Müze, çok yönlü ve etkili öğrenme ortamlarını sunan ve deneyimler sonucu
yaparak, yaşayarak öğrenme fırsatı yaratan eğitim ve öğretim alanlarından
biridir. Öğrenme üzerinde kazanımları oldukça önemli olan müzeler geçmişi
yansıtan tarihi bellek olmanın yanı sıra ideal öğrenme ortamlarına dönüşür.
Zengin ve farklılaştırılmış öğrenme ortamları sunan müzelerden eğitim imkanları
bakımından faydalanmak, toplumun çeşitli birimlerine özellikle çocukların
düşünme becerilerini geliştirmelerine, kültürel bilgi düzeylerini
arttırmalarına ve kişilik gelişimlerine katkı sağlar. Üstün zekalı ve yetenekli
çocukların da eğitim programlarında yer alan farklılaştırmalar,
zenginleştirmeler ve hızlandırma programları için müzeler önemli öğrenme
ortamlarıdır. Bu nedenle bu çalışmada üstün zekalı ve yetenekli çocukların müze
ortamında gerçekleştirilen etkinliklere ilişkin görüşlerinin incelenmesi
amaçlanmıştır. Bu araştırma nitel modelde tasarlanmış ve eylem araştırması
şeklinde yürütülmüştür. Veriler analiz edilirken betimsel analiz tekniğinden
yararlanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2017-1018 eğitim ve öğretim
döneminde Ankara’da Bilim Sanat Merkezinde eğitim almakta olan ilkokul 2.,3. ve
4. sınıfa giden 30 üstün zekalı ve yetenekli çocuk oluşturmaktadır.
Araştırmanın verileri, yarı yapılandırılmış görüşme formları, resim ve çalışma
kâğıdı üzerinden elde edilmiştir. Çalışma sonrasında üstün zekalı ve yetenekli
çocukların müzede sunulan etkinliklere katılmaktan keyif aldıkları ve farklı
öğrenme alanları yetenekleri, ilgileri ve hızları doğrultusunda eğitim
alabilecekleri ortamlara sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.
The museum is one of the fields of education and training that offers versatile and effective
learning environments and creates the opportunity to learn by experiencing and experiencing.
Museums, whose gains on learning are very important, become historical memory reflecting the
past as well as ideal learning environments. Taking advantage of museums that offer rich and
differentiated learning environments in terms of educational opportunities, contributes to various
units of the society, in particular, to develop children's thinking skills, increase cultural
knowledge levels and personality development. Museums are important learning environments
for differentiation, enrichment and acceleration programs in gifted and talented children.
Therefore in this study, it is aimed to examine the views of gifted and talented children about the
activities in the museum. This research was designed as a qualitative model and conducted as an
action research. Descriptive analysis technique was used to analyze the data. The study group of
the research was completed in the 2nd, 3rd and 4th grades of the elementary school in the Science
and Arts Center in Ankara in 2017-1018 academic year and 30th gifted and talented children. The
data of the study was obtained through semi-structured interview forms, drawings and
worksheets. After the study, it was concluded that gifted and talented children had the
opportunity to participate in the activities p
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2019 |
Gönderilme Tarihi | 13 Eylül 2019 |
Kabul Tarihi | 18 Ekim 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 1 |
This work is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License