This study was conducted to determine the views of parents on remote education and home-based educational activities implemented during the COVID-19 salgınc, and to develop educational policy suggestions that will ensure more efficient management of similar periods in the future. A descriptive survey design was used in the study. 122 parents with children enrolled in kindergarten and primary schools in the central districts of İzmir were included in the study who were selected through criterion sampling. The data obtained via a survey developed by the researchers was analyzed using descriptive analysis methods.As a result of the analysis, it was found that the vast majority of parents believed that their children's education was maintained at an adequate level during the salgınc period, and the majority of them reported engaging in academic activities with their children at home. During this process, they particularly expressed a need for educational guidance/support, and indicated that educational digital platforms were not as effective as desired or usable in supporting their children's learning at home. Additionally, parents reported an increase in the amount of time children spent on non-educational digital platforms, and they struggled to find solutions to this issue. Moreover, parents were uncertain about the quality of education their children received from educational institutions and the adequacy of the support they provided at home.It is expected that this study will raise awareness among parents about the opportunities provided by the home environment and their impact on children, and contribute to understanding their roles and responsibilities regarding this issue.
COVID-19 Pandemic Distance Education Parent Primary School Kindergarten
Bu çalışma ebeveynlerin COVID-19 salgın döneminde uygulanan uzaktan eğitim ve evde eğitim faaliyetleri hakkında görüşlerini belirlemek ve bundan sonraki benzer dönemlerin daha verimli geçirilmesini sağlayacak eğitsel politikaların belirlenmesine yönelik öneriler geliştirmek amacıyla yapılmıştır. Çalışmada betimsel tarama deseni kullanılmıştır. Çalışmaya İzmir ilinin merkez ilçelerinde Çalışmaya ölçüt örnekleme yolu ile seçilen anaokulu ve ilkokulda çocuğu okuyan 122 ebeveyn dahil edilmiştir. Yapılandırılmış anket formu aracılığı ile elde edilen veriler betimsel analiz yöntemi ile çözümlenmiştir. Analiz sonucunda; ebeveynlerin büyük çoğunluğu salgın döneminde çocuklarının eğitiminin yeterli düzeyde sürdürüldüğünü, yine büyük çoğunluğu evde çocuklarıyla birlikte akademik çalışmalar yaptıklarını belirtmişlerdir. Bu süreçte özellikle eğitsel bir rehbere/desteğe ihtiyaç duyduklarını, çocuklarının evde öğrenme süreçlerinde eğitsel dijital platformların istenilen düzeyde etkili olamadığı/kullanılamadığı, çocukların eğitsel olmayan dijital platformlarda zaman geçirme sürelerinin arttığı ve buna çözüm bulmakta zorlandıkları sonuçlarına ulaşılmıştır. Ayrıca eğitim kurumlarının çocuklarına sundukları eğitimin niteliği ve kendilerinin evde verdikleri desteğin yeterliliği konusunda kararsızlık yaşadıkları belirlenmiştir. Bu çalışmanın ebeveynlerin ev ortamının olanakları ve çocuklar üzerindeki etkisi konusunda bilinçlenmelerini artıracağı ve konuyla ilgili görev ve sorumluluklarının anlaşılmasına katkı sağlayacağı düşünülmektedir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Üzerine Çalışmalar (Diğer) |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mart 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mart 2025 |
Kabul Tarihi | 28 Mart 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 1 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf-Gayri Ticari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.