Araştırmanın amacı, “Sağlığı Geliştiren Okullar Projesi” (SGOP) kapsamında yer alan ve projede yer almayan okullardaki öğrencilerin, okullarında sağlık alanında yürütülen uygulamalar ile ilgili görüşlerinin karşılaştırılmasıdır. Bu betimsel tarama çalışmasında, örneklemi Ankara, Bursa, Uşak, Zonguldak illerinde bulunan ve SGOP ‘ne dâhil olan 6 okuldaki 1270 öğrenci ile bu illerde bulunan fakat projede yer almayan 6 okulun 1196 öğrencisi oluşturmaktadır. Öğrencilerin görüşlerini belirlemek için “Sağlığı Geliştiren Okullar Ölçeği” uygulanmıştır. Verilerin hesaplanmasında Mann Withney-U testi kullanılmıştır. Veriler % ile ortaya konulmuş, öğrencilerin yeterlik düzeyleri ile ilgili görüşleri aritmetik ortalama kullanılarak hesaplanmıştır. Araştırma sonunda SGOP kapsamında yer alan ve almayan okullarda bulunan öğrencilerin okullarında sağlık ile ilgili yürütülen uygulamaların yeterliği ile ilgili görüşleri arasında anlamlı farklılıklar olduğu saptanmıştır.
Sağlığı geliştiren okullar projesi ilköğretim öğrencileri sağlığı geliştiren okul yeterlikleri
The aim of this study is to compare the views of the students who are included in “Health Promoting Schools Project”(HPSP) and those who are not, on the implementation of health services in their schools. In this descriptive research, the sample are 1279 students of the six schools within the HPSP in the provinces Ankara, Bursa, Uşak, Zonguldak and 1196 students of six schools that are not included in the project. Health Promoting Schools Scale is used to analyze the students’ views. Mann Withney-U test is used for the data analysis. The results are reflected by percentage and the proficiency levels of the students are calculated using arithmetic mean. As a result, it is discovered that there are meaningful differences between the views of students in the schools which are included in the HPSP and those which are not, on the implementation of the health services in their schools.
Health promoting schools primary school students health promoting school competency
Diğer ID | JA34YV94PJ |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.