Yapay zeka, bilgisayarların insan davranışını taklit etmesini sağlayan bir dizi teknik olarak tanımlanabilir. 1950'li yıllarda kullanılmaya başlanan yapay zeka kavramı, her geçen gün daha önemli gelişmelerle günümüz hayatının pek çok evresinde kullanılmaktadır. Finanstan sağlığa, otomotivden üretime, spordan eğitime pek çok alanda aktif uygulamaları vardır. Teknolojik alanlardaki yenilik ve gelişmelerin eğitim ve öğretim ortamlarına eş zamanlı aktarılması, ülkelerin eğitim ve gelişim düzeylerini doğrudan etkilemektedir. Yapay zeka algoritmaları oluşturmanın en temel şartı, yeterli miktarda veri sağlamaktır. Eğitimde bu süreçte; Öğrenciler, öğretmenler, veliler, okul çalışanları, yöneticiler ve işverenler gibi birçok eğitim paydaşından veri toplamak mümkün olacaktır. Kapsamlı bir şekilde toplanan bu veriler, hem eğitim politikaları için genel olarak verilere dayalı politikalar yapma imkanı sağlayacak hem de öğrenme süreci ve kalıpları ile ilgili yapay zeka ile geliştirilecek yazılımların temelini oluşturacaktır. Bu çalışmada yapay zeka kavramı ve kullanım alanları anlatılmış, eğitim ve öğretim faaliyetlerindeki uygulama alanları, avantajları ve faydaları açıklanmıştır. Ülkemizde yapay zeka stratejileri tartışılmış ve eğitimdeki uygulamaları için önerilerde bulunulmuştur.
Yapay zeka Yenilikçi uygulamalar Eğitimde yapay zeka Yapay zeka kullanım alanları
Artificial intelligence can be defined as the set of techniques that enable computers to imitate human behavior. The concept of artificial intelligence, which started to be used in the 1950s, has been used in many stages of life today, with more important developments every day. It has active applications in many areas from finance to health, from automotive to production and from sports to education. Simultaneous transfer of innovations and developments in technological fields to education and training environments directly affects the educational and development levels of the countries. The most basic requirement in creating artificial intelligence algorithms is to provide sufficient amount of data. In this process in education; It will be possible to collect data from many education stakeholders such as students, teachers, parents, school employees, administrators and employers. These data, which are gathered comprehensively, will both provide the opportunity to make policies based on data in general for education policies and will form the basis of the software to be developed with artificial intelligence regarding the learning process and patterns. In this study, the concept of artificial intelligence and its areas of use are explained, its application areas in education and training activities and its advantages and benefits are explained. Artificial intelligence strategies in our country were discussed and suggestions were made for their applications in education.
Artificial intelligence Innovative applications Artificial intelligence in education Artificial intelligence usage areas
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Bilgisayar Yazılımı |
Bölüm | Cilt: 3 - Sayı: 1 - 30 Haziran 2021 |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Haziran 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 3 Sayı: 1 |