Bu çalışmanın amacı, salgın (COVID 19) döneminde uygulanan uzaktan eğitim faaliyetlerinin ortaokul öğrencilerine etkilerini öğrenmek, ayrıca uzaktan eğitimin olumlu ve olumsuz yönlerinin tespit etmektir. Araştırma uzaktan eğitimi deneyimlemiş öğrenciler üzerinde yürütülen bir fenomenoloji (olgu bilim) araştırmasıdır. Araştırmanın çalışma grubunu tipik durum örnekleme yöntemi ile seçilen Kumluca ilçesinde yer alan bir devlet okulu seçilmiştir. Bu okuldaki 132 ortaokul öğrencisi araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Araştırmada veriler öğrenciler tarafından uzaktan eğitime yönelik oluşturulan zihin haritalarıyla toplanmıştır. Araştırma sonucunda elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz yöntemleri birlikte kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen veriler doğrultusunda, sağlık, sosyal hayat, teknoloji ve ekonomi şeklinde kategoriler belirlenmiştir. Bu zorlu sürecin ardından çocuklarımızın bilişsel, duyuşsal ve psikolojik eksikliklerini giderme konusunda hepimize ayrı ayrı görevler düşmektedir. Örneğin ailelere çocukların kaliteli zaman geçirmesini sağlamaları ve kaygı durumlarını azaltmaları gibi önerilerde bulunulmuştur.
ortaokul öğrencileri pandemi Sosyal Bilgiler zihin haritaları
The aim of this study is to learn the effects of distance education activities applied during the epidemic (COVID 19) period on secondary school students, and also to determine the positive and negative aspects of distance education. The research is a phenomenology (phenomenology) research conducted on students who have experienced distance education. A public school located in Kumluca district, which was selected by the typical case sampling method, was chosen as the study group of the research. 132 secondary school students in this school constitute the sample of the research. In the research, the data were collected with mind maps created by the students for distance education. The data obtained as a result of the research were analyzed by using content analysis and descriptive analysis methods together. In line with the data obtained as a result of the research, categories such as health, social life, technology and economy were determined. After this difficult process, we all have separate duties to overcome our children's cognitive, affective and psychological deficiencies. For example, suggestions were made to families such as ensuring that their children spend quality time and reducing their anxiety.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 |