Araştırmanın amacı; farklı programlarda öğrenim gören öğretmen adaylarının akademik çalışmalara yönelik algılarını belirlemektir. Nitel araştırma yöntemine uygun olarak hazırlanan çalışmada olgubilim (fenomenoloji) deseni kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2019-2020 eğitim-öğretim yılında bir devlet üniversitesinin eğitim fakültesinde öğrenim görmekte olan sosyal bilgiler, okul öncesi, sınıf, fen bilgisi, Türkçe ve PDR programlarındaki 19’u 2. sınıf, 20’si 3. sınıf 20’si 4.sınıf olan toplam 59 öğretmen adayı oluşturmaktadır. Öğretmen adaylarına altı açık uçlu sorudan oluşan yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Veriler, nitel veri analizlerinden olan içerik analizine göre analiz edilmiş ve öğretmen adaylarının görüşleri çeşitli temalar altında toplanmıştır. Araştırmada öğretmen adaylarının akademik çalışmalar hakkında bilgi sahibi oldukları ve araştırmanın ilerleme göstermesi için katılımın önemi hususu hakkında farkındalık sahibi oldukları görülmüştür. Öğretmen adayları akademik çalışmaların öneminin bilincinde olmalarına rağmen, kendilerine uygulanan formlara her zaman samimi cevaplar vermediklerini ifade etmişlerdir. Öğretmen adaylarının bunların yanında akademik çalışmaların verimli olması için sorulan soruların açık, net ve kısa olması, teknolojiden faydalanılması, geçmiş çalışmaların incelenmesi, araştırmanın iyi planlanması, anket yerine görüşme yapılması, katılımcı grubunun iyi seçilmesi, derinlemesine araştırma yapılması ve araştırma konusunun iyi seçilmesi yönünde görüş bildirdikleri sonucuna ulaşılmıştır.
This research aims
determine how prospective teachers from different departments perceive academic
studies. This research was prepared properly to Quolitative Research Method
under the light of Phenomenological approach. The participant group of the
study comprises fifty nine prospective teachers who study in a public
university's Faculty of Education in 2019-2020 term and who study in different
grades and different departments such as Social Sciences Teaching, Early
Childhood Education, Classroom Teaching, Science Teaching, Turkish Teaching and
Psychological Counseling and Guidance. A semi-structured interview form which
consists of six open ended questions were implemented to the prospective
teachers. The specifications were analyzed according to content analysis which
consists of qualitative analyses and comments of the prospective teachers were
collected under various themes. In the research, it has been seen that the
prospective teachers have knowledge about academic study and they have
awareness about importance of academic participation for making progress in the
research. Although preservice teachers were aware of the importance of academic
studies, they stated that they did not always give sincere answers to the forms
applied to them. Also, it has been extrapolated that the participants express
opinions about academic studies and they indicate that to be productive in the
academic studies, the searchers should ask short and clear questions, utilize
technology, analyze the past studies, make a good planning for research, make
interview instead of questionnaire and choose the participant group carefully.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Alan Eğitimleri, Eğitim Üzerine Çalışmalar |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 3 Sayı: 1 |