Bu çalışma sağlık sektörünün belirleyicilerinden olan medikal firmaların inovasyon amaçlı yenilik ve yaratıcılık çalışmalarında önemli görülen işgören motivasyonunun işletmelerin inovasyon performansına etkilerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla işyerinde yenilik ve yaratıcılık faaliyetleri sırasında bireylerin motivasyonunu arttıran faktörlere ve işyerindeki inovasyon algı düzeyine yönelik bir ölçek geliştirilerek çalışanların görüşleri toplanmıştır. Türkiye’de tıbbi cihaz sektöründe hizmet veren çok fazla firma olduğu için araştırma örneklemine Ankara ve İzmir’de tahmini 1000 çalışanı olan 115 firma dâhil edilmiştir. Anketi geçerli sayılan 151 çalışandan elde edilen veriler kullanılarak, değişkenler arasındaki ilişkiler incelenmiştir. Veriler betimsel istatistik yöntemleri ile değerlendirilmiştir. Ayrıca frekans ve yüzde değerleri, T-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA) ve Pearson Momentler Korelasyon Katsayısı hesaplanmıştır.Aşamalı Çoklu Regresyon Analizi yapılarak sonuçlar tablolaştırılmış ve yorumlanmıştır. Araştırma bulguları, işgören motivasyonundaki artışın, inovasyon performansını da olumlu yönde arttıracağını göstermektedir.
In this study, the aim was to determine the impact of innovation performance of enterprises of the employee motivation which is seen as important in innovation aiming novelty and creativity performances in medical companies which are one of the determinants of the health sector. For this purpose, a scale was developed for the innovation and perception levels in the workplace and factors increasing the motivation of the individuals during the novelty and creativity performances in the workplace, and the opinions of the employees were identified. Because there are too many companies serving in the medical device sector in Turkey, the research sample in the study was selected from 115 companies from Ankara and İzmir with approximately 1000 employees. The significance between the variables was examined using data obtained from the current data gained from 151 employees. The data were evaluation by descriptive statistical methods. In addition, frequency and percentage value was calculated, the T-Test, One Way ANOVA and Pearson Product Moment Correlation was conducted. Also, gradual Multiple Regression Analysis has been conducted and the results have been interpreted with tables. The research findings have shown that the increase in employee motivation will increase the performance of innovation in the positive direction.
Diğer ID | JA34YF29FE |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.