Organik tarım, son yıllarda medya ve toplumda üzerinde sıklıkla durulan bir biyoloji konusu haline gelmiştir. Bu nedenle çalışmada, ilköğretim Fen ve Teknoloji programında “Organik Tarım” konusuna, ne düzeyde yer verildiği üzerinde durulmuştur. İlgili konu, sarmal program, yapılandırmacı anlayışın sosyal boyutu, çoklu zekâ kuramı ve öğrenci merkezli uygulamalar bakımından incelenmiştir. Değerlendirmeler sonucunda, “Organik Tarım” konusunun, öğrenci merkezli uygulamalar bakımından etkinlik çeşitliliğine yeterince sahip olmadığı ve sarmal model anlayışına uymadığı tespit edilmiştir. Çalışmada, programda öngörüldüğü halde deney uygulamasından hiç söz edilmemesi ve güncel bir sorun olan “Genetiği Değiştirilmiş Organizmalar-GDO” konusunun programda yer almasının gerekliliği ile bunun nasıl sağlanabileceği üzerinde durulmuştur.
ilköğretim Fen ve Teknoloji eğitimi yapılandırmacılık çoklu zekâ organik tarım genetiği değiştirilmiş organizmalar-GDO
Organic agriculture(OA) has recently been a popular biological topic on media and public circles. This study therefore examines OA the degree to which it is reserved in the curriculum, which consists of multiple intelligence theory, spiral curriculum, scientific activities, and constructivism. As a result, the curriculum does not have various learning techniques concerned with OA sufficiently. Yet, this topic does not necessarily reflect a parallelism with the spiral curriculum modeling. There are no example activities or experiments as indicated by the program. The study consequently makes suggestions regarding how the GMO could appropriately be reflected in the in curriculum discussed.
Elementary science and technology education Constructivism Multiple Intelligence Organic Agriculture Genetically Modified Organisms-GMO
Diğer ID | JA34YV79RY |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Gönderilme Tarihi | 1 Aralık 2011 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2011 Cilt: 1 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.