Bu araştırmanın amacı; Sosyal Bilgiler Öğretmen
Adaylarının lisans eğitiminde tarihsel roman kullanımına ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Araştırmada olgubilim(fenomenoloji) yöntemi kullanılmıştır.
Araştırmanın örneklemini 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Türkiye’nin
güneybatısında bulunan bir üniversitesinin Eğitim Fakültesinde öğrenim gören
50’si 4. sınıf, 30’u 1. sınıf olmak üzere toplamda 80 Sosyal Bilgiler Öğretmen
Adayı oluşmaktadır. Öğrencilere yarı yapılandırılmış olarak hazırlanan, dört
açık uçlu sorudan oluşan görüşme formu uygulanmıştır. Veriler nitel veri
analizlerden olan betimsel analize göre analiz edilmiş ve öğrenci görüşleri
çeşitli kategoriler altında toplanmıştır. Araştırma da öğretmen adaylarının
tarihsel romanlar vasıtasıyla ders işlenimini genel olarak faydalı buldukları
ve olumlu yönde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
The purpose of
this research; The aim of this course is to determine the opinions of
prospective social studies teacher candidates about the use of historical
novels in undergraduate education. Qualitative research method and phenomenolical
research design was used in the research. The study sample in the 2018-2019
academic year studying at a university in southwest Turkey in the Faculty of
Education 50 4th grade, 30 in total, including 80 Social Studies Teacher
Candidates 1st class is composed. The interview form was composed of four open-ended
questions, which were prepared semi-structured. The data were analyzed
according to the descriptive analysis of the qualitative data and the student
opinions were grouped under various categories. In the research, it was
concluded that prospective teacher candidates generally found the course work
to be useful through historical novels.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2019 Cilt: 2 Sayı: 1 |