BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Liglerine Katılan Sporcuların BilgiTeknolojileri ve Sosyal Medya Araçları Kullanımı

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, 217 - 226, 01.12.2013

Öz

Bu araştırmada üniversite liglerine katılan voleybol sporcularının organizasyon
süresince kullandıkları bilgi teknolojileri araçları ve sosyal medya ile ilgili kullanım
durumlarının belirlenmesi amaçlanmıştır. Çalışmanın örneklem grubunu Türkiye
Üniversite Sporları Federasyonu Voleybol Süper Lige yükselme 1. Lig
müsabakalarına katılan 109 voleybol sporcusu oluşturmaktadır. Veriler anket yolu
elde edilmiştir. Çalışma betimleyici bir çalışma olarak tasarlanmış ve verilerin
sunumu yüzde ve frekans dağılımları şeklinde verilmiştir. Sonuç olarak sporcuların
bilgi teknolojileri araçlarına organizasyon süresince sahip oldukları, sosyal medya
araçlarını kullandıkları, paylaşımda bulundukları ve iletişime hazır büyük bir oranda
arkadaş grubuna sosyal medya üzerinde sahip oldukları görülmüştür. Bu sonuçlara
göre düzenlenen organizasyona yönelik öğrencilere sosyal medya yolu ile iletişime
geçilmesi düşünülebilir. Ayrıca sahip oldukları arkadaş sayılarının çokluğu da farklı
yaklaşımlar için değerlendirilebilir.

Kaynakça

  • Argan, M.,Katırcı, H. (2002). Spor pazarlaması. Ankara: Nobel Yayınları.media
  • Avcıoğlu, Ş. (2011). Bilgi Teknolojileri ve Toplumsal Değerler. İstanbul: Çizgi Yayınları.
  • Aydoğan, F., Akyüz, A. (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Baloğlu, B., Davutoğlu, A. (2008). Sporun Değişen Yüzü. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Blossom, J. Content Nation. Surviving And Thriving As Social Media Changes http://www.contentnation.com. Work, OurLives, and Our Future,
  • Çavaş, B., Kışla, T., Twining, P. (2004). Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yaklaşımı. Akademik Bilişim 04, KTÜ, 11-13 Şubat, Trabzon.
  • Kullanımına Yönelik Bir Araştırma:dICTatEd
  • Ergenç, A. (2011). Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Fouts, J. (2009). Social media success Practical advice and real world examples for social media engagement.California:Happy About.info.
  • Hancherick, D. (2011). Tweet Talking: How Modern Technology and Social Are Changing Sports Communication. The Elon Journal Of Under graduate Research in Communications. 3(1): 15-21.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya, Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Karaduman, M.,Kurt, H. (2010) İletişim fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeyleri, XV. Türkiye’de internet Konferansında sunulan bildiri (02-04 Aralık, İstanbul), İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Kıyak. A. (2012). Sosyal Paylaşım Siteleri ve Üniversite Gençliği: Facebook’un Nedenlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi..s.307-315 Kullanılma
  • Mohnsen, B. (2008). Using Technology in Physical Education. Bonnies Fitware Inc
  • Şener, G. (2009). Türkiye’de Facebook kullanımı araştırması, XIV. Türkiye’de internet Konferansında sunulan bildiri (12-13 Aralık, İstanbul), İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Tor, H., Erden, O. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET. 3(1): s.120-130.
  • Yücel, S., Devecioğlu, S. (2011). Spor Eğitiminde Bigli ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. 5.th International Computer&Instrucional Technologies Symposium. Elazığ, Turkey.

