Kitap İncelemesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Investigation of Eight Grade Revolution History and Kemalism Textbook in terms of Scientific Competence

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 88 - 95, 30.12.2018

Öz

The main source of materials used by teachers and students in schools is textbooks. For this reason, textbooks should be prepared according to the objectives, content, learning-teaching process and measurement and evaluation dimensions of the curriculum. It is important that there are no scientific errors in a textbook. The purpose of this study is examine the eight grade Revolution History and Kemalism textbook taught in middle school and Imam Hatip middle school in terms of scientific accuracy. In the study, document analysis method which is one of the qualitative research methods is used. Content analysis was used in the analysis of the textbook which was analyzed on the basis of text. The findings are supported with concrete examples selected from the texts in the book.

Kaynakça

  • Akşin, S. (2013). Kısa Türkiye Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Baduroğlu, H. (2018). Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Mekânı Algılama Becerisi Bakımından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Demirkaya, H. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde ders kitabı, R. Sever ve E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (ss.89-104). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertan, T. (2011). Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Eşgi, N. ve Dursun F. (2008). 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler öğretimi ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 21-34.
  • Ginesar, Ö. (2017). 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algı ve Tutumlarının Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gülersoy, A. E. (2013). İdeal Ders Kitabı Arayışında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (3).
  • Kurtcephe, İ. ve Beden, A. (2007). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Ankara: Alp Yayınevi.
  • Küçük, B. (2016). Ortaokul Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Anayasa İçeriğinin İşlenişi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Lewis, B. (2009). Modern Türkiye’nin Doğuşu. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • MEB. (2018). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_01/12113913_yonetmelikderskitaplari.pdf. erişim tarihi 22.11.2018.
  • MEB. (2018). https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf. erişim tarihi 22.11.2018.
  • Mehonikj, E. (2018). Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabında Yer Alan Eskiçağ Tarihi Konularının, Makedonya’daki 6. Sınıf Tarih Ders Kitabı ile Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Seefeldt, C., Castle, S. ve Falconer, R. C. (2015). Okul Öncesi/İlkokul Çocukları İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi. Sevgi Çoskun-Keskin (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Sever, R. ve Koçoğlu, E. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Diyarbakır merkez ilçe örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 17-34.
  • Yıldırım, A. (2007). Seçilen Bir Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeğinin Lise II Fizik Ders Kitabına Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zürcher, J. E. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları.

Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi

Yıl 2018, Cilt: 1 Sayı: 2, 88 - 95, 30.12.2018

Öz



Okullarda
öğretmen ve öğrencilerin temel kaynak olarak kullandığı materyallerin başında
ders kitapları gelir. Bu sebepten ötürü ders kitaplarının eğitim programında
yer alan hedef,  içerik, öğrenme-öğretme
süreci ile ölçme değerlendirme boyutlarına uygun olarak hazırlanması gerekir.
Bir ders kitabında bilimsel hataların olmaması önemlidir. Bu çalışmanın amacı,
Ortaokul ve İmam Hatip Ortaokulu Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve
Atatürkçülük 8. Sınıf ders kitabının içeriğindeki ifadelerin bilimsel doğruluk
açısından incelenmesidir. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman
analizi yöntemi kullanılmıştır. Metin temelinde incelenen ders kitabının
analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Ortaya çıkan bulgular kitap
içerisindeki metinlerden seçilen somut örneklerle desteklenmiştir.

Kaynakça

  • Akşin, S. (2013). Kısa Türkiye Tarihi. İstanbul: Türkiye İş Bankası Yayınları.
  • Baduroğlu, H. (2018). Altıncı Sınıf Sosyal Bilgiler Ders Kitabının Mekânı Algılama Becerisi Bakımından İncelenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Demirkaya, H. (2013). Sosyal bilgiler öğretiminde ders kitabı, R. Sever ve E. Koçoğlu (Ed.), Sosyal Bilgiler Öğretiminde Eğitim Teknolojileri ve Materyal Tasarımı (ss.89-104). Ankara: Pegem Akademi.
  • Ertan, T. (2011). Başlangıcından Günümüze Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Ankara: Siyasal Kitabevi.
  • Eşgi, N. ve Dursun F. (2008). 4. ve 5. sınıf sosyal bilgiler öğretimi ders kitaplarının görsel tasarım ilkelerine göre değerlendirilmesi. G.Ü. Endüstriyel Sanatlar Eğitim Fakültesi Dergisi, 22, 21-34.
  • Ginesar, Ö. (2017). 8. Sınıf Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabına Yönelik Sosyal Bilgiler Öğretmenlerinin Algı ve Tutumlarının Belirlenmesi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Gülersoy, A. E. (2013). İdeal Ders Kitabı Arayışında Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarının Bazı Özellikler Açısından İncelenmesi. International Journal of New Trends in Arts, Sports & Science Education (3).
  • Kurtcephe, İ. ve Beden, A. (2007). Türkiye Cumhuriyeti Tarihi. Ankara: Alp Yayınevi.
  • Küçük, B. (2016). Ortaokul Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Anayasa İçeriğinin İşlenişi. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Akdeniz Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Antalya.
  • Lewis, B. (2009). Modern Türkiye’nin Doğuşu. Ankara: Arkadaş Yayınevi.
  • MEB. (2018). Millî Eğitim Bakanlığı Ders Kitapları ve Eğitim Araçları Yönetmeliği http://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2016_01/12113913_yonetmelikderskitaplari.pdf. erişim tarihi 22.11.2018.
  • MEB. (2018). https://ttkb.meb.gov.tr/meb_iys_dosyalar/2017_07/18160003_basin_aciklamasi-program.pdf. erişim tarihi 22.11.2018.
  • Mehonikj, E. (2018). Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabında Yer Alan Eskiçağ Tarihi Konularının, Makedonya’daki 6. Sınıf Tarih Ders Kitabı ile Karşılaştırılması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Seefeldt, C., Castle, S. ve Falconer, R. C. (2015). Okul Öncesi/İlkokul Çocukları İçin Sosyal Bilgiler Öğretimi. Sevgi Çoskun-Keskin (Çev. Ed.). Ankara: Nobel Yayınevi.
  • Sever, R. ve Koçoğlu, E. (2013). Sosyal bilgiler ders kitaplarındaki coğrafya konularına ilişkin sosyal bilgiler öğretmenlerinin görüşleri (Diyarbakır merkez ilçe örneği). Elektronik Sosyal Bilimler Dergisi, 12(45), 17-34.
  • Yıldırım, A. (2007). Seçilen Bir Ders Kitabı Değerlendirme Ölçeğinin Lise II Fizik Ders Kitabına Uygulanması. Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi. Selçuk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Yıldırım, A. ve Şimşek, H. (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Zürcher, J. E. (2004). Modernleşen Türkiye’nin Tarihi. İstanbul: İletişim Yayınları.
Toplam 18 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Eğitim Üzerine Çalışmalar
Bölüm Araştırma Makaleleri
Yazarlar

Hilal Karavar

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 1 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Karavar, H. (2018). Sekizinci Sınıf İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük Ders Kitabının Bilimsel Yeterlilik Açısından İncelenmesi. Journal of Innovative Research in Social Studies, 1(2), 88-95.