Online Video is a crucial
component of the new media landscape accounting for much of the web traffic to
mainstream news organizations website and social media platforms. Most of the
news organizations have been building resources over the past years raising
their proficiency in handling video. Today they produce regular news headlines
in video and provide live streaming using services such as Periscope and
Facebook Live. However, legacy new publishers are facing intense competition
from digital-native news publishers, as they both have the same goal: Getting
more people to watch their video. The recent changes to Facebook ‘newsfeed’
algorithm have worsened the fate of legacy news publishers. In this paper, we
analyze the strategies employed by Gulf News in the UAE to create compelling,
shareable video content for online and social media. Based on semi-structured
interviews with video producers, news editors, and journalist, we find that
Gulf News has steadily embraced and adopted new technology. Its early forays
into digital video have placed Gulf News at a commanding position as they
prepare for the next wave of disruptive technologies.
Online Video, ana haber kuruluşlarının web sitesine ve sosyal medya platformlarına giden web trafiğinin çoğunu oluşturan yeni medya ortamının önemli bir bileşenidir. Haber kuruluşlarının çoğu geçtiğimiz yıllarda video oluşturma konusundaki yeterliliklerini artırarak kaynaklar oluşturuyor. Bugün videoda düzenli haber başlıkları üretiyorlar ve Periscope ve Facebook Live gibi hizmetleri kullanarak canlı yayın sağlıyorlar. Bununla birlikte, eski yeni yayıncılar, her ikisi de aynı hedefe sahip oldukları için dijital yerli haber yayıncılarının yoğun rekabetiyle karşı karşıya kalmaktadır: Videolarını izlemeleri için daha fazla insan almak. Facebook'ta "newsfeed" algoritmasında yapılan son değişiklikler, eski haber yayıncılarının kaderini kötüleştirdi. Bu yazıda, Gulf News tarafından BAE'de kullanılan çevrimiçi ve sosyal medya için çekici, paylaşılabilir video içeriği oluşturmak için kullanılan stratejileri analiz ediyoruz. Video üreticileri, haber editörleri ve gazeteci ile yapılan yarı yapılandırılmış görüşmelere dayanarak, Gulf News'in sürekli olarak yeni teknolojiyi benimsediğini ve benimsediğini tespit ettik. Dijital videoya yaptığı ilk baskısı, Gulf News'i yıkıcı teknolojilerin bir sonraki dalgasına hazırlanırken emrinde bir konuma getirdi.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Nisan 2020 |
Gönderilme Tarihi | 16 Nisan 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 1 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.