BibTex RIS Kaynak Göster

Media Literacy Education in the Life Studies Instructional Curriculum

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 1, 237 - 254, 01.12.2013

Öz

The aim of this study is to determine the subjects of media literacy taught widely in lessons of life studies and, based on the findings of these studies, to make suggestions regarding integration of media literacy subjects with life studies curricula in Turkey. The examples ofstandards in the levels of 1st, 2nd and 3rd grades have been examined and standards thought to be compatible with the contents of life studies course have been subjected to content analysis. The results of content analysis carried out during this study are presented under two separate headings, namely "Health Education" and "Social Studies". Finally, media literacy subjects have been integrated into the Life Studies Instructional Curriculum as “sub-discipline” based on the results of content analysis.

Kaynakça

  • Altun, A. (2010). Medya Okuryazarlığının Sosyal Bilgiler Programıyla İlişkilendirilmesi ve Öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • AAP (American Academy of Pediatrics) (1999). Media Education. Pediatrics 1999;104;341. Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2012, http://pediatrics.aappublications.org/content/104/2/341.full.pdf
  • Baker, F. (2000). Media Literacy State Teaching Standarts. Erişim Tarihi: 01 Kasım 2007, http://www.frankwbaker.com/state_lit.htm
  • Cicioğlu, H. (1982). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişim).Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Çakmak, E. (2010). İngiltere ve Türkiye’deki İlköğretim Medya Okuryazarlığı Eğitimi program ve Uygulamalarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • DEBEER, J.L. (1938). The Radio Forum and the Social Studies Classroom. Social Studies, 29:5 (1938:Mar.)
  • Dündar, Ş. (2002). İlköğretim Okullarında Hayat Bilgisi Dersi Programlarının Tarihsel Gelişimi. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1): 11-18.
  • Evans, S.H. (1937). Radio in Social Studies Teaching. SocialStudies, 28:3 (1937:Mar.).
  • Haussman, A.M. (1950). Television for Teaching. Social Studies, 41:2 (1950: Feb).
  • Lewis, J.J. (1927). Experimenting with Newspaper Clippings. Historical Outlook, 18:7 (1927:Nov.).
  • MNET (Media Awareness Network6) (2009). Media Education in Canada: An Overview. Erişim Tarihi: 12.06.2009, www.mediaawareness.ca
  • Price, G.V. (1928). The Newspaper as an Interpreter of Social Life. Historical outlook, 19:8 (1928:Dec.).
  • Rowe, B. (1950). The Educator Looks at Television. Social Studies, 41:3 (1950:Mar.).
  • “Canada’s Centre for Digital and Media Literacy” adıyla www.mediasmarts.ca adresinde
  • konuyla ilgilenenlere hizmet vermeye devam etmektedir.
  • Sönmez, V. ( 1999). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Şahin, A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M. (2009). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Hayat Bilgisi Ders Programlarının Gelişimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2(8): 402-410.
  • Tüzel, S. (2012) İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Medya Okuryazarlığı Eğitimi: Bir Eylem Araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale OnsekizMart ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.

İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında Medya Okuryazarlığı Eğitimi

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 1, 237 - 254, 01.12.2013

Öz

Bu araştırmanın amacı, Hayat Bilgisi ve eşdeğeri olarak görülebilecek derslerde yaygın olarak
vurgulanan medya okuryazarlığı konularının neler olduğunu belirlemek ve bu tespitlere dayalı
olarak ülkemizde medya okuryazarlığının Hayat Bilgisi öğretim programlarıyla
ilişkilendirilmesine yönelik öneriler sunmaktır. Bu araştırmanın amacına uygunluğuna göre
nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi yönteminden yararlanılmıştır. Veri analiz
sürecinde ise içerik analizi yapılmıştır. Araştırmada yapılan içerik analizi sonucu, “Sağlık
Eğitimi” ve “Sosyal Bilgiler” olmak üzere iki ayrı başlık altında sunulmuştur. Nihai olarak da
içerik analizi sonuçlarından hareketle medya okuryazarlığı becerisi ülkemizdeki Hayat Bilgisi
ders programlarıyla aradisiplin olarak ilişkilendirilmiş ve “Hayat Bilgisi Dersi Medya
Okuryazarlığı Aradisiplin Kazanımları” başlığıyla sunulmuştur.

