İşletmelerin mali tablolarında çeşitli gider kalemleri bulunmaktadır. Bu giderler içinde faaliyet giderleri işletmelerin üretim giderlerinden sonra en çok fon ayırmak zorunda oldukları harcamalardır. Faaliyet giderleri işletmelerin araştırma- geliştirme giderleri, genel yönetim giderleri, genel üretim giderleri, pazarlama, satış ve dağıtım giderleri gibi satılmaya hazır olan ürünün geliştirilmesi ve müşteriye ulaştırma anına kadar yapılan harcamalar gibi giderleri kapsamaktadır. Bu giderler işletmenin hem pazarlama kabiliyetinin hem de pazar payının artırılmasında önemli rol oynamaktadır. Böylece işletmelerin rekabet gücü artacağından karlılıkları da olumlu etkilenecektir. Özellikle sürekli gelişen teknoloji çağında bu giderler teknoloji sektöründe çok daha önemli bir konumdadır. Bu çalışmanın amacı firmaların yapmış oldukları faaliyet giderlerinin firma performansına etkisini ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda Borsa İstanbul Teknoloji Sektöründe faaliyet gösteren sekiz firmanın 2011-2018 yılları arasındaki sekiz yıllık verileri dinamik panel veri analizi yöntemi ile incelenmiştir. Elde edilen sonuçlara göre faaliyet giderlerinden Araştırma ve Geliştirme Giderleri ile Genel Yönetim Giderleri firmanın performansını artırırken, Pazarlama Satış ve Dağıtım giderlerinin istatistiksel olarak firma performansına anlamlı bir etkisi tespit edilememiştir.
Faaliyet Giderleri Teknoloji Sektörü BİST Firma Performansı Dinamik Panel Veri Analizi
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2020 |
Gönderilme Tarihi | 27 Temmuz 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 11 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.