Sanat tarihine bakıldığında tüm sanat dallarının “gerçeklik” konusundan etkilendiği görülür.
“Gerçeklik” fikrinden ilk etkilenen sanat dalı edebiyattır. Film kuramları tarihine bakıldığında
“gerçeklik” kuramını oluşturan iki kuramcının ismi öne çıkar. Bunlar; sinemada gerçeklik
konusunda önemli çalışmalar yapan ve aynı zamanda araştırmacı kişilikleriyle de dikkati
çeken Siegfried Kracauer ve Andre Bazin‟dir. Onların geliştirdikleri kuram ve çalışmalar,
günümüzde hala sinema alanında çalışan akademisyenlerin ve öğrencilerin yanı sıra
yönetmenlerin de yoluna ışık tutmaktadır. Bu çalışmada, Türk sinemasının önemli
yönetmenlerden biri olan Nuri Bilge Ceylan‟ın ilk üç filmi Koza, Kasaba ve Mayıs Sıkıntısı,
Yeni Gerçekçilik akımı bağlamında ele alınmış; niteliksel içerik analizi yöntemi kullanılarak
incelenmiştir. Çalışmanın amacı, Nuri Bilge Ceylan filmlerinin ana akım sinemadan farklı
olarak gerçekliği yorumlayış biçimini ortaya koymaktır. Ceylan‟ın gerçekliği aktarmada
gösterdiği hassasiyet; oyuncu ve mekân seçimi konusundaki tutumu, onun filmlerinin
Rossellini ve De Sica‟nın filmlerinden ayrı tutulamayacağını düşündürmektedir.
Gerçeklik Gerçekçi Sinema Romantizm Simülasyon İtalyan Yeni Gerçekçiliği Türk Sineması
Looking at the history of art, one can see that all branches of art are influenced by “realism”. Among these, it is literature that was first affected by the idea of ‘Realism’. In the history of film theory, two theorists have an undeniably influential place: Siegfried Kracauer, and Andre Bazin. The work of these prominent film theorists keeps shedding light on many of the aspects in film studies and guide professionals, directors, academics and students. In this study, one of Turkish cinema’s leading directors Nuri Bilge Ceylan’s first three movies Cocoon, The SmallTown and Clouds of May are analysed through a qualitative content analysis. It will be argue that the way Ceylan projects his understanding of realism in his films as well as his sensitivity in the selection and use of actors and settings prove that his films are in dissociable from Rossellini and De Sica films.
Reality Realistic Cinema Romanticism Simulation Italian New Realism Turkish Cinema
Diğer ID | JA34YM53SP |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.