Use of Information Technologies and Social Media Tools for Athletes Participating in University Leagues

Yıl 2013, Cilt: 4 Sayı: 2, 217 - 226, 01.12.2013

Öz

In this study, it is aimed at determining the status of use of information technology tools and
social media for volleyball athletes participating in university leagues during the organization.
109 volleyball athletes participating in Turkey University Sports Federation Volleyball1st
Division Promotion to Premier Leaguecompetitions constitutes the sample of the study. Data
has been obtained through a survey. The study was designed as a descriptive research and
presentation of data was given as percentage and frequency distributions. As a result, it is
found that athletes have information technology tools during the organization, use social
media tools, communicate and share and have a large number of friends on social media who
are ready for communication. It may be thought to communicate with students who may be
interested in the organization via social media according to these results. In addition, the large
number of friends they have may be benefited for some other issues.

Kaynakça

  • Argan, M.,Katırcı, H. (2002). Spor pazarlaması. Ankara: Nobel Yayınları.media
  • Avcıoğlu, Ş. (2011). Bilgi Teknolojileri ve Toplumsal Değerler. İstanbul: Çizgi Yayınları.
  • Aydoğan, F., Akyüz, A. (2010). İkinci Medya Çağında İnternet. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Baloğlu, B., Davutoğlu, A. (2008). Sporun Değişen Yüzü. İstanbul: Derin Yayınları.
  • Blossom, J. Content Nation. Surviving And Thriving As Social Media Changes http://www.contentnation.com. Work, OurLives, and Our Future,
  • Çavaş, B., Kışla, T., Twining, P. (2004). Eğitimde Bilgi ve İletişim Teknolojilerinin Yaklaşımı. Akademik Bilişim 04, KTÜ, 11-13 Şubat, Trabzon.
  • Kullanımına Yönelik Bir Araştırma:dICTatEd
  • Ergenç, A. (2011). Web 2.0 ve Sanal Sosyalleşme: Facebook Örneği. Maltepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul.
  • Fouts, J. (2009). Social media success Practical advice and real world examples for social media engagement.California:Happy About.info.
  • Hancherick, D. (2011). Tweet Talking: How Modern Technology and Social Are Changing Sports Communication. The Elon Journal Of Under graduate Research in Communications. 3(1): 15-21.
  • Kahraman, M. (2010). Sosyal Medya, Pazarlamacılar İçin Sosyal Medyaya Giriş. İstanbul: Mediacat Yayınları.
  • Karaduman, M.,Kurt, H. (2010) İletişim fakültesi öğrencilerinin sosyal medya kullanım düzeyleri, XV. Türkiye’de internet Konferansında sunulan bildiri (02-04 Aralık, İstanbul), İstanbul Teknik Üniversitesi.
  • Kıyak. A. (2012). Sosyal Paylaşım Siteleri ve Üniversite Gençliği: Facebook’un Nedenlerinin Belirlenmesi Üzerine Bir Araştırma. IV. Uluslararası Türkiye Eğitim Araştırmaları Kongresi..s.307-315 Kullanılma
  • Mohnsen, B. (2008). Using Technology in Physical Education. Bonnies Fitware Inc
  • Şener, G. (2009). Türkiye’de Facebook kullanımı araştırması, XIV. Türkiye’de internet Konferansında sunulan bildiri (12-13 Aralık, İstanbul), İstanbul Bilgi Üniversitesi.
  • Tor, H., Erden, O. (2004). İlköğretim Öğrencilerinin Bilgi Teknolojilerinden Yararlanma Düzeyleri Üzerine Bir Araştırma. The Turkish Online Journal of Educational Technology- TOJET. 3(1): s.120-130.
  • Yücel, S., Devecioğlu, S. (2011). Spor Eğitiminde Bigli ve İletişim Teknolojilerinin Kullanımı. 5.th International Computer&Instrucional Technologies Symposium. Elazığ, Turkey.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Diğer ID JA34YM93GT
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Levent Atalı Bu kişi benim

Çağla Karacan Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2013
Gönderilme Tarihi 1 Aralık 2013
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Cilt: 4 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Atalı, L., & Karacan, Ç. (2013). Üniversite Liglerine Katılan Sporcuların BilgiTeknolojileri ve Sosyal Medya Araçları Kullanımı. Çankırı Karatekin Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 4(2), 217-226.