Amaç: Temel ilke olarak hayatlarında dini referans alan din görevlilerinin eğitim durumları dolayısıyla dini meselelere bakış açılarının farklılaşması kaçınılmazdır. Eğitim durumunun din görevlilerinin dini meselelere bakış açısındaki değişime olan etkisini incelemek araştırmanın amacını oluşturmaktadır.
Yöntem: Din görevlilerinin eğitim/din eğitimi durumlarının güncel dini meselelere bakış açısını ne düzeyde etkilediğini ölçmek için nicel araştırma yöntemi ve anket tekniği kullanılmıştır. Araştırmanın evreni Çankırı İl Müftülüğünde görev yapan din görevlileri olarak seçilmiştir. Çalışma grubu ise evrenden tesadüfi örneklem yoluyla seçilmiştir. Örneklem grubunu oluşturan 122 katılımcıya Din görevlilerine ‘Dini Sosyal Dönüşüm’ anketi uygulanmış ve elde edilen veriler SPSS veri analizi programıyla analiz edilmiştir.
Bulgular: Verilerin analiz edilmesi sonucunda eğitim durumu değişkeninin din görevlilerinin dini konulara bakış açılarını etkilediği sonucuna ulaşılmıştır. Eğitim durumunun özellikle dini sosyal konularda din görevlileri arasında farklılığa sebep olduğu görülmüştür.
Sonuç: Farklı eğitim durumlarına sahip din görevlilerinin güncel dini konular konusundaki kanaatlerinin farklılaştığı araştırmada elde edilen temel sonuçtur.
Özgünlük: Toplumu doğru dini bilgiyle bilgilendirmekle görevli din görevlilerinin güncel dini/sosyal konulara bakışını eğitim durumu bağlamında araştırmak, eğitim durumunun din görevlilerini ne düzeyde etkilediğinin tespiti açısından önemlidir. Alanyazında eğitim durumu bağlamında dini/sosyal meselelere bakış açısını inceleyen araştırmanın olmaması sebebiyle araştırma, diğer çalışmalardan farklılaşmaktadır.
Din Eğitimi Eğitim Sosyal Dönüşüm Din Görevlisi. Din Eğitimi, Eğitim, Sosyal Dönüşüm, Din Görevlisi. Religious education mufti current religious subjects clergyman
Purpose: It is inevitable that religious officials, who take religion as a basic principle in their lives, differ in their perspectives on religious issues due to their educational status. The aim of the study is to examine the effect of educational status on the change in the perspective of religious officials on religious issues.
Method: Quantitative research method and survey technique were used to measure how much the educational status of religious officials affect their perspective on current religious issues. The universe of the research was chosen as religious officials working in Çankırı Provincial Mufti. The study group was selected by random sampling from the universe. The 'Religious Social Transformation' questionnaire was applied to the 122 participants who made up the sample group, and the data obtained were analyzed with the SPSS data analysis program.
Findings: As a result of the analysis of the data, it was concluded that the variable of educational status affects the perspectives of religious officials on religious issues. In particular, it has been observed that educational status causes differences among religious officials in religious and social issues.
Implications: The main result of the research is that the opinions of religious officials with different educational backgrounds on current religious issues differ.
Originality: It is important to investigate the perspective of religious officials, who are responsible for informing the society with correct religious information, on current religious/social issues in the context of educational status, in order to determine to what extent the education situation affects religious officials. The research differs from other studies because there is no research in the literature examining the perspective on religious/social issues in the context of education.
Religious education mufti current religious subjects clergyman
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 25 Ocak 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 13 Sayı: 2 |
Bu eser Creative Commons Atıf 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.