180623-22.htm, (2018). Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği Sürekli Mesleki Geliştirme Eğitimi Yönetmeliği, Sayı 30457, erişim tarihi: 11.11.2019.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/07/20080726-2.htm, (2008),,. Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği Sürekli MeslekiGeliştirme Eğitimi Yönetmeliği 5786 nolu Kanun, Sayı 26948, , erişim tarihi: 11.11.2019.

VALUATION OF INTERNATIONAL EDUCATION STANDARTS (IES) IN GENERAL FRAMEWORK AND DISCUSSION OF EFFECTIVENESS ON OUR COUNTRY

Yıl 2019, Cilt: 7 Sayı: 2, 178 - 186, 23.12.2019

Öz

The concept of standardization that occurs with globalization takes its place as standards in accounting education.The concept of standardization that occurs with globalization takes its place as standarts in accounting education. The aim of this study is to examine the international accounting education standarts in a conceptual framework and to discuss their suitability. In this context, international accounting education standarts were examined.

Kaynakça

  • Can, A.V., Demirci, D.Ş.(2016). Uluslararası Muhasebe Eğitimi Standardı 2 Muhasebe Eğitim Programlarının İçeriğine Uyum: Sakarya Üniversitesi Örneği, Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, ICAFR 16 Özel Sayısı, 319-338.
  • Crawford, L., Hellıar, C., Monk, E., Venezıanı, M., (2011). International Accounting Education Standards Board: Organizational Legitimacy Within The Field Of Professional Accountancy Education, Accounting Forum, 38, 67-89 . Doğan, D., Dinç E., (2009). Türkiye Muhasebe Standartları Ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 43, 154-169.
  • Erdoğan, M., Dinç, E., (2009). Türkiye Muhasebe Standartları Ve Muhasebe Meslek Mensuplarının Bilgi Düzeylerinin İncelenmesi, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 43, 154-169. Gökten Okan, P., Gökten, S., (2016). Uluslararası Eğitim Standartlarına Genel Bakış: Geçerliliğinin Türkiye Açısından Değerlendirilmesi, Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 3(6), 49-66. Gürdal, K., Doğan, M. (2014). Muhasebe Stajyerlerinin Profili Üzerine Bir Araştırma,Muhasebe Ve Denetime Bakış Dergisi,41, 1-16.
  • Kara, S., Tuna, M., Hitay, K., (2016). Üniversitelerde Uluslararası Muhasebe Standartları Eğitimi Ve Balıkesir Üniversitesi’nde Bir Araştırma, Uluslararası Alanya İşletme Fakültesi Dergisi, 8(1), 159-174.
  • Mcpeak, D., Pincus, V.K., Sundem, G. L., (2012). The International Accounting Education Standards Board: Influencing Global Accounting Education, Issues İn Accounting Education, 27(3), 743-750.
  • Özbirecikli, M., (2007). Ana Hatlarıyla Ifac Muhasebeci Eğitimi Standartları, Muhasebe ve Finansman Dergisi, 33, 73-80.
  • Öztürk, E., Fındık, H., (2016). Türkiye’deki Muhasebe Eğitiminin Uluslararası Muhasebe Standartları İle Uyumlaştırılması Sürecinde Karşılaşılan Adaptasyon Problemlerinin Muhasebe Alt Kültür Değerleri Çerçevesinde Tartışılması, Muhasebe Ve Vergi Uygulamaları Dergisi, 9(3),s.241-256.
  • Saville, H., (2007). International Education Standards For Professional Accountants (Ies), Accounting Education, 16 (19), 107-113.
  • Sugahara,S., Wilson,R., (2013). Discourse Surrounding The International Education Standards For Professional Accountants (IES): A Content Analysis Approach, Accounting Education , 22(3), 213-232.
  • Uyar,S., (2008). Uluslararası Eğitim Standartları (Ies) Ve Akdeniz Üniversitesi’nde Muhasebe Eğitimi, Muhasebe ve Bilim Dünyası Dergisi, 10(1), 79-107. Zaif, F., Ayanoğlu, Y., (2007). Muhasebe Eğitiminde Kalitenin Arttırılmasında Ders Programlarının Önemi: Türkiye’de Bir İnceleme, Gazi Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi, 9(1), 115–136.
  • https://www.international-standards.org/, International Federation Of Accountants (IFAC), erişim tarihi: 04.10.2019. https://www.ifac.org/system/files/publications/files/IAESB-IES-4-(Revised)_0.pdf, erşim tarihi: 12.10.2019.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2018/06/20180623-22.htm, (2018). Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği Sürekli Mesleki Geliştirme Eğitimi Yönetmeliği, Sayı 30457, erişim tarihi: 11.11.2019.
  • https://www.resmigazete.gov.tr/eskiler/2008/07/20080726-2.htm, (2008),,. Türkiye Serbest Muhasebeci Mali Müşavirler Ve Yeminli Mali Müşavirler Odaları Birliği Sürekli MeslekiGeliştirme Eğitimi Yönetmeliği 5786 nolu Kanun, Sayı 26948, , erişim tarihi: 11.11.2019.
Toplam 13 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Tuba Derya Baskan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 23 Aralık 2019
Kabul Tarihi 23 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 7 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Baskan, T. D. (2019). ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, 7(2), 178-186.
AMA Baskan TD. ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. Aralık 2019;7(2):178-186.
Chicago Baskan, Tuba Derya. “ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 7, sy. 2 (Aralık 2019): 178-86.
EndNote Baskan TD (01 Aralık 2019) ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 7 2 178–186.
IEEE T. D. Baskan, “ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI”, Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, c. 7, sy. 2, ss. 178–186, 2019.
ISNAD Baskan, Tuba Derya. “ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives 7/2 (Aralık 2019), 178-186.
JAMA Baskan TD. ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. 2019;7:178–186.
MLA Baskan, Tuba Derya. “ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI”. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives, c. 7, sy. 2, 2019, ss. 178-86.
Vancouver Baskan TD. ULUSLARARASI EĞİTİM STANDARTLARININ (IES) GENEL ÇERÇEVEDEDEĞERLENDİRİLMESİ VE ÜLKEMİZDE ETKİNLİĞİNİN TARTIŞILMASI. Journal of International Management Educational and Economics Perspectives. 2019;7(2):178-86.