Kaynakça

  • Altun, A. (2010). Medya Okuryazarlığının Sosyal Bilgiler Programıyla İlişkilendirilmesi ve Öğretimi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Gazi Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • AAP (American Academy of Pediatrics) (1999). Media Education. Pediatrics 1999;104;341. Erişim Tarihi: 13 Ağustos 2012, http://pediatrics.aappublications.org/content/104/2/341.full.pdf
  • Baker, F. (2000). Media Literacy State Teaching Standarts. Erişim Tarihi: 01 Kasım 2007, http://www.frankwbaker.com/state_lit.htm
  • Cicioğlu, H. (1982). Türkiye Cumhuriyetinde İlk ve Ortaöğretim (Tarihi Gelişim).Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Çakmak, E. (2010). İngiltere ve Türkiye’deki İlköğretim Medya Okuryazarlığı Eğitimi program ve Uygulamalarının Karşılaştırmalı Olarak İncelenmesi. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Abant İzzet Baysal Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Bolu.
  • DEBEER, J.L. (1938). The Radio Forum and the Social Studies Classroom. Social Studies, 29:5 (1938:Mar.)
  • Dündar, Ş. (2002). İlköğretim Okullarında Hayat Bilgisi Dersi Programlarının Tarihsel Gelişimi. Trakya Üniversitesi Bilimsel Araştırmalar Dergisi, 2(1): 11-18.
  • Evans, S.H. (1937). Radio in Social Studies Teaching. SocialStudies, 28:3 (1937:Mar.).
  • Haussman, A.M. (1950). Television for Teaching. Social Studies, 41:2 (1950: Feb).
  • Lewis, J.J. (1927). Experimenting with Newspaper Clippings. Historical Outlook, 18:7 (1927:Nov.).
  • MNET (Media Awareness Network6) (2009). Media Education in Canada: An Overview. Erişim Tarihi: 12.06.2009, www.mediaawareness.ca
  • Price, G.V. (1928). The Newspaper as an Interpreter of Social Life. Historical outlook, 19:8 (1928:Dec.).
  • Rowe, B. (1950). The Educator Looks at Television. Social Studies, 41:3 (1950:Mar.).
  • “Canada’s Centre for Digital and Media Literacy” adıyla www.mediasmarts.ca adresinde
  • konuyla ilgilenenlere hizmet vermeye devam etmektedir.
  • Sönmez, V. ( 1999). Hayat Bilgisi Öğretimi ve Öğretmen Kılavuzu. İstanbul: MEB Yayınları.
  • Şahin, A. (2011). Eleştirel Medya Okuryazarlığı. Ankara: Anı Yayıncılık.
  • Şahin, M. (2009). Cumhuriyetin Kuruluşundan Günümüze Türkiye’de Hayat Bilgisi Ders Programlarının Gelişimi. Uluslararası Sosyal Araştırmalar Dergisi. 2(8): 402-410.
  • Tüzel, S. (2012) İlköğretim İkinci Kademe Türkçe Derslerinde Medya Okuryazarlığı Eğitimi: Bir Eylem Araştırması. Yayımlanmamış Doktora Tezi, Çanakkale OnsekizMart ÜniversitesiEğitim Bilimleri Enstitüsü, Çanakkale.
Toplam 19 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YK64DZ
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Adnan Altun Bu kişi benim

Ebubekir Çakmak Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altun, A., & Çakmak, E. (2013). İlköğretim Hayat Bilgisi Dersi Öğretim Programında Medya Okuryazarlığı Eğitimi. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(1), 237-254.