Türkiye’de yükseköğretim kurumlarının bilinen fonksiyonlarına ek olarak özellikle sanayi-turizm vb. sektörlerinin gelişmediği merkezlerde şehirlerin gelişimine öncülük etme misyonu da yüklenmektedir. Bu amaç doğrultusunda üniversitelerden öğrenci ve çalışan sayılarını artırması öncelikle beklenmekte sonraki adım olarak ise üniversitenin gerçekleştireceği ya da öncülük edeceği projeler, eğitimler, etkinlikler ile bulunduğu şehrin ekonomisine doğrudan ya da dolaylı olarak katkıda bulunması beklenmektedir. Bu çalışmada Kastamonu Üniversitesi’nin Kastamonu halkı tarafından nasıl algılandığının öğrenilmesi amaçlanmaktadır. Yapılan araştırma sonucunda; Kastamonu Üniversitesi’nin şehrin ekonomik hayatına canlılık getirdiği ve yeni işyerlerinin açılmasına katkı sağladığı, Kastamonu’ya yapılan yeni yatırımlar için çekicilik unsuru olduğu, Üniversite’nin her geçen gün geliştiği ve şehrin yaşam kalitesini yükselttiği sonuçları ortaya çıkmıştır.
In Turkey, in addition to the known functions of higher education institutions and industry- especially the development of tourism and industry in the city center to lead the development of the mission are also installed. For this purpose, universities, students and staff, increase the number of priorities is expected as the next step of the university will be realized or would lead the projects, trainings, events, and where the city's economy, directly or indirectly contribute is expected. It has been aimed with this study to determine the perceptions of the Kastamonu peoples about Kastamonu University. As a result of the research; in conclusion of the study, it has been found out that Kastamonu University has brightened the economic life of the city and new shops have been opened, it has been a sign of appealingness for new investments, University develops day by day and increases the life standards of the city.
Diğer ID | JA34YF66SM |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Cilt: 6 